fxwz Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Får opp en feilmelding på en kompis sin pc. Pc-en vil ikke komme videre fra en skjerm som foteller oss dette: Sil 3112a SataRaid BIOS Version 4.2.12 copyright....bla...bla..la Press <Ctrl+S> of F4 to enter raid utility Primary channel: Drive not found Scondary ---------------:----------- Vel, jeg har aldri vært borti raid før, så håper på litt hjelp fra noen ildsjeler her på forumet. Lenke til kommentar
Bootsy Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hvis han ikke har koblet disker på RAID kontrolleren er det vel bare å skru av den i BIOS. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Og, raidkontrolleren er? *føle seg dum og blond* Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hvis det ikke er satt disker på de punktene/kanalene som brukes til raid, kan disse slås av i BIOS. Da vil ikke systemet lete etter disker der. Men normalt sett stopper systemet kun en liten stund og ser om det finner disker, så fortsetter det å boote. Dere kan jo se om dere klarer å disable i BIOS, og se om det går bedre etterpå. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Sånn cirka hva vil den greie jeg disabler være, altså hva står?: xxxxxxxxx - Enabled/disabled Fant ikke noe som vær i nærheten av å hete raid i allefall. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Bør stå noe med silicon eller sil og s-ata. raid trenger ikke være nevnt. edit: kan også være at s-ata kontrolleren disables vha av jumper på selve HK. Er slik på f.eks asus a7n8x dlx kortene. Endret 8. januar 2006 av MorePower Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 OK Er et abit nf7 hk, og det er ikke tilkoblet noen satadisker, bare så det er sagt. Skal prøve på det du sa, Moreshop. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Kan også legge til at på det første skjermbildet, hvor den finner diskene, så står det press Alt+F2 to enter awdflash. Mulig dette er uinteressant. Vel, når den kommer til den skjermen som vanligvis viser det som jeg viste i først post, så ser jeg kun en blinkende: _ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå