siDDis Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Eg har prøvd litt forksjellige firmwares til den, men alle har det problemet at ruteren restarter seg ein gong i blant. Nå har den restarta 3 gonger i løpet av 6 timer. Er det spesielle innstillinger som kan gjøre den ruteren ustabil? Finnes det ein super stabil firmware til den? Lenke til kommentar
nifty Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hadde samme problem når jeg brukte originalfirmware selv, men etter at jeg skiftet til sveasoft sin talisman, har ruteren en oppetid på 180 dager , kunne vært lengre , har nemlig hatt strømbrudd _nifty_ Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Nå har eg brukt Talisman og DD WRT, begge kræsjer minst ein gong til dagen Lenke til kommentar
nifty Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 min teori da, er at det er noe galt med den _nifty_ Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 slå på sshd eller telnetd (dd-wrt har disse), og logg deg inn på den. skriv "cat /proc/cpuinfo". hvis bogomips står tilnærmet lik 200, så må du overklokke den til tilnærmet lik 216MHz (slik at bogomipsen går opp til rundt 216 også. dette har gjort ruteren mye mer stabil (og har derfor blitt en del av standardoppsettet i de fleste firmware-utgaver). du overklokken den slik: nvram set clkfreq=216 nvram commit reboot Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Takk for flott svar, trenger ein noko spessielt for å kunne koble seg til Telnet av programvare? Lenke til kommentar
supersnus Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Nei du trenger ikke noe spesielt for det bare ta: start: kjør og skriv telnet eller cmd og telnet Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Nei, trenger ikke noe spesielt, men putty er en kjekk ssh/telnet-klient. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Hvordan sjekker man hvilken frekvens den kjører på? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Flott, då har eg klokka den frå 199.4 til 216, då håper eg den er meir stabil Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Hmm, har faktisk det samme problemet med en Linksys NEFW1154. Den klikker ca 1 gang i uka til flerne ganger til dagen. Kan det hjelpe og overklokke den? og evnt hvordan slår telnet/ssh på? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Nå har det gått ein stund og erfaringa mi er sånn. Den har blitt meir stabil, men etter ca ei veke så vil den kræsje igjen. Kan det vera andre faktorer og? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 http://www.hyperspacehome.com/hyperwrt/ bruker jeg nå. Har prøvd forskjellige, men denne (2.1b1)er vel den første som har vært 100% problemfri. Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hva kommer det av at jeg får Login incorrect med riktig login ? når jeg connecter til routern i WinXP telnet så blir det slik ? o 192.168.1.1 ? stemmer dette ? Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Haha fy (""( asso,, Sorry for dumt spørsmål det bare slo meg ikke akkurat inn at det var Linux OS på den så da er det simpelt å greit at login er root Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå