Gå til innhold

Pc til video/tv - MCE!


Anbefalte innlegg

Trenger en ny pc til stua. Pc'en skal kobles til Plasma TV'en og skal inneholde DVD filmer, musikk, bilder osv.

 

Normalt ville jeg hatt en veldig stille pc, men siden pc'en skal stå på hele døgnet, er det viktig med en pc som har nok lufting til at den er stabil.

Pc'en blir stående inne i ett skap i TV bordet. Skapdørene vil være åpne.

 

Her er listen på komplett

 

Pc'en skal bestilles fra Netshop, og der har de ikke samme PSU. Så jeg kan velge mellom

1.Etasis EFN-300 Retail PSU m/2 stk. SATA vifteløs

2.Antec Phantom 500 EC - Strømforsyning

 

Siden jeg setter inn to disker med en gang, kanskje tre, blir kanskje 300W for lite, så går mest trolig for 500W PSU'en.

 

Noen som har bedre forslag enn det jeg har satt opp. Budsjettet er på MAX 10.500 kroner. Ikke vits i å gi meg forslag over 10.500 kroner....alt under tas i mot med stor takk.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har valgt et prosessor som trekker en del strøm og utvikler mye varme, og siden det meste i pcen skal være vifteløst, så vil luften stå stille, og det vil bli varmt.

 

Mitt forslag:

CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 2150 kr

Hovedkort: ECS Extreme KN1 SLI Lite, nForce4 SLI, Socket-939, GbLAN, ATX, SATAII, PCI-Ex16 795 kr

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs 1549 kr

Strømforsyning: Fortron/Source Powersupply ATX 550W Bulk, 120mm, SATA, 24pin, EPS12V 1098 kr (veldig kraftig og stille, og siden maskinen vil trekke lite strøm, vil den støye enda mindre)

Kabinett: Thermaltake Tenor Sort Aluminium (Uten Strømforsyning) 898 kr

Harddisk: Western Digital Caviar SE 320GB SATA 8MB 7200RPM 2x1150 = 2300 kr

Skjermkort: XFX GeForce 6600LE 256MB Passive Cooling ,PCI-Express,HDTV Ready, DVI-I, Retail 919 kr

Totalt: 9709 kr

 

Så vil du få en pc med bedre ytelse, samtidig som den utvikler mindre varme og støy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...