Gjest Slettet+8745264 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg er normalt ikke imot folks musikksmak. Man bør høre på det man liker, og det er bra at man i det hele tatt liker å høre på musikk. Men - av og til blir det for mye. Jegerdritaleivgtopp20ogsingstarpåvorspiels! Dette oppsummerer kort mine tanker på dette området. Dessverre har dette fenomenet lekket over fra fjortiser, og til en stor del av de mellom 20 og 30. Er det ikke herlig, når man skal ta en pils eller ni med venner og bekjente, at noen faktisk er så greie og brenner ut et ekslusivt utvalg av denne ukens hits på CD, fra en fersk samling med nedlastede MP3's av kvalitet tilsvarende 96 Kbps? Og det beste av alt; la oss for all del spille denne ène CD'en på repeat resten av kvelden, gjerne spedd på med litt shuffle nå og da! Her liker vi ikke en låt før vi har hørt den tjue tusen ganger på radio. Det utelukker de fleste musikkforslag fra min side (og enkelte andre tilstedeværende). Det er dessuten en stor treffprosent for at toppen av lykke kommer i lett jogg litt utover kvelden: "Hei! Jeg har Singstar! Skal vi synge litt eller?". <-- Ansiktsuttrykket mitt i samme øyeblikk. Som oftest: Enstemmig ja. Kanskje alkoholen har en påvirkning her, men det skal jeg ikke gå nærmere inn på. Resten av kvelden tilbringes så foran en TV av tvilsom kvalitet, og med innebygde høyttalere som skrus på max volum. Max. Lydbildet her kan forsåvidt sammenliknes med de som sitter i en standard laptop, bare at volumet går ålreit høyere. Og hva slags musikk finnes generelt på de forskjellige Singstar-DVD'ene? Resten av kvelden tilbringes med et ekstremt alkoholinntak for å overdøve de 4 mest populære låtene som sangfuglene henger seg opp i. Dette er som å se på Idol-audition, uten mulighet for å svitsje til en annen kanal. Kan det bli bedre? Phew.. Meget godt å få dette ut. Beklager til de som måtte føle seg truffet. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Dette oppsummerer kort mine tanker på dette området. Dessverre har dette fenomenet lekket over fra fjortiser, og til en stor del av de mellom 20 og 30. Er det ikke herlig, når man skal ta en pils eller ni med venner og bekjente, at noen faktisk er så greie og brenner ut et ekslusivt utvalg av denne ukens hits på CD, fra en fersk samling med nedlastede MP3's av kvalitet tilsvarende 96 Kbps? Og det beste av alt; la oss for all del spille denne ène CD'en på repeat resten av kvelden, gjerne spedd på med litt shuffle nå og da! Mulig det er sånn hos deg og dine venner.. Ikke veit jeg.. Føler du tar "alle under en kam" her nå Jeg er ikke mellom 20 og 30, men med de jeg er på fest med osv. er det ikke bare topp20 musikk og singstar.. Har faktisk ALDRI sunget singstar kombinert med alkohol..Heller sunget uten alkohol..(kanskje litt flauere uten alkohol men...) En ting jeg kan være enig i, er singstar musikken.. Man blir fort lei den da det er lite sanger å velge i.. Men samtidlig skal det litt til å kombinere et titalls låter som skal passe til ALLE brukerene deres samtidlig også! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Singstar er gøy. Spiller noen listepop gjør jeg meg skummel. Er sikkert ikke alle som liker mine preferanser tho, Too Far Gone, Sie Gubba, DDE, Creedence, Dire Straits og annen gammelrock <3 Listepop er dritt. Alt er likt, alt er produsert for å selge. Lenke til kommentar
embark Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Fest + Singstar = Et rent helvete! Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg hater Singstar! Som om ikke sangene de bruker på de forskjellige Singstar'ene er fæle nok. Men jadda, nå må man høre på berusede folk synge dem. Jippi! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Er sikkert ikke alle som liker mine preferanser tho, Too Far Gone, Sie Gubba, DDE, Creedence, Dire Straits og annen gammelrock <3 har sansen for noe av det... allsidig musikksmak som duger vettu! ;D Men en ting; utrolig hvor dårlige sanger man kan synes er bra på en fest, som man tenker på dagen etter; "hvorfor i helvette danset jeg SÅÅÅ villt til den drittsangen a?" Noen andre som tenker sånn i etterkant ? ;P Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Festen blir så mye bedre hvis det spilles musikk vi selv digger. Jeg er enig i det trådstarter skriver. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg er ikke så voldsomt glad i pop, men Sing Star er da gøy. Og det er ikke BARE dårlige sanger der. På 80s er det jo Kate Bush! Men det blir jo til at en synger de dårlige sangene for ting som jeg netopp nevnte er jo **** vanskelig å synge... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 allsidig musikksmak som duger vettu! ;D 5401700[/snapback] Allsidig musikksmak = meg. Liker nesten alt. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 "Hei! Jeg har Singstar! Skal vi synge litt eller?". <-- Ansiktsuttrykket mitt i samme øyeblikk. Som oftest: Enstemmig ja. 5401585[/snapback] Om det er enstemming er du også med på det. Uansett. Lei av VG-lista jeg også. Men singstar kan da være artigt til tider. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Man kan ikke hate på Singstar. Spesielt ikke etter å ha hørt meg rocke Sputnik's "Lukk Opp Din Hjertedør". Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Singstar er djevelens verk! Har opplevd berusa testosteronbomber hygge seg med singstar en gang, og det var en gang for mye! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Singstar er den beste karaokebaren du kan være på. Alternativene er ikke så mye å skryte av, liksom. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Singstar er festlig det, særlig om man ikke er så veldig mange. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Singstar kan være veldig gøy, men jeg skjønner også at folk blir lei av det. Å sette med det hele kvelden er ikek noe særlig, og det er gjerne noen få sanger som går igjen og igjen. Men jeg syns det er bra for å få opp stemningen litt tidlig på et vorspiel uten altfor mange folk Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Når er jeg ganske lei av å høre på whiningen til folkene som sier VGLista er noe dritt. Det er greit at dere ikke liker musikken som kommer på de listene. Men må høre det så forbanna ofte? Det virker ut som om enkelte ikke liker VGlistemusikken fordi det er "kult" å ikke like det. Sier ikke at alle er slik, men veldig mange. Ingen kan si at den og den sangen er dårlig, for god og dårlig musikk kan ikke diskuteres. Noen syns det er bra musikk og noen syns det er dårlig musikk, sånn har det alltid vært og sånn kommer det alltid til å bli. For min egen del, så har jeg ingenting i mot VG-lista (bortsett fra det at den er lett påvirkelig). Hører mye musikk og deriblandt sanger som er/har vært på listene. Men Singstar liker ikke jeg derimot, og det har ingenting med sangene å gjør. Det er fordi jeg ikke liker å synge i utgangspunket Men jeg må nok innrømme det at på en ganske så fuktig fest, så tok jeg musikken og skremte nabokatta. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Gi meg singstart metal! Growle og skrike sanger på singstar hadde vert fett! Anyways, liker ikke singstar som det er nå med "norske hits" og "pop", men det er jo det som selger... Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg husker godt den gangen folk faktisk forlot festen da jeg og en kammerat sang duet på Motörhead - Ace of Spades. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Akkurat kommet hjem fra en slik fest... en cd full av mp3'er spilt på en billig BoomBlaster av no slag. "Ja det åååårner seeeej" elns ble vel spilt 10 ganger. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Jeg er litt heldig sånn sett. Den ene halvparten av vennene mine hører på Country, og den andre hører på metal. Passer meg perfekt da jeg synes begge sjangere er bra. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Flyttet denne til musikkdelen av forumet. Angående tema så har jeg ikke opplevd singstar på vorspiel, men var plagsomt nok at naboen drev på med det en perioden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå