Gå til innhold

Kjøling på nyere skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei! Tiden er inne for å oppgradere mitt radeon 9600 skjermkort med ett nyere ett, og da lurer jeg på hvor mye varme disse nyere skjermkortene lager i forhold til de av litt eldre dato, slik jeg har.

hva med http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC23359&mcat=14s277 og kjøleribber på ram brikkene? tilstrekkelig? Systemet ellers er zalman reserator, jeg har ingen vifter, thermaltake fanless psu og silentstar "lukkede" harddiskkjølere, på den måten går varmen til vannet, ikke til pcen da..

ellers har jeg http://www.microplex.no/product.aspx?pid=zmgwb1&mcat=14s277 da.. men det blir kanskje litt spakt?

Tusen takk for all hjelp!

Terje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bountyhunter(BF:V),08/01-2006 : 16:44]jeg har et Gainward 7800gt med vannkjølings blokk kun på "core" og ingen kjøleribber på minne funker fint det. med Waterchill extreme kit så har jeg 31-35 grader på core og når jeg kjenner på minne brikkene er de som å ta på pulten ved siden av pcn, altså ikke spessielt varmt :)

5405026[/snapback]

Intresant, har spørt om dette i noen andre tråder. Får snart Waterchill extreme kit, og jeg lurte på om det var kaldt nokk med de zalman passive kjøleribbene på rammen og spenningsregulatorene. Skal kjøpe meg et 7800 GTX 256MB, og jeg kommer til å klokke det litt.

Har tenkt å ha en stille vifte som sender en stim av luft mot skjermkortet, slik at kjøleribbene får kald luft.

Gidder ikke kjøpe en vannblokk for 7800 GTX utenom for 900kr med frakt.

Håper dett funker :hmm:

EDIT:

Microplex sa på mail:

Det går sikkert bra med kjøleribber dersom du sørger for at det er litt luftflyt rundt dem.

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...