Gå til innhold

Hva heter denne adapteren ?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en adapter som kan koble hjemmkino anlegget mit til divx spilleren min. Og da trenger jeg denne adapteren men jeg vet ikke hva den heter.

Grunnen til at jeg ikke bruker den jeg har tatt bilder av er at det er broren min som bruker denne.

Men bilder:

Adapter010.jpg

Adapter009.jpg

Adapter008.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3,5mm mini-jack til 2*RCA, med egen loop-through til jack'en. Den har vel ikke noe spesielt navn.

Den fungerer slik at du sender signal fra lydkortet inn på den svarte tilkoblingen. Ut fra den grønne kobler du til høyttalere/headset. Ut fra Rød-og-hvit kobler du til divx-spilleren din.

Evt kan du bruke en slik splitter ut fra lydkortet ditt, og noe ala denne videre til divx-spilleren. (Med splitteren der kan du altså fortsatt ha pc-høyttalere/headset tilkoblet samtidig). En slik løsning er det jeg bruker.

Redigert: så litt feil på bildene..

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar
3,5mm mini-jack til 2*RCA, med egen loop-through til jack'en. Den har vel ikke noe spesielt navn.

Den fungerer slik at du sender signal fra lydkortet inn på den svarte tilkoblingen. Ut fra den grønne kobler du til høyttalere/headset. Ut fra Rød-og-hvit kobler du til divx-spilleren din.

Evt kan du bruke en slik splitter ut fra lydkortet ditt, og noe ala denne videre til divx-spilleren. (Med splitteren der kan du altså fortsatt ha pc-høyttalere/headset tilkoblet samtidig). En slik løsning er det jeg bruker.

Redigert: så litt feil på bildene..

5403005[/snapback]

Jeg skulle bruke denne adapteren til og koble anlegge mitt til divx spilleren.

Så fra anlegget går der 3 sånne ledninger. En svart, en grønn, og en rosa.

Men jeg trenger bare den svarte og grønne.

Så går de gjennom adapteren til RCA ledningene.

Så når jeg går i butikken så spør jeg etter en 3,5mm mini jack til 2*RCA ?

Lenke til kommentar
ANLEGG ja. Leste PC jeg, trøtt som jeg er.

De 2 RCA-pluggene er for venstre (hvit) og høyre (rød) kanal, analog stereo altså. Da skal du bare trenge grønn mini-jack i andre enden. Hva er den svarte til da?

5403200[/snapback]

Jeg vet ikke, men den må være tilkoblet eller så funker det ikke.

Lenke til kommentar

Det der er ikke noen standard-adapter man får i alle butikker, det er iallfall helt sikkert. Aldri sett en slik før.

Har du et slikt lite alt-i-ett-anlegg? Kanskje du har link til anlegget ditt, evt bilder av kablene/inngangene som er aktuelle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...