Gå til innhold

Forbanna Datorbutikken.com


Gjest Slettet+971234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tack! :smile:

Vi är givetvis inte omöjliga. Vi accepterar inte att en kund kommer i kläm pga administrativa rutiner, som kan verka konstiga för en kund om denna kund ej vet varför de finns till.

 

När vi väl fick reda på _varför_ kunden tagit av klisterlappen så var det inget snack om saken - vi har ej informerat tillräckligt tydligt varför man ej bör ta av klisterlappen och vad klisterlappen är till för, så detta skall vi nu åtgärda! Det är ju nu hur tydligt som helst att kunden av misstag tagit av klisterlappen, men anledningen till detta är helt och hållet vårt fel. I fortsättningen kommer information att skickas på separat informationsblad med varje försändelse så att denna situation ej skall uppstå i framtiden.

 

Vi hoppas att de som läst denna tråden nu förstår vad klisterlappen är till för, om inte så förtydligare vi gärna detta igen. Den är alltså oerhört viktig om processorn skall skickas in i retur.

 

Vi kommer ej att kunna identifiera denna processor, dvs var vi köpt den och när pga att klisterlappen ej finns kvar längre. Vi tar dock på oss kostnaden för att skicka en ny processor till kunden pga att det är vårt fel att det ej funnits tillräckligt tydlig information om varför klisterlappen måste sitta kvar.

 

Quote:


On 2001-12-04 10:53, Kharan skrev:

Jeg må skyte inn at noen norske butikker har temmelig mangelfulle servicerutiner også - nasjonalitet har lite eller ingen ting å si her. Klart det finnes eksempler på slike i både Sverige og Norge.. det ser jo ut som at Datorbutikken er villig til å gjøre opp for seg, og det skal de ha full honnør for.


La tvilen komme dem til gode.



Lenke til kommentar

Slapp nå litt av da..

 

Dette er en enkelt sak, og jeg er sikker på at de har lært av dette, og vil være mer service minded og høflige i fremtiden. Jeg har bestillt flere ganger fra Databutikken, og er så lang fornøyd..

 

Husk: Jo flere web-butikker, jo laver priser ! Hvis dere ikke bestiller fra Databutikken hvis de har lavest priser i fremtiden undergraver dere litt av konkurransen i markedet, som kommer oss forbrukere til gode. :smile:

 

Alle fortjener en "second chance"..

 

[ Denne Melding var redigert av: Balderac på 2001-12-04 11:29 ]

Lenke til kommentar

Bara för att vi är ett svensk företag så innebär det inte att svensk konsumentlag skulle gälla. Vi har ett norsk dotterbolag, och norska konsumenter (forbrugare) omfattas helt och hållet av norsk lag givetvis! Detta är viktigt, många inlägg i denna tråd visar att en del tror att detta skulle ha med någon speciell svensk lag att göra, men så är det ej.

För våra kunder i Norge gäller norsk lag, inget annat.

 

Dessutom är det så att detta ärendet ej har med någon lag att göra, klisterlappen måste sitta kvar oavsett om norsk eller svensk lag gäller. Det som däremot är fel det är att det ej varit tillräckligt tydligt att klisterlappen ej skall tas bort för då kan det påverka garantin. Vi skall förtydliga denna information och även kontakta Forbrukerrådet i Norge för att säkerställa att vår information blir tydlig och helt i enlighet med norsk lag.

 

 

Quote:


On 2001-12-04 10:58, ZAN skrev:

CdBuRnR , helt enig med deg når det gjelder svenske mobbingen, men en ting er sikkert skal drive butikk i norge så får man fan ta meg holde seg til norske regler får reklamasjon/retur ,noe denne databutikken ikke ser ut til og gjøre :sad:

så det er ikke snakk om "mobbbing" men en webbshopp som totalt ignonerer norske lover :sad:

så jeg sier bare ...

ikke kjøp noe der , før de kan vise att de tar norske lover om kjøp og salg alvorlig !!!

KAMPANJE !!! BOIKOTT DATABUTIKKEN !!!

la oss vise att sånn kam man ikke oppføre seg mot kundene sine !!!



Lenke til kommentar

Har bett dig maila [email protected] så att vi kan lösa detta - var god gör det - vi inväntar ditt mail.

Vi kan nämligen ej veta vem du är, så var god maila oss så att vi kan lösa ärendet.

 

Dock är det fortfarande så att vi är 100% säkra på att alla processorer som lämnar vårt lager _är_ märkta med dylik klisterlapp, rutinerna är nämligen uppbyggda så att det ej finns någon som helst möjlighet att en processor lämnar vårt lager utan denna klisterlapp. Dock kan det vara så att klisterlappen sitter på undersidan av processorn, var god undersök det också och maila sedan oss på [email protected] så löser vi det med dina kostnader för returen också - givetvis skall du ha t ex utlägg för frakt återbetalat!

