iCodden Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg har et prosjekt på skolen. Skal lage en utstillings kasse med grønt lys inni. Hvordan kan jeg koble på et 30cm grønn kalkatode lys rør uten bruk av pc stømforsyning, men koble rett inn i stikk kontakt? Lenke til kommentar
Bowman Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg har et prosjekt på skolen. Skal lage en utstillings kasse med grønt lys inni. Hvordan kan jeg koble på et 30cm grønn kalkatode lys rør uten bruk av pc stømforsyning, men koble rett inn i stikk kontakt? 5403638[/snapback] hvordan spenning skal katoden ha? det går vell kansje med en vanlig universal strøm adapter. OBS: IKKE prøv å putt ledningene rett i stikkontakten i veggen! dette er farlig... Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Du trenger bare en 12v adapter så skal nok det gå bra. Lenke til kommentar
thomfre Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Du trenger bare en 12v adapter så skal nok det gå bra. 5403691[/snapback] Bare et eller annet som kan gi inverteren 12V... Jeg putta katode inn i DVD-spillern min (står å lyser så fint under tv'n atte:P), bare kobla den rett på 12V uttaket fra PSUn i DVD spillern... Alt som kan gi den 12V duger (må klare å levere nok strøm til katoden da) Lenke til kommentar
iCodden Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Ok Er det en liten adapter jeg kan bruke får at jeg kan få 12V, noe som ikke tar så stor plass? Hvor får man kjøpt det? Endret 8. januar 2006 av iCodden Lenke til kommentar
iCodden Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Kan jeg koble kalkatode røret inn på denne: 12V Strømforsyningen? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Bruker selv grønne katoder som nattbordlampe.. tok ut psu'en fra en gammel ekstern harddisk til mac.. funker flotters Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Kan jeg koble kalkatode røret inn på denne: 12V Strømforsyningen? 5404131[/snapback] Ja det funker fint! Men sansynligheten er stor for at du kan ha en eller annen strømforsyning liggende å slenge! OBS OBS! Det trenger ikke være 12v! 5, 6, 7 ,8 volt funker også greit, men det lyser ikke like sterkt.... Hvis du har så lav spenning som 2,3 volt vil katodene begynne å blinke.... STILIG Lenke til kommentar
haakie Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 du kan også bare jumpstarte en gammel psu og kjøre katoden der, blir kassa til psuen for stor tar du bare og skrur ut kretskortet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Du kan seriekoble batterier! Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Korleis kan du få 5V med å seriekoble batterier? Lenke til kommentar
Bowman Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Korleis kan du få 5V med å seriekoble batterier? 5407026[/snapback] se her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå