Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Error ved installering av XP på ny pc :s

Anbefalte innlegg

Vet dette er mye å lese.. men kan dere som har peiling være så snill å lese igjennom og evt. svare. :dontgetit:

Jeg har nettopp bygd en ny pc, men jeg får ikke installert windows på den.. Prøvde først med xp som jeg har gjort på andre pcer med samme metode.. sette inn og boote fra cd.. etterhvert trykke inn F6 og overføre driver til s-ata harddisken.. Men når programmen er ferdig med å overføre drivere, og det står "starting windows" eller noe nederst i det grå feltet, blir skjermen svart og så blir skjermen blå med noen error meldinger.

Blandt alt som kommer opp med errorskjermbildet, står det blandt annet at problemet kan komme av harddisk-feil og at denne bør sjekkes(HDDen altså).

Har sjekket og formatert HDDen i en annen pc og den funker bra. Har i tilleg prøvd en gammel og fungerende IDE HDD som har ført til samme problem, så det kan ikke være feilen. Har også sjekket og forandret litt rundt i bios uten hell, også med forskjellige "deafults-oppsett"

Jeg prøvde senere å installere windows xp på HDDen på en annen pc og starte den nybygde med ferdig installert xp, men den samme blå skjermen kom opp med en gang den prøvde å starte opp windows.. ser ut til at hovedkortet ikke liker windows eller noe..

Har også:

-prøvd med to forskjellige strømforsyninger.. ingen forskjell.

-tenkt på å muligens oppdatere BIOS.. Men hvordan gjøre dette uten OS?

-restarta BIOS noen ganger ved å pelle ut batteriet.

Noen forslag? Kanskje hovedkortet er delvis defekt, men jeg har ikke bidratt til det, verken med elektriske støt eller fysiske utvendige skader.

Her er liste over komponentene:

(Varenummerne burde stemme med de på PS-data)

-1H600B

AOPEN Case ATX Tower 350W Black Front-USB/Audio/1394 CAG1.1 24/SATA Connector

-1915P NEO2 PLATINUM

MSI Mainboard S-775 Intel 915P ATX PCI-E Audio GbLAN IEEE1394 SATA Retail

-1BX80547PG3200FT

INTEL CPU Pentium 4 640 3.2GHz S-775 800MHz 2M Boxed "Prescott" EM64T

-1GX21GB4300DC

GEIL 1.0GB (2x512MB) DDR2 PC4300 533MHz Value BGA

-13030

CONNECT3D VGA-Card Radeon X700LE 256MB PCI-E DVI TV-Out Retail

-1WD2000JS

WD Harddisk 200.0GB 7200RPM SATA II 3.5" 8MB

-1ND-3540A/B

NEC DVD Recorder ND-3540A 16X Black Dual Layer DVD R/RW Bulk

-17300000000237

CREATIVE Optical Mouse Lite Silver/Blue USB Bulk

Endret av swappa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatéring av BIOS kan du gjøre ganske enkelt. Du laster ned nyeste BIOS på en annen pc, legger BIOSen på en diskett og starter opp pcen din med disketten. Så vil det startes et program som vil oppdatére BIOSen din.

PCen din virker ustabil. Kan du liste opp komponentene? Prøv noen diagnoseprogrammer fra Ultimate Boot CD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...