Gå til innhold

Råd om kjøp. Inspiron 9300 el. 9400?


Anbefalte innlegg

*fjernet prisdetaljer etter samtale med selger*

 

 

csm-101: du kommer til å være j... glad for at du valgte 9-cellers batteri over 6-cellers. Jeg advarte han som deala med Dell om I9300 som en del av hjemmepc-pakken for [insert Norges største(?) konsern her] om at 6 celler ville gi ham masse ekstraarbeid, og joda, nå er det forhandla fram deal med Dell om utsending av 9-cellers batterier pga klager.  ;)

5479279[/snapback]

 

Hehe. Jo, jeg tror nok ikke jeg vil angre på det beste batteriet. Når man først legger ut 15-16000 for en ny pc er det helt klart verdt å bruke en 200-lapp på og bedre batterilevetiden med... 50%?

 

Ellers, må det nevnes at selgeren jeg pratet med lurte på om jeg kunne slå på tråden til han når jeg hadde mottatt og testet maskinen i forhold til mce og fortelle han litt om hvordan det virket, da jeg visstnok var blant de aller første som har bestilt denne med mce/tv-tuner! Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolke det? "Jippi, jeg er kul jeg som har bestilt noe ingen andre har gjort enda og noe som er så nytt og tøft at ikke engang selgerene vet hvordan det funker!", eller "jaha? Dere selger ting dere ikke veit om funker eller ikke?" :) Jeg håper jo det er det første utsagnet som vil vise seg å stemme, men er jo litt bekymret... Men tro meg, når jeg får maskina i boks og har testet den - vil dere få høre det! Og om det er noe som ikke funker, veit jeg om en selger som kommer til å få høre det også... ;)

 

Noen her på forumet som har fått sin 9400 enda, forresten?

Endret av csm-101
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers, må det nevnes at selgeren jeg pratet med lurte på om jeg kunne slå på tråden til han når jeg hadde mottatt og testet maskinen i forhold til mce og fortelle han litt om hvordan det virket, da jeg visstnok var blant de aller første som har bestilt denne med mce/tv-tuner! Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolke det? "Jippi, jeg er kul jeg som har bestilt noe ingen andre har gjort enda og noe som er så nytt og tøft at ikke engang selgerene vet hvordan det funker!", eller "jaha? Dere selger ting dere ikke veit om funker eller ikke?" :) Jeg håper jo det er det første utsagnet som vil vise seg å stemme, men er jo litt bekymret... Men tro meg, når jeg får maskina i boks og har testet den - vil dere få høre det! Og om det er noe som ikke funker, veit jeg om en selger som kommer til å få høre det også... ;)

 

Synes det overraskende nok virker som om han bryr seg om det han selger faktisk fungerer, og har lyst til å videreformidle reelle erfaringer til andre kunder. Du får tåle å være litt prøvekanin på tuneren, men til gjengjeld har du kanskje fått bedre informasjon om ting han faktisk har fått tilbakemeldinger om...

 

- Trond

Lenke til kommentar

Synes det overraskende nok virker som om han bryr seg om det han selger faktisk fungerer, og har lyst til å videreformidle reelle erfaringer til andre kunder. Du får tåle å være litt prøvekanin på tuneren, men til gjengjeld har du kanskje fått bedre informasjon om ting han faktisk har fått tilbakemeldinger om...

 

- Trond

5494523[/snapback]

 

Ja, han har hele tiden virket som en hyggelig fyr, så jeg lar foreløpig tvilen komme han til gode. Han sa også det du sier, at han var interessert fordi det for han var et "nytt" produkt, et oppsett han ikke hadde vært borte i før. Jeg skal selvsagt gi han tilbakemelding på hvordan ting går. Kommer til å bli lange dager frem til jeg får maskina... ;)

Lenke til kommentar
Gleder meg som en gærning! :)

 

notebookforums.com er det en som har testa den i 3dmark '05 rett ut av boksen, altså med all rælete programvare som Dell legger inn som standard og fikk 4000. Samme fyren overklokka til 375/905 og fikk 5500.

 

Mellom 4000-5500 i 3d'05 er vel ikke så ille det?

5495248[/snapback]

 

Nei det skal da fungere bra det :-) Mitt system jeg sitter på nå fikk jeg opp i 5500 om jeg ikke husker feil!

 

Si meg, er det MYE ræl som følger med DELL pc'en ut av boksen? Lønner det seg å ta en clean install, selv om de allerede har gjort alt fra fabrikken?

 

Jeg skal iallefall oppdatere drivere.

 

Og ja, jeg gleder meg jeg og! :D

Lenke til kommentar

Mitt oppsett:

-----------------------------------------------------------------------------------------

-Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

-17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife

-2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)

-100GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive

-Primary 80 Watt/Hour, 9 CELL Battery (Optional Upsell)

-256MB NVIDIA GeForce7800 Go graphics card, PCI-Express x16

-English - Genuine Windows XP Professional ed. 2005

-Carbon Snap on (look)

-1Y CAR (Collect and Return )

-----------------------------------------------------------------------------------------

Beløp 16585kr

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

Men åssen fekk man Media Center Edition da til windows?

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar
mulig til å svare på meldingen csm-101?

5496341[/snapback]

Jada, men gi meg mer enn et par timer før du lar tålmodigheten overfor meg ta slutt. ;)

 

Jeg vil ikke legge ut navnet på selgeren uten tillatelse fra han. Jeg vil ikke gjøre noe selgeren ikke syntes er ok. Har dog sendt mail til han med forespørsel om jeg kan henvise mulige interesserte kjøpere videre til han og jeg legger ut beskjed om jeg får tilbakemelding på det.

 

Jeg setter også pris på om ikke alle nå ringer inn til Dell og "forlanger" akkurat det samme tilbudet jeg fikk. Husk at Dell har kampanjer med dobbelt ram, fri frakt, 5% avslag m.m. som de rullerer på. Jeg var tålmodig å brukte over to uker fra jeg fikk første tilbudet til jeg bestilte, bl.a. for å vente på bedre tilbud. Husker at de en periode hadde gratis printer, noe som var helt uinteressant for meg og for min del hadde null verdi. Da ventet jeg heller litt til og kom over dobbelt ram - tilbud som for meg var verdt mye mer. Jeg hadde flaks og fikk også gratis frakt. Disse to tilbudene gir noen kroner utslag på totalprisen.

 

Veien til suksess her i forhold til Dell, er et råd som jeg fikk helt på begynnelsen i denne tråden - ha is i magen. Noen uker har Dell veldig gode kampanjer, andre uker er de verdiløse. Ha tålmodighet og vent til du kommer over en kampanje som passer deg. Her kan du fort spare et par tusenlapper. I tillegg, så vil jeg jo anbefale - om det ikke haster med innkjøp - å se an prisutviklingen fremover. De aller fleste pc-produsentene kommer med dual-core bærbare, men ikke alle er på banen enda. Om en måneds tid tipper jeg alle de store er på banen og dermed vil prisene naturlignok bli presset nedover.

 

-100GB (2,400 rpm) SATA Hard Drive

 

....Men åssen fekk man Media Center Edition da til windows?

 

Med all mulig respekt å melde. Tror kanskje du har fått en litt dårlig deal på harddisken, her? ;)

Når det gjelder Media Center Edition var det bare å spørre selgeren. "Jeg vil ha mce, kan jeg få det?", "ja, men vi har kun engelsk versjon", "ok". Slik gikk det til...

Endret av csm-101
Lenke til kommentar

Intel DUO core full av feil

 

Noen med know-how som vet om dette betyr noe?

 

5. januar i år var en stor dag for Intel, med offisiell lansering av Core Duo. Core Duo er en dobbelkjerne-prosessor i Centrino-familien, beregnet for bærbare maskiner. Fem dager etter lanseringen annonserte Apple at selskapet tar i bruk Core Duo i sin nye produktlinje med x86-baserte iMac-er.

 

Det ser imidlertid ut til at det ikke bare er fryd og gammen for Intel, for under 20 dager etter lanseringen ble det kjent at prosessoren er stappfull av mer eller mindre kritiske feil. Antall feil hos Core Duo og den enda ikke lanserte Core Solo skal i følge Intels oversikt være på hele 34 kjente problemer.

 

Av de 34 feilene er det bare planlagt retting av en av de. Det må nevnes at tendensen til at kjente feil i prosessorer ikke blir rettet er utbredt, for eksempel er kun få av Pentium 4s 65 kjente feil planlagt rettet.

 

Det som er spesielt i dette tilfellet er at mange av feilene allerede var kjent ved lansering. I tillegg er det alarmerende hvor mange feil som har blitt funnet på så kort tid, med et gjennomsnitt på en og en halv feil per dag siden lanseringen av Intel Core Duo.

 

Du kan selv se den offisielle listen over kjente feil på Intels sider (last ned PDF-dokumentet og velg siden med navnet "Errata").

Lenke til kommentar

Ser som alle har fått bra tilbud,mens jeg fikk samme pris som det er på web siden.Kan man avbestille når de har trukket penger fra kontoen?

 

Jeg måtte betale 15.400,- for 1,83Ghz,1gb ram,80gb hd,17" ultra,9cell batteri :(

Endret av msh
Lenke til kommentar
Mitt oppsett:

-----------------------------------------------------------------------------------------

-Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

-17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife

-2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)

-100GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive

-Primary 80 Watt/Hour, 9 CELL Battery (Optional Upsell)

-256MB NVIDIA GeForce7800 Go graphics card, PCI-Express x16

-English - Genuine Windows XP Professional ed. 2005

-Carbon Snap on (look)

-1Y CAR (Collect and Return )

-----------------------------------------------------------------------------------------

Beløp                                                                        16585kr

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

Men åssen fekk man Media Center Edition da til windows?

5496640[/snapback]

 

Gå for den :-)

Lenke til kommentar

Hei jeg skulle avbestille PCen min idag,men han selgerne sa at det kan bli vanskelig siden den var i produksjon.Har noen andre hatt problemer med å avbestille PCen?Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skulle gå.Jeg har jo liksom ikke motatt PCen engang.Bestilte det for 2dager siden.

Lenke til kommentar
csm-101: Skal være snill gutt og ikke mase mer :) Så bare at tilbudet hadde sin siste dag, så ble litt gira når jeg så du var innlogget :) Håper selgeren får litt provisjon for salgene slik at han med glede gi fra seg navn og telefon nr. *vente spent*

5500080[/snapback]

 

Skjønner den. Helt ok.

Ser forøvrig idag at Dell har -1700,- rabatt OG dobbelt ram! Løp og kjøp! Raskt sammensatt ser det ut som "min" konfigurasjon havner på 15500,-, dog med kun 1gb ram istedet for 2 som jeg har. Men allikevel - ram kan kjøpes billigere andre steder enn Dell og det kan ettermonteres.

 

Ser også at man kan velge intel gma 950 skjermkort (hvem vil ha det?) og mindre harddisk, slik at her er det mulig å få prisen litt ned...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...