Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overklokking av 56k modem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Modemet mitt er 56K men jeg får aldri mere enn 44.4K når jeg kobler meg opp til Internett. Noen som vet hvordan jeg kan få utnyttet max av modemet?

Mitt hjemmelagde kabinett

Intel P4 2.26Ghz Northwood 533Mhz

Asus P4T-E Motherboard

768 MB PC400 Samsung RDRAM

Asus Geforce 4 Ti 4400

Creative Sonudblaster Audigy Platunu

[ Denne Melding var redigert av: Ronnyb på 2002-09-10 08:32 ]

Lenke til kommentar

Jovist går det an å "OC" et modem, de fleste modemer idag er 56K modemer, men det er ikke svært ofte disse klarer å komme opp i denne hastigheten(?).

Da jeg hadde modem så klarte det kun 48.xxK ikke så aller værst (lurer ikke på om det var et Targa modem).

Jeg kontaktet Tele2 som jeg brukte på den tiden, da kom jeg i kontakt med en veldig hjelpsom service man på tlf. Han sa at jeg kunne prøve å flashe modemet, og han fant frem ny flash til modemet, og det funka faktisk.

Etter flashingen av EPROM`en så fikk jeg 50.xxK istedenfor 48.xxK vel kanskje ikke så mye men det funket.

En annen ting å tenke litt på, bruk et godt merke når du skal kjøpe modem, ikke kjøpe noe billig skrap, det går ikke fort i svingene dah, anyway, im on ADSL-Wireless, funker smertefritt (nesten), jeg kan ikke gå igjennom direct connection til andre brukere, jeg må altid gå inn i chat-rooms hvis jeg skal snakke med noen :sad:

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar

Farten på analoge modem er avhengig av en rekke faktorer:

* hardware/software modem

* kvaliteten på telefonlinja

* ISP

Har du et softwaremodem, må du dele systemressurser med andre program du bruker. Er telefonlinja gammel, og du bor langt unna en sentral, vil det påvirke feilraten på overføringen. I tillegg har ISP'en noe å si. Tidligere verserte det en del påstander om at Telenor leide ut dårlige telefonlinjer til konkurrentene sine.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1023

du kan i hvertfall skru på komprimering av data og ip header, under tcp/ip instillingene dine, da skal du få ~= teoretisk båndbredde på linja di.

med andre ord du skal få utnyttet linja bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...