Gå til innhold

Nytt hovedkort, cpu og ram

Anbefalte innlegg

Hei. På et eller annet utrolig vis så ser det ut til at nye minnebrikker tok knekken på hovedkortet mitt.(sjekk denne posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=520331&hl= )

Så da ser det ut som om jeg må kjøpe nytt hovedkort, cpu og ram.

Mine kriterier:

-Så billig som mulig

-Må støtte både agp og pci-e (pga. nylig innkjøpt agp skjermkort)

-Må være overklokkingsvennlig.

-Skal yte så bra som mulig til SPILL, ikke multitasking og slikt.

Jeg legger ved bilde av handlelista så langt, men jeg mangler minne. Noen gode forslag? Det må være 2gb(jeg er livredd for minne etter den nylig hendte opplevelsen :cry: ). Cpuen tror jeg er ganske fin til spill, eller hva?

Takker for alle svar :w00t:

EDIT: Jeg må kunne kjøpe minnebrikkene hos shg.no, da frakten er så forbanna dyr(med mindre det er flere hundre kroner forskjell i pris)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cpuen er rå til ytelse/pris i spill!

Kjøleren er karnskje verdens beste viftekjøler! (tør jeg påstå, selv om jeg langt ifra alle i verden :p)

Hket vet jeg ikke om klokker så bra. ASrock er et såkalt "billigmerke" og ganske nytt. Men tror du ville blitt fornøyd med det. Er ikke noen særlig "overklokkings hk" til agp, så det funker nok sikkert utmerket til ditt bruk. :yes:

Lenke til kommentar
bra oppsett!

ang. minnet.. har du tatt kontakt med de du kjøpte fra ?

så de evt. kan teste det elns ?!

Dumt å sitte der dobbelt opp med minne når man kanskje ikke trenger det...

5401901[/snapback]

Ja, jeg har sendt mail til netshop, hvor jeg kjøpte det ifra, men jeg får vel neppe svar på en søndag?? Jeg kunne muligens testet det i en pc hos en kamerat, men hvis det samme skjer der, så tror jeg ikke han blir så blid(pcen hans kostet 19k) :innocent: .

Jeg leste en test om hovedkortet, og der fikk de klokket cpuen høyere enn med noe annet hovedkort de hadde testet! Syntes det hørtes rart ut at det til og med slo DFI, men jeg får vel tro de :p

EDIT: Jeg så litt på de minnebrikkene her. Er de greie? De virker helt greie, bortsett fra at timingsene er 3-4-4-8... Vil jeg merke det mye?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Siden du vil overklokke, så vil Opteron være et bedre valg av prosessor. Opteron 146 får du billig, kun 1.246 kr.

5403654[/snapback]

Jeg blir gal av alle disse opteron postene jeg. Ja, jeg vet de klokker bra, men det hjelper ikke en døyt når man ikke får kjøpt de :hrm:

Lenke til kommentar
Jeg så litt på de minnebrikkene her. Er de greie?

Ta en google på de brikkene,så finner du mange bra tester på de.

Det er bra brikker.

5403841[/snapback]

Ok, da går jeg nok for de. Slik ser da handlevognen min ut nå. Det kjipe er shg sin fraktpris på 175kr! Også er ikke minnebrikken på lager nå :(

Noen som har erfaring med hovedkortet da?

Lenke til kommentar
Digge rambrikker! At de har casL 3.3.4 osv.. har ikke så mye å si når dette er pc4000. Hvis du kjører dem på normal speed så kjører de sikkert på 2.2.3.2.1 elns.

+ at du kan jo alltids overklokke minnebrikkene slik at de kommer under casL 3.

5403939[/snapback]

Ok, da går jeg for de. Håper shg.no får de inn den 10.01 som er forventet :) . Det var vel kanskje på tide å bytte ut det trofaste socket a systemet :love: .

*vente på mail fra netshop*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...