Wizendraw Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg har nettopp installert Wordpress på webhotellet mitt. Jeg har et design i Photoshop som jeg vil bruke der, og trenger derfor en måte å legge det inn på. Dere som har laget eget design til wordpress: hvordan gikk dere fram? Redigerte dere en template som var der fra før, eller koda dere en ny en fra bunnen av? Jeg begynte å endre på Kubrick-templaten, men det gikk egentlig rett i vasken. Vanskelig å sette seg inn i andres kode. Lenke til kommentar
pej Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Først og fremst, du blir nok nødt å sette deg inn i andres kode om du vil det eller ikke. Det beste og reneste er å starte fra scratch. Lag ditt eget template, uten noe som helst innhold. Så ser du hva som produserer innhold i WordPress, og setter det inn i ditt eget template på de relevante plassene. Ta det bit for bit, og sjekk at ting faktisk fungerer før du går videre. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Hva med å bare endre litt på CSSen da? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 hmm. nå er jeg nysgjerrig på hva Wordpress er for noe! Noen som har link til det? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 hmm. nå er jeg nysgjerrig på hva Wordpress er for noe!Noen som har link til det? 5408844[/snapback] http://google.com/search?q=wordpress Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Den google-siden så nyttig ut *lagt til i favisser* Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Det enkleste er faktisk å skifte på php koden, istedenfor css koden først.. Så når du har laga det du vil ha, så skifter du fonter og farger i css,, ganske enkelt når man først forstår det. Lenke til kommentar
KiKKA Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Sir meg enig med apedoktor. Driver selv og lager en template til WP, og etter min vurdering er det enklere å først lage layout, for så å starte med å fylle inn innhold, det gjør man da alltid ellers når man koder. Her finner du mye nyttig info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå