Gå til innhold

Samme personen rundt ett bord.

Anbefalte innlegg

Har sett bilder der samme personen sitter rundt ett bord. Regner da med at man stiller kameraet på stativ og ber personen sette seg på forskjellige plasser rundt bordet. Hvordan setter man sammen disse bildene til ett bilde i Photoshop?

Dette skulle vært posta i Bilderedigering og Programvare. Kan en moderator flytte denne?

Endret av underground
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En jeg kjenner hadde et Casio Exilim Z50 og da tok han bilde av en person i bunnen av en trapp og på toppen og da fikk han samme person på bunn og topp  uten å gjøre noe i photoshop.

5401251[/snapback]

Et gammelt analog kompakt kamera jeg en gang hadde (husker ikke lenger hva slags merke det var), fantes det en funksjon hvor du kunne ta flere bilder som ble liggende oppå hverandre. Selv benyttet jeg sjelden denne funksjonen fordi jeg ikke fikk det helt til å fungere, men det kan ha vært bare meg... Men med stativ og riktige lysforhold osv, er det mulig det ville fungert å ta bilde av en og samme person både i bunnen og øverst i ei trapp slik du beskriver. Det må ha vært en liknende funksjon på kameraet til han du kjenner, dersom bildet ikke har blitt bearbeidet etterpå.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Det dere sikter til nå er vel i bunn og grunn dobbeleksponering, altså at man eksponerer et motiv to (eller flere) ganger på samme negativ.

Digitale Speilrefleks har ikke denne muligheten, men Photoshop har jo selvsagt det.

Bruk Layers! Tutorials finnes overalt. :)

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...