brainwasher Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Er det noen som kan vis/fortelle meg hvordan jeg får oc eller får det til og gå fortere? Har et Billion 56k externt modem! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Det er både fysisk og psykisk umulig. 56Kb er maks uansett Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Neida - jeg overklokket ISDN kortet mitt så jeg laster ned på 168kbps ... går så det griner :razz: Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 Hmm, Hvordan klarte du det da??? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Hehe, jeg bare fleiper... Begrensningen ligger i sentralene så det er ingenting vi kan gjøre med det - dessverre :smile: Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Quote: Dan Hansen skrev (2002-09-09 17:52):Hehe, jeg bare fleiper... Begrensningen ligger i sentralene så det er ingenting vi kan gjøre med det - dessverre :smile: Har sett att enkelte modem har turboknapp da :razz: Og noen som påstår de er 64Kbps... Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Modemet mitt er 56K men jeg får aldri mere enn 44.4K når jeg kobler meg opp til Internett. Noen som vet hvordan jeg kan få utnyttet max av modemet? _________________ Mitt hjemmelagde kabinett Intel P4 2.26Ghz Northwood 533Mhz Asus P4T-E Motherboard 768 MB PC400 Samsung RDRAM Asus Geforce 4 Ti 4400 Creative Sonudblaster Audigy Platunu [ Denne Melding var redigert av: Ronnyb på 2002-09-10 08:32 ] Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Heisann.. Jeg er også 56k-bruker, og den største forskjellen opplever du vel egentlig om du skifter internettleverandør. Jeg bruker Tele2, og får stort sett 49kbits internettforbindelse Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Jovist går det an å "OC" et modem, de fleste modemer idag er 56K modemer, men det er ikke svært ofte disse klarer å komme opp i denne hastigheten(?). Da jeg hadde modem så klarte det kun 48.xxK ikke så aller værst (lurer ikke på om det var et Targa modem). Jeg kontaktet Tele2 som jeg brukte på den tiden, da kom jeg i kontakt med en veldig hjelpsom service man på tlf. Han sa at jeg kunne prøve å flashe modemet, og han fant frem ny flash til modemet, og det funka faktisk. Etter flashingen av EPROM`en så fikk jeg 50.xxK istedenfor 48.xxK vel kanskje ikke så mye men det funket. En annen ting å tenke litt på, bruk et godt merke når du skal kjøpe modem, ikke kjøpe noe billig skrap, det går ikke fort i svingene dah, anyway, im on ADSL-Wireless, funker smertefritt (nesten), jeg kan ikke gå igjennom direct connection til andre brukere, jeg må altid gå inn i chat-rooms hvis jeg skal snakke med noen :sad: Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
haabe Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Farten på analoge modem er avhengig av en rekke faktorer: * hardware/software modem * kvaliteten på telefonlinja * ISP Har du et softwaremodem, må du dele systemressurser med andre program du bruker. Er telefonlinja gammel, og du bor langt unna en sentral, vil det påvirke feilraten på overføringen. I tillegg har ISP'en noe å si. Tidligere verserte det en del påstander om at Telenor leide ut dårlige telefonlinjer til konkurrentene sine. Lenke til kommentar
kokkelimonke Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Hver ISP kan ha forskjellige telefonnummer du kan ringe. V.90, x2 etc etc.. x2 skal vel være det raskeste, men mitt modem gikk raskest på v.90 - selv om modemet, etter reklamen, skulle være x2-kompatibelt :smile: Lenke til kommentar
Gjest medlem-1023 Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 du kan i hvertfall skru på komprimering av data og ip header, under tcp/ip instillingene dine, da skal du få ~= teoretisk båndbredde på linja di. med andre ord du skal få utnyttet linja bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå