Gå til innhold

Et par landskapsbilder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

aah, pene bilder :)

men skader ikke å fjerne vannet nederst på det siste bildet nei... Hadde kanskje vært stilig hvis det var en fiskebåt eller lignende der, men det er jo ikke fotografen sin feil at det ikke er =)

Hvilken lukketid osv. brukte du? (jeg er nybegynner så jeg lurer på mye rart:P)

Lenke til kommentar
Det første likte jeg best, men ble nesten blendet av det dødsutbrente område nederst. Men fargene er så (som nevnt over) kremete og fine at det går likevel. Det du selvsagt kan gjøre er å kutte unna vannet og la skyene være nederste del av bildet.  :)

5401771[/snapback]

Skal se hva jeg får til ;)

aah, pene bilder :)

men skader ikke å fjerne vannet nederst på det siste bildet nei... Hadde kanskje vært stilig hvis det var en fiskebåt eller lignende der, men det er jo ikke fotografen sin feil at det ikke er =)

Hvilken lukketid osv. brukte du? (jeg er nybegynner så jeg lurer på mye rart:P)

5402620[/snapback]

Takk :) Det hadde selvførgelig vært flott med en fiskebåt der ja. skal prøve å crope litt her og der når jeg får tid.

Lukkertid på første bilde: 10/6400 sekund

Andre bilde: 10/6400 sekund

Alt stod på auto.

Flotte skyformasjoner gjør bildene spesielle, selv om motivene i seg selv er uoriginale. Meget pent. Spesiell grønnfarge på det første. Så det slik ut i virkeligheten?

5403254[/snapback]

Ja det så mer eller mindre slik ut i virkeligheten, deteneste jeg har gjort med det er å crope, stille på kontrast, offset og exposure i photoshop :)

åh hei!

Klarer faktisk ikke si noe negativt om de bildene der :) De var enkelt og greit fantastiske! elsker slike bilder

Ifølge de bildene der så er du en ekstremt dyktig fotograf :)

5403265[/snapback]

tusen takk :) jeg vil ikke kalle meg selv en ekstremt dyktig fotograf, jeg har bare lånt pappa sitt kamera i noen måneder :p

Endret av ÜberNabben
Lenke til kommentar
Begge er tatt på Madeira med et Nikon D70s

http://img441.imageshack.us/img441/3927/farandwide5kl.jpg

http://img441.imageshack.us/img441/3459/luminous2gg.jpg

Jeg er klar over at begge er litt kornete :)

5401656[/snapback]

Hvor har du tatt bildene fra egentlig?

5404074[/snapback]

det første er tatt fra et hotell, det andre er tatt fra en klippe med et 580 meters stup ned til havet :)

Lenke til kommentar

Jeg likte bildene dine kjempegodt. Som sagt så var det første bildet litt for lyst ved havet, men jeg elsker fargene. Mye photoshop arbeid?

Det andre bildet var veldig behagelig å se på. Kanskje ikke like spennende som det første, men mer behagelig. Flott lys, og solen gjør den lille ekstra.

Det siste bildet har jeg ikke så mye å si på. Ikke så bra som de andre to bildene, men for all del ikke dårlig.

Du er flink :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...