Gå til innhold

Hvor mange watt trenger jeg? god psu?

Anbefalte innlegg

Etter jeg fikk høre om hvor dårlig qtek sine psu`r er så fant jeg ut at jeg ville bytte den ut.

Så da lurer jeg på: hvor mange watt trenger jeg?

Har et MSI K8MM-V hovedkort

En 80 gig samsung disk

en 200 gig maxtor disk

en cd brenner

diskett stasjon

512mb*2 ram

en amd sempron2600+ (skal byttes ut med athlon64 3200+ snart)

Skal også ha to katoder, og to vifter hvis det har no og si

Så da lurer jeg på hvilke strømforsyninger er gode(tenker da på merker)? og hvor mange watt trenger jeg?

Håper emnetittelen er godkjent, og at noen kan hjelpe meg med spørsmålene mine :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskjetsx:

Skal du bytte ut CPUen, så må du også ty til med nytt hovedkort, fordi sokkelene er forskjellige :)

, i praksis, så holder alle 350watts strømforsyninger, men folk oppgir falske watts nå til dags.

Gå for en god MIST 500w, eller Hiper Type-R 560(eller 580?) , begge finnne du i prisguiden(tror jeg), eller så ser du bare på www.microplex.no.

Lenke til kommentar
sOCKET A, TIL SOCKET 939 JO, MEN 3200+ FINNES I XP UTGAVE, MEN DEN FINNER DU VEL BARE PÅ BRUKT MARKED) SKYT MEG VIS JEG TAR FEIL

Edit: å faen, cpas lock var her

5403301[/snapback]

er du full eller? :ermm:

begge prosessorene er samme type sokkel, hovedkortet er designa for athlon64...

Men det var ikke det jeg lurte på, lurte på om det finnes en grei strømforsyning til rundt 400 ;)

Lille Brum: Den så ut til og passe min lommebok, men er den no serlig bedre enn den fra netshop jeg linka til legger opp her? fordelen med at jeg handler på netshop oslo er at jeg slipper frakt :thumbup:

Lenke til kommentar

themanfrom: Har du hørt om s754? :)

Jeg håper virkelig ikke de 50 andre innleggene du har rukket å skyte inn i løpet av det døgnet du har vært registrert er av like dårlig kvalitet... No pun intended.

Men anyways; Hiper, MIST, Fontron/Source er veldig gode strømforsyninger. TT leverer somoftest varene de også :) Og som mange andre sier, det meste er bedre enn Q-tec. Jeg (og en del andre på dette forumet) har også gode erfaringer med NorthQ psuene som bla.a Komplett.no fører, og disse er jo ganske rimelige :)

EDIT: 400watt og opp er bra.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

s754 er entry socketen til AMD, og var den første som kom. De første A64 cpuene som kom var jo 130nm, og er derfor noe varmere enn 90nm'erene. Men dette er jo noe som gjelder prosessorene og ikke socketen. 130nm er rata til 89watt TDP og 90nm til 67watt TDP (a64 3200+ s939)

Men nok OT nå.

EDIT: leif

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Takker for svar, tror jeg går for thermaltake. hvis ingen har no og si om den?

prisen passer meg perfekt! 375 på netshop nå

mens offtopicen er i gang, vet noen om jeg kan bruke kjøleren fra min sempron2600+ på athlon64 3200+ ?

Lenke til kommentar

Etter at datan har stått på i to døgn med nedlastning og vanlig surfing:

Cpu 31 grader celsius

Hovedkort er 34 grader celsius

Hardiskene mine er 34 grader celsius

er stort sett det jeg bruker pc`n til (nedlastning og surfing, kanskje litt cs)

Lenke til kommentar

Hum, ganske rart at CPU var lavere enn hd og hk temperatur. Er kjøleribba på kjøleren var når du tar på den? Dersom de verdiene du oppgir er sånn nogenlunde riktige så kan det hende at det holder med boxed-kjøleren, men du bør nok overvåke temperaturen den første gangen du starter opp. Kan faktisk godt hende at boxed-kjøleren er lik for alt jeg vet?

EDIT:

Ser kjøleren din slik ut?

post-26557-1136839721_thumb.jpg

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...