x-team Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Ja jeg har lurt litt på dette. Har to Cerwin Vega CLSC 10'' høytalere og får CLSC'S 15'' sub om noen dager så lurte jeg på om hvor langt fra veggen høytalerne bør plasseres? 40cm? Noen snakker om at jo nærmere jeg setter de jo bedre bass får jeg? Hva mener dere? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Ja jeg har lurt litt på dette. Har to Cerwin Vega CLSC 10'' høytalere og får CLSC'S 15'' sub om noen dager så lurte jeg på om hvor langt fra veggen høytalerne bør plasseres? 40cm? Noen snakker om at jo nærmere jeg setter de jo bedre bass får jeg? Hva mener dere? 5401739[/snapback] kommer ann på hva du legger i "bedre bass" det ?! Mener du at du hører mer "dunkdunk" og vibrering.. som i en type "harry bass" ? Om du plasserer for nære veggen kan lyden og vibrasjoner forplante seg i veggen lett hvertfall.. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Hvor nære bør de stå da for og få litt trykk ut av det? Er jo Cerwin Vega så trykk må det være Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 du er altså en av de som har sansen for "harry bass" (i mine ører/øyne) og vibrasjoner ? ;P Tja, de burde jo hvertfall ikke skrape inntill veggen.. Du får nesten prøve deg frem da jeg ikke veit noe om akustikken (skrives det sånn ? ;P) osv. i rommet ditt.. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Skal prøve og dytte de litt lengere inn da;) Lenke til kommentar
x-team Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Vel funka da litt. Får Cerwin Vega CSLC'S 15'' sub om et par dager, hvor bør den plasseres? Tro om det vil bli noe spess mer trøkk enn jeg har nå? Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 det er ikke noe fasit svar på dette.. prøv og lytt er vel den enkleste måten. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Plassering helt inntil veggen gir ca 3dB økning i bassen og i hjørnet kan du få opptil 6dB økning. Men som tidligere nevnt i tråden. Prøv og hør! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå