_Daniel_ Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Har AMD Athlon 64 3700+ 2211 MHz klokket opp til 2585 MHz og kjører med like mye strøm som jeg gjorde på orginalt 2211 MHz. Det som er problemet er at i går klokket jeg ned CPU til normalt, og kjørte sånn til i dag da jeg kjørte den opp igjen til 2585 MHz, Så av og til når jeg driver med pcen i XP hender det at den bare restarter... Noen som veit hva dette er?? Kjørte det programmet som heter OCCT eller no og tok en torture test som sa at CPU var ustabilt... Har dette noe med at strømmen jeg kjører er like lav som den er på orginalt 2211 MHz?? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Hvilken strømforsyning har du? Det er mulig at prosessoren ikke klarer å kjøre på 2585 MHz. Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Har du på RAM dividerer og PCIe/AGP lås? Hva er spenningen du kjører på når du har den på 2585? Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Hey.. Jeg tror problemet er fikset nå... Satt opp extra voltage med 3,3% til CPU.. Virker som det går bra nå.. Fordi jeg har nettopp kjørt OCCT Torture test i 6 timer og 40 min og feilet ikke Kom bare opp i 46 grader.. Men takk for svarene deres... Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Husk på å ikke ha over 1,6V i lengden da... CPU kan ta litt skade av det.. Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Husk på å ikke ha over 1,6V i lengden da... CPU kan ta litt skade av det.. 5405046[/snapback] eee..... gjelder det også intel? Har klokket min P4 2.8 til 3.4ghz a 1.6125v, så den tar skade av det? Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Husk på å ikke ha over 1,6V i lengden da... CPU kan ta litt skade av det.. 5405046[/snapback] Kor har du det fra at det er skadelig for CPUen? Du skal opp til ca 1.85V++ før du ødelegger CPUen.. Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Sa litt da... Jeg synes det er bedre å være på den trygge sida, men skal innrømme at jeg ikke har undersøkt dette nøye. Mener å huske at Intel tåler høyere spenning enn AMD, men er ikke bombesikker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå