Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av CPU, HK og GPU!

Anbefalte innlegg

Ja, de ram brikkene du har funnet burde i teorien kjøre raskere i uklokket tilstand, men om de klokker lengere enn de jeg fant, er usikkert.

Som mange andre allerede har sagt, så er ikke opteron lett å få tak i. Tildags dato så yter nokk 3700+ bedre i spill, fordi det ikke er noen spill som støtter dual core enda.

Du sier at du ikke er en overklokker, og at du ikke har klokket så mye før.

Du trenger ikke mye erfaring, du skal "lett" klare å oppnå 2.5ghz me en amd64, hvis du trenger hjelp med noe, så er det bare å spørre på forumet, er mange som sitter med utrolig mye kunnskaper når det hjelder overklokking her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan blir det å sette 2x1024MB og 2x512MB (rambrikker) sammen? blir det bedre enn kun 2x1024?

Noen andre som har en formening om mitt oppsett?

Opteron 165, 3700+ eller 4000+? (skal kjøpe X2 senere i år)

Bedre/billigere HK?

smartere valg av skjermkort? (nevner at jeg brenner litt for å kjøpe 7800GTX 512)

Bedre CPU-kjøler? (passer den jeg har valgt med det HK jeg har valgt?)

Lenke til kommentar
Hvordan blir det å sette 2x1024MB og 2x512MB (rambrikker) sammen? blir det bedre enn kun 2x1024?

Noen andre som har en formening om mitt oppsett?

Opteron 165, 3700+ eller 4000+?    (skal kjøpe X2 senere i år)

Bedre/billigere HK?

smartere valg av skjermkort?    (nevner at jeg brenner litt for å kjøpe 7800GTX 512)

Bedre CPU-kjøler? (passer den jeg har valgt med det HK jeg har valgt?)

5412512[/snapback]

Hva skal du med en X2 når en Opteron 165 gjør samme susen så å si ?av de prosessorene du har satt opp ville jeg personlig valgt dc 165'en :) er jo en dual kjerne prosessor det og, så bytte til X2 blir bare tull. Er egentlig best å kjøre 2x1024 da siden du ikke må kjøre med 2T, og jeg tror 2gig med ram vil holde i mengdevis per idag. Skal du oppi den prisklassen hva skjermkort angår bør du kanskje vente til slutten av mnd når Ati (forhåpentligvis) kommer ut med nye X1900XT

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

Nå er ikke jeg så veldig erfaren på overklokking, så jeg vet ikke hvor mye jeg vil kunne få ut av en O165 med mine kunnskaper. Hvordan er O165 kontra 4000+ når det gjelder spilling?

(Vet at det ikke har kommet noen spill som støtter dualcore enda)

Når det gjelder skjermkort så tror jeg at jeg vil avvente innkjøp av det til nye toppkort fra nVidia og ATI har kommet, da kan jeg få kortet litt billigere (og kanskje jeg kjøper det nye :D )

Eller er det lurere av meg å kjøpe et "billigere" kort nå, som holder mål, som feks 7800GT, for så å kjøpe G80 til sommeren?

Endret av Oogie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...