 

Quote:


On 2001-12-04 11:03, arn.gab skrev:

svar fra arn.gab til databutikken.com:

da jeg sendte inn mitt ABIT KT7a til dere så hadde jeg all verden av tid til og studere min AMD ATLON..og selv om jeg er blitt faktisk 35 år så er jeg ikke komme over i de"seniles"rekker og lider heller ikke av grå stær heller..når jeg påstår at det ikke er noen klistrelapp på prosessoren-så må jo ikke du komme og si noe annet! du sier at det finnes mange som har en slik klisterlapp på prosessoren-trodde det var 100%av dem du kaller for "alle"men jeg kan fortelle deg at da sitter jeg med et eksemplar her som er kjøpt hos dere har både faktura og mere til-og denne er UTEN lapp!

det kan jo være at den har løsnet før dere rakk og legge den i eska..og uten at dere så det.

hvis dere har disse ordningene om at kunden skal få refundert sine utlegg ved retur av defekte komponenter så burde dere jo spørre selv etter kundens kontonummer..det hadde vert mere på sin riktige plass! jeg mailet ikke så rent lite frem og tilbake med dere og det var ikke et pip i mailene som sa at jeg skulle få mine utlegg refundert-egentlig skulle jeg sendt telefonregninga mi til dere og da.hadde ikke så rent få langdistansetelefoner for og finne ut av hva som feilet kortet!men disse 105.-kronene som jeg betalte i porto kan du bare beholde-forresten så kan du legge dem i portoen til han som skal ha sin nye prosessor når du sender den til han-så er jeg med på og gjøre han blid og fornøyd!

dessuten er dere ekstremt trege ved behandling av retur.

dere har mistet i hvertfall EN kunde!


Lenke til kommentar

Inläggen på forumet uppmärksammades av ledningen på företaget. Vi kunde med friska ögon se att det inte gått rätt till här. Dock är det så att vi ej gett efter för någon "press". Vi har däremot uppmärksammats på vari problemet egentligen låg och äntligen fått reda på varför kunden tog bort klisterlappen. Texten på lappen stod på svenska och dessutom är den ganska liten, den är ej tillräckligt tydligt. Detta är anledningen till att vi tar på oss att ge kunden en ny processor, för kunden skall ej komma i kläm pga att vi i detta fall haft bristfällig information.

 

Quote:


On 2001-12-04 11:03, xeon skrev:

Det som datorbutiken har gjort er å gi seg etter press fra alle oss her på forumet (jeg personlig sendte dem en mail der han sier han legger seg flat for all kritikk). Hadde han ikke stått på slik hadde han aldri i verdne fått ny cpu. Det er for dumt, fordi hadde han ikke skrivd hit så hadde han kanskje gitt opp kampen og tapt pengene.


BOIKOTTER JEG OGSÅ..






Lenke til kommentar

Jeg fikk en defekt Plextor 16/10/40 fra Databutikken.com. Måtte sende den til Belgia for å få den reparert. Skal holde meg til norske web-shopper i fremtiden. Komplett er kanskje ikke den billigste på alt, men det er i alle fall mindre trøbbel med dem. Bare positive erfaringer...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-04 11:39, DataButikken.com skrev:

Inläggen på forumet uppmärksammades av ledningen på företaget. Vi kunde med friska ögon se att det inte gått rätt till här. Dock är det så att vi ej gett efter för någon "press". Vi har däremot uppmärksammats på vari problemet egentligen låg och äntligen fått reda på varför kunden tog bort klisterlappen. Texten på lappen stod på svenska och dessutom är den ganska liten, den är ej tillräckligt tydligt. Detta är anledningen till att vi tar på oss att ge kunden en ny processor, för kunden skall ej komma i kläm pga att vi i detta fall haft bristfällig information.



 

Det er alltid en unnskyldning..

 

Dette er akkurat som TV2 Hjelper deg....

 

Nockot dera svenskar givitvis inta vet vad er

Lenke til kommentar

Ja databuikken driver og overpriser enkelte ting å

 

da ...

 

her får noen mnd siden (i vår)så jeg hansol 900p 19

 

tommer skjerm til 4000,- på de norske sidene :sad:

 

Var etterpå på de svenske sidene deres.

 

Vet dere hva de solge den samme 19 tommeren for til

 

svenske, jo 3100,-

 

Hmm det virker jo som de prøver og lure oss

 

normenn ?

 

Nei jeg sier bare en ting.

 

Boikott dem.

Lenke til kommentar

Punisher hva re stort gjort .

 

att de så att de holdt på og miste en masse norske

 

kunder fordi obi one klagde her på forumet.

 

er det så stort gjort og holde seg til det som rett

 

er .

 

Jeg er sikker på att hadde ikke obi one klagd her på

 

forumet så hadde han aldri fått ny prosessor.

 

Så dette er som på TV2.

 

Der noen fortjener en lærepenge etter og ha "prøvd"

 

seg på "falskneri"

 

Så jeg boikotter jeg :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


klure skrev (2001-12-04 11:58):

Jeg fikk en defekt Plextor 16/10/40 fra Databutikken.com. Måtte sende den til Belgia for å få den reparert.


 

Har ingenting med webshopen å gjøre. Det er Plextor som har ønsket å løse alle returer på denne måten. Veldig tungvint for forbrukeren, men trolig lønnsomt for Plextor.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Vad gäller Plextor så har denna eminenta tillverkare ett nätverk för att hantera returer om du skulle uppstå snabbt och smärtfritt oavsett var i världen man bor. Plextor hämtar oftast upp produkten hemma hos kunden och man får ofta en ny i handen direkt. Ibland måste den dock till Belgien för att repareras, men det är sällan hela proceduren tar mer än 4-5 dagar. Detta skall också ske helt utan kostnad för dig som kund. Om så ej skulle ha skett - kontakta oss på [email protected] så ordnar vi upp detta.

 

Quote:


On 2001-12-04 11:58, klure skrev:

Jeg fikk en defekt Plextor 16/10/40 fra Databutikken.com. Måtte sende den til Belgia for å få den reparert. Skal holde meg til norske web-shopper i fremtiden. Komplett er kanskje ikke den billigste på alt, men det er i alle fall mindre trøbbel med dem. Bare positive erfaringer...


Lenke til kommentar

Detta kan bero på att Hansol 900P var en utgående produkt hos oss (numera säljer vi inte Hansol alls). Priset på den svenska versionen av hemsidan kan då ha varit lägre för att vi gjorde en kampanj på dem för att sälja ut dem. Därefter uppdaterades hela den norska hemsidan och på denna sida togs Hansol 900P bort, detta pga att vi ej vill riskera att sälja för mycket av den än vi har i lager.

 

Quote:


On 2001-12-04 12:18, ^*^ skrev:

Ja databuikken driver og overpriser enkelte ting å


da ...


her får noen mnd siden (i vår)så jeg hansol 900p 19


tommer skjerm til 4000,- på de norske sidene :sad:


Var etterpå på de svenske sidene deres.


Vet dere hva de solge den samme 19 tommeren for til


svenske, jo 3100,-


Hmm det virker jo som de prøver og lure oss


normenn ?


Nei jeg sier bare en ting.


Boikott dem.



Lenke til kommentar

Inläggen på forumet uppmärksammades av ledningen på företaget. Vi kunde med friska ögon se att det inte gått rätt till här. Dock är det så att vi ej gett efter för någon "press". Vi har däremot uppmärksammats på vari problemet egentligen låg och äntligen fått reda på varför kunden tog bort klisterlappen. Texten på lappen stod på svenska och dessutom är den ganska liten, den är ej tillräckligt tydligt. Detta är anledningen till att vi tar på oss att ge kunden en ny processor, för kunden skall ej komma i kläm pga att vi i detta fall haft bristfällig information.

 

Quote:


On 2001-12-04 12:25, ^*^ skrev:

Punisher hva re stort gjort .


att de så att de holdt på og miste en masse norske


kunder fordi obi one klagde her på forumet.


er det så stort gjort og holde seg til det som rett


er .


Jeg er sikker på att hadde ikke obi one klagd her på


forumet så hadde han aldri fått ny prosessor.


Så dette er som på TV2.


Der noen fortjener en lærepenge etter og ha "prøvd"


seg på "falskneri"


Så jeg boikotter jeg :sad:



Lenke til kommentar

Tackar! Vi står för om vi någon gång skulle göra fel och gör då givetvis rätt för oss. Vi är också människor och människor kan ibland göra fel. När vi kunde komma till rätta med missförståndet mellan oss och kunden och vi förstod varför han tagit av märkningen, och vi förklarade varför den var så viktig så löste det sig. Vi kommer hädanefter att vara mer tydliga, och som vi skrivit innan - se till att informationen om denna märkning framgår på sådant sätt att man ej kan undgå att se den.

 

Quote:


On 2001-12-04 12:09, Punisher skrev:

Pang ferdig saken er biff!

Obi one har fått ny cpu og søta bror har sagt at han er lei seg. STORT GJORT av en webshop å følge opp en slik sak i et forum!

Handler som oftest hos ps men hvis datorbutiken.com er virkelig billig... hmmm


Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

Hei, jeg hadde meg en tellefonsamtale med databutikken.com i dag Kl 14,43,36 GMT +1,03.

Jeg snakte med han som hadde sent meg de første mailene og han beklagte seg veldigt mye, han hadde hat en dårlig dag sa han:-( Det var greit, en ny prosessor var i posten i mårra. Det beste av alt var at jeg FIKK en 1800+ i stede for den "gamle" 1600`en min. Dette tyder på fremtidigt god service. Foresten så skal de kjøpe seg en maskin som leser av serienummeret på prosessorene, slik at man med glede kan fjerne den lille "ubetydelige" klister lappen!!!

 

Jepp, snakkes dere, takk for støtten allesammen.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er hva dere gjør på Pentium 4? Der er ingen plass man kan sett på en slik lapp .. Core er mye større.. og ingen kjeramikk man kan fest en sånn lappe på. Jeg regner med dere har flere levrandører av Intel også.

 

Fint dere ga gutten en ny prosessor da =)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...