søstra Skrevet 7. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2006 Fikk nytt objektiv i julegave av gubben canon 80-200. Måtte teste dette på macro her en dag jeg var ute å trillet på barna. Har lagt på en ramme med farge fra bakgrunnen for å ta vekk litt mye tomrom... Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 7. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Heisann Søstra. Det bildet synes jeg ble litt kjedelig, desverre. Det ble bare grått, og en kvist med litt snø på. Selv synes jeg at du kunne fått litt mer farger inn i bildet, istedenfor å ha alt grått og trist. I tillegg synes jeg det var veldig lite av kvisten som er i fokus.. EDIT: Men det er min mening, og ikke ta alt jeg sier for god fisk Endret 7. januar 2006 av Ustedalen Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 7. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2006 For dårlig kvalitet på filen til å si noe som helst. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Et slikt bilde krever mer brillians for å overleve. Mer reflekser i snøkrystallene, for eksempel. Det med rammen forstod jeg ikke helt. Bildet ble jo ikke mer tomt med den "rammen". Regner med at problemet med dette bildet er tidspunktet det er tatt på. Hvis ikke lyset er riktig blir alt galt. Det er en del av fotograferingens kunst å velge rett tidspunkt til å ta bildet, ikke bare å velge utsnitt og eksponering. Vær litt mer kritisk til når du tar bildene dine, så skal du se det blir bedre bilder. Makro er en spennende og krevende disiplin. Selv er jeg ingen mester i den delen av fotografi, men synes det er utgangspunkt for mye dekorativ fotokunst. Fortsett å leke med makro, men et bra stativ er viktig for å få skikkelig resultat med så lange brennvidder som du disponerer. I tillegg vil en ringblitz eller en håndholdt blitz (på skrå ovenfra) kunne reddet dette bildet fra å bli så grått. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Bakgrunnen får meg til å assosiere med feiltegninger som oppstår i digital bildebehandling. Det ødelegger bildet totalt. Synes ikke kvisten er skarp nok på noe sted og at det er et uunselig motiv. Forsøk med mer fremtredende motiver, så kan du la de vanskelige ligge tilslutt. Lenke til kommentar
modin Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Fikk nytt objektiv i julegave av gubben canon 80-200. Måtte teste dette på macro her en dag jeg var ute å trillet på barna. Har lagt på en ramme med farge fra bakgrunnen for å ta vekk litt mye tomrom... 5400588[/snapback] Synes den gråramme du har rundt bildet får det til å virke skittent. Desuten er det vanskelig å se at det er en ramme og ikke bare grå himmel i bakgrunn. Prøv når under andre lysforhold og uten å legge på den grå ramma rundt. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Hei. For det første må du for all del ikke komprimere bildet så enormt som du har gjort. Bildet er på 1700x1100 pixler og kun 26kB. I praksis ødelagt. Men jeg tok meg friheten å gjorde noen enkle justeringer (nivå, kurver, litt farge, skarphet og litt rask fjernig av jpg-blokker) i Photoshop. Synest det fikk litt mer liv da Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Enig der, ragamuffin. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Men det var ikke så skarpt som det burde være Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2006 Men det var ikke så skarpt som det burde være 5404272[/snapback] Man bør som nevnt bruke stativ når man bruker makro på slike brennvidder. Uskarpe makrobilder er ikke bra Lenke til kommentar
Sortvind Skrevet 9. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2006 Desverre litt for grått og kjedlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå