Gå til innhold

ang den 400kr importere grensa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremst: import-grensen er 200 kroner.

For det andre: 200-kroners-grensen gjelder for verdien på pakken. Er verdien over 200 kroner, så må du betale 24% MVA, men ikke MVA på frakt slik som man trodde tidligere.

For det tredje: Tolldirektoratet bestemmer valutakursene for ca. 1 måned om gangen (eller ved store svingninger). Så hvis du bestiller en pakke som ligger på grensen i slutten på måneden, og pakken ankommer 14 dager senere, er sjansen større for at den blir stoppet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-09 19:22, Knuti_ skrev:

Dette har jeg prøvd og firmaet sa det at siden vi ikke var meldem i EU måtte det stå på pakka det som var i den.

Det er avhengig av hvor de holder til.

Hvis firmaet er i EU, må de nok gjøre det slik - har iallefall fått beskjed fra Play.com om at de ikke kan sende "gifts".

Webshopper i Australia, Canada og USA er sikkert lettere å overtale.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-09 18:36, graveyard85 skrev:

"få pakken sendt som gave så slipper du moms"

Dette er riktig så lenge du kan dokumentere at det er en gave og at verdien ikke overstiger 500,- NOK.

Vet dette selv av bitter erfaring

Graveyard85

Kjøper DVD filmer fra ett firma i Canada som kaller seg selv http://www.dvdsoon.com . De setter verdi på pakken til 12 kanadiske doller (ca. 60 norske kroner) og sender den som "gift" samme hvor mye man bestiller og hva verdien er. Da går den gjennom lettere enn kniv i varmt lettmargarin.

Ups... burde ikke sagt dette. Håper ikke tolldirektoratet får snusen i det :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-09 19:48, Afseth skrev:

Ups... burde ikke sagt dette. Håper ikke tolldirektoratet får snusen i det
:grin:

Det er jo for sent nå. Og Tollvesenet driter i det, det er Posten som sjekker det du importerer, med mindre det er noe sære saker som f.eks bil, båt osv.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-15 15:59, LarsC skrev:

Jeg finner intet på
, men du finner du noe tillitsverdig, vennligst post URLen.

Prøvde å søke selv der da jeg postet det, men fant ikke frem i rotet.

Jeg leste om det på en av film/tv/teknologi-gruppene på News i august.

Har Googlet litt nå, men finner ikke tilbake til diskusjonen, så jeg får midlertid trekke tilbake min påstand :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...