JacEr Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg har en utendørs bod hvor jeg ønsker å sette opp en branndetektor. Alarmen skal stå inne i leiligheten ca 10m fra boden (tviler på jeg vil høre alarmen fra en vanlig IKEA-varsler ved eventuell brann). Da det ikke er praktisk hensiktsmessig å strekke kabel mellom leilighet og bod lurer jeg på om det finnes trådløse alternativer folket kjenner til. Boden inneholder en fryseboks, diverse maling- og oljerester pluss alt det andre rasket som pleier å havne opp i boder. Ønsker ikke et større brannalarmanlegg, bare en detektor med trådløs overføring til alarm. Trenger ikke være FG-godkjent, helst en billig løsning. Synspunkter på aspirasjonsdetoktorer kontra optisk detektor settes pris på. Vet egentlig ikke hvor denne skal postes da forumet ikke har noe hus/hjem-kategori. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
acon Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Ikke sikker på hvor de selges, men det finnes trådløst detektorer som består av bare "vanlige" detektorer, dvs at de ser ut som vanlige, men de kommuniserer trådløst, slik at når en går i alarm, vil alle melde alarm. Tror ikke prisen var så ille heller. Høres midt i blinken ut for deg EDIT: Fant en type hos Clas Ohlson. Ville heller hatt optisk detektorer enn et aspirasjonsanlegg. Det er nok dyrere. Endret 7. januar 2006 av acon Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Ser ut til å være midt i blinken! Takker så mye for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå