allyse Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Hvor mye pleier det å koste å bo og studere i utlandet (som f.eks australia) Har tenkt på å gå 2 år der, og lurer på om økonomien vil trå til nok... Selvfølgerlig har jeg ikk studiekompetanse (derfor bruker jeg Noroff det første året da trenger jeg ikke stud. komp. for å studere videre i aus.) Problemet er at Lånekassen vil da ikke låne meg penger, og jeg kan ikke ta et lån med 15% rente som løper fra lånedatoen. Vi snakker jo her om borteiomot 200.000 eller mer for 3 år. Det kommer vel bo osv. også med... Hva skal jeg gjøre? Sette meg ned i stolen å sutre? Føler jeg som har valgt litt anderledes blir oversett og rett og slett bare fnyst av av staten. De har og ser ikke ut til å ville gjøre noe, NOE som helst for at jeg skal få en mulighet. Råd, og svar mottas med takk :smile: Mvh A. Lyse [ Denne Melding var redigert av: allyse på 2002-09-09 17:16 ] Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Quote: Den 2002-09-09 17:10, allyse skrev:Hvor mye pleier det å koste å bo og studere i utlandet (som f.eks australia)Har tenkt på å gå 2 år der, og lurer på om økonomien vil trå til nok...Selvfølgerlig har jeg ikk studiekompetanse (derfor bruker jeg Noroff det første året da trenger jeg ikke stud. komp. for å studere videre i aus.)Problemet er at Lånekassen vil da ikke låne meg penger, og jeg kan ikke ta et lån med 15% rente som løper fra lånedatoen. Vi snakker jo her om borteiomot 200.000 eller mer for 3 år. Det kommer vel bo osv. også med...Hva skal jeg gjøre? Sette meg ned i stolen å sutre? Føler jeg som har valgt litt anderledes blir oversett og rett og slett bare fnyst av av staten. De har og ser ikke ut til å ville gjøre noe, NOE som helst for at jeg skal få en mulighet.Råd, og svar mottas med takk :smile:MvhA. Lyse Masse penger. Nei; det gjoer den ikke. Har du ikke studiekompetanse sier du? Vel, du kan jo alltids selge raeva di her nede... Men helt aerlig: studiekvaliteten her nede er veldig "fabrikk-preget", hvis du er med paa tanken. Tror du vil ha mer igjen for aa ta deg ett halvaars ekstra studielaan ved endt utdannelse( eller whatever Laanekassen gir deg), og dra paa backpacker-ferie her. Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Få deg studiekompentanse, så kjører du på lån fra Lånekassen Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Quote: inz@ne skrev (2002-09-10 09:30):Få deg studiekompentanse, så kjører du på lån fra Lånekassen Jo det går ann, Men det skal jo betales tilbake en gang. Mitt forslag er få deg en jobb og spar mye av lønna, Men du kan vel få deg en jobb der nede også. :razz: Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 En liten advarsel: ikke stol blindt på at dyrt universitet = bra universitet! På skolen der jeg går er det veldig mange som reiser til utlandet for å studere, og en del skoler (spesielt i USA), er ikke i nærheten av verdt pengene sine, undersøk en del om skolen du har lyst til å gå på på forhånd.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå