Gå til innhold

No ska vi fære til mexico....backpacking

adis

Anbefalte innlegg

Den 18. jan starter backpacking turen fra Mexico City. Ein vennine av meg som har planlagt alt, einaste eg har gjort er betalt for flybilletten (tur/retur:). Er så spent på korleis det blir, kor me ska reisa, blir eg kidnappa, er meksikanske maten lika god som toro sinn, vil eg klara å surfa, ke f*** ska eg pakka til ein backpacking tur, kor lenge går det før eg mister sekken min, skal eg ha med meg laptop, korleis skal eg klara meg uten laptop og snø, skal eg ta med meg snøfjøli mi og prøva å finna ein bakka, kor mange vaksina må eg ha :S .....

Vist nokon har noko erfaring fra sånne tura eller svar på eit av spm mine hadde d vert j kult!

Kanskje ikkje riktig plass å poste dette her...mn, prøver no likavel eg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den 18. jan starter backpacking turen fra Mexico City. Ein vennine av meg som har planlagt alt, einaste eg har gjort er betalt for flybilletten (tur/retur:). Er så spent på korleis det blir, kor me ska reisa, blir eg kidnappa, er meksikanske maten lika god som toro sinn, vil eg klara å surfa, ke f*** ska eg pakka til ein backpacking tur, kor lenge går det før eg mister sekken min, skal eg ha med meg laptop, korleis skal eg klara meg uten laptop og snø, skal eg ta med meg snøfjøli mi og prøva å finna ein bakka, kor mange vaksina må eg ha :S .....

Vist nokon har noko erfaring fra sånne tura eller svar på eit av spm mine hadde d vert j kult!

Kanskje ikkje riktig plass å poste dette her...mn, prøver no likavel eg...

5402144[/snapback]

Ikke dra på brettet, lei heller noe om du finner et anlegg.

Lenke til kommentar
Ikke dra på brettet, lei heller noe om du finner et anlegg.

5402175[/snapback]

Veit, men har enda ikkje fått prøvd nye gliset enda... Er så dårlig med snø for tide...håper på ein tur til helgen (neste helg)

Lenke til kommentar

Pakk lett! Ikke ta med tre par sko, fire bukser osv! Ta med så lite som mulig! Jakker kan f.eks. kjøpes som regnjakker som komprimeres til en liten ball. Ikke ta med et par kilo bøker, ta heller med en mp3-spiller med lydbøker og eventuellt ei lita pocketbok. Også er det alltid smart å ta med ei lita medisintaske med plaster, rensevæske osv.

Og nei, ikke ta med snøfjøl! Det blir bare et helvete å drasse med!

EDIT: Kondomer! Kvaliteten på kondomer i Mexico er ukjent. Så i tilefelle du har flaks så er det en idè å ta med kvalitetskondomer.

Endret av olsen
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler heller en tur bassert på en hotellkjede, det være seg Hyatt, Intercontinental, Sheraton, Marriot eller Hilton. Antagelig langt mer komfortabelt, i tillegg til at du har oppkobling mot laptop på så godt som samtlige rom.

5402165[/snapback]

Det hørtes jævlig kjedelig ut. Mye morsommere å ta turen på egen hånd.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler heller en tur bassert på en hotellkjede, det være seg Hyatt, Intercontinental, Sheraton, Marriot eller Hilton. Antagelig langt mer komfortabelt, i tillegg til at du har oppkobling mot laptop på så godt som samtlige rom.

5402165[/snapback]

5403514[/snapback]

JoakimR har tydeligvis misforstått poenget med backpacking...

Lenke til kommentar

5402165[/snapback]

5403514[/snapback]

JoakimR har tydeligvis misforstått poenget med backpacking...

5404327[/snapback]

Du trenger vel ikke å lese mer enn teltturen hans for å skjønne det da :green:

Lenke til kommentar

5402165[/snapback]

5403514[/snapback]

Hold deg til en kjede og dra mellom deres hoteller. Kjekt. Du må selvsagt finne en kjede med mange hoteller rundt der du skal dra, men vet ikke akkurat om standarden på hostels eller hva "backpackere" måtte bo på i Mexico er særlig mye å skryte av...

Lenke til kommentar

Hold deg til en kjede og dra mellom deres hoteller. Kjekt. Du må selvsagt finne en kjede med mange hoteller rundt der du skal dra, men vet ikke akkurat om standarden på hostels eller hva "backpackere" måtte bo på i Mexico er særlig mye å skryte av...

5404488[/snapback]

Poenget med backpacking er ikke å være på de beste hotellene. Poenget med backpacking er å kunne leve av det man har i ryggsekken, oppdage nye steder og bli kjent med nye folk. Man skal ikke bare ligge å slappe av på ett hotell hele dagen. Hva tror du at man husker best, det helt ordinere hotellet hvor du lå i svømmebassenget hele dagen eller det litt sluskete hotellet med den rare eieren hvor du ble kjent med de kule backpackerne fra canada?

Dette er bare ett eksempel, selvfølgelig kan man ha det kult på et dyrt hotell også, men det er ikke det backpacking handler om.

Lenke til kommentar
Poenget med backpacking er ikke å være på de beste hotellene. Poenget med backpacking er å kunne leve av det man har i ryggsekken, oppdage nye steder og bli kjent med nye folk. Man skal ikke bare ligge å slappe av på ett hotell hele dagen. Hva tror du at man husker best, det helt ordinere hotellet hvor du lå i svømmebassenget hele dagen eller det litt sluskete hotellet med den rare eieren hvor du ble kjent med de kule backpackerne fra canada?

Dette er bare ett eksempel, selvfølgelig kan man ha det kult på et dyrt hotell også, men det er ikke det backpacking handler om.

5404522[/snapback]

Word! Alt kan ikke kjøpes for penger. Noen som blir med backpacking i Kina når jeg blir atten? :dribble:

Lenke til kommentar

Alt kan kjøpes for penger. Ja.

Jeg har ekle minner fra et jævlig dårlig hotell, med sluskete eier, i New Oreleans. Antagelig finnes ikke det hotellet etter flommen, men det var ille. Hvis gammelt og slitt er "rustikt" og koselig, så kanskje det er noe for deg. Men hvis man foretrekker litt kvalitet, så er det stort sett greit å holde seg til kjente kjeder.

Mexico er dessuten ikke verdens tryggeste land, og jeg ville ikke akkurat campet ute eller bodd på et motell der "kjeltringene" legger gasslangen under døren og bryter seg inn mens du ligger i dyp søvn. Nei. Det er virkelig ikke meg.

Men for all del, reis i vei med telt og håp om rimelige, slitte hoteller.

Lenke til kommentar

5404522[/snapback]

Word! Alt kan ikke kjøpes for penger. Noen som blir med backpacking i Kina når jeg blir atten? :dribble:

5404537[/snapback]

Count me in! Fyller i september jeg, klar som et egg :thumbup:

Lenke til kommentar

5404522[/snapback]

5404537[/snapback]

Count me in! Fyller i september jeg, klar som et egg :thumbup:

5404628[/snapback]

Du må nok dessverre vente i ett år og en måned, men da...da! :w00t:

Hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...