Jan-Inge Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Fikk ny prosessor og hovedkort idag og satte dette sammen og jeg håper det har gått etter boka. Har da gjort dette noen ganger nå dog med AMD og ikke Pentium. Første sjokk kom rett etter første boot. 73 grader idle i Bios. Stusset litt over dette. Sjekket at alt satt bra og det gjorde det. Etter Winxp installasjon viste det fantastiske 80 grader! Hva tror dere skjer her? Vifta som følger med må da være bra nok til standard oppsett? Bør jeg ta av alt igjen og sette det på igjen? Sitter bra slik som jeg ser. Edit: Hovedkort er Asus P5P800-SE Endret 7. januar 2006 av Jan-Inge Lenke til kommentar
nifty Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Du har brukt Goop ? (Termisk pasta) Det KAN jo også være feilvisning i BIOS da , har du sjekket etter nye BIOS versjoner ? _nifty_ Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Ta å kjenn på kjøleren. Hvis den er 80*C kan du ikke holde på den lenge på den for å si det sånn. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Du har brukt Goop ? (Termisk pasta) Det KAN jo også være feilvisning i BIOS da , har du sjekket etter nye BIOS versjoner ? _nifty_ 5400291[/snapback] Det fulgte med kjøler i pakka (Boxed) og det var pasta på den. Ble så stressa av tempen at jeg ikke tok sjangsen på å ha maskinen på lenger. Skal se herfra jeg er nå om det er noen oppdateringer. Endret 7. januar 2006 av Jan-Inge Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Ta å kjenn på kjøleren. Hvis den er 80*C kan du ikke holde på den lenge på den for å si det sånn. 5400300[/snapback] Kan ikke si jeg merka noe på ribba. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Dårlig lufting i kabinettet, eller feilmontert kjøler kanskje? Om kjøleren er feilmontert (skjevt, slik at det blir liten kontaktflate) vil cpu være veldig varm, mens selv kjøleren vil være relativt kald. Ville prøvd å montere en gang til for å sjekke, se på avtrykket under kjøleren for å se om det har vært god kontakt. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Dårlig lufting i kabinettet, eller feilmontert kjøler kanskje?Om kjøleren er feilmontert (skjevt, slik at det blir liten kontaktflate) vil cpu være veldig varm, mens selv kjøleren vil være relativt kald. Ville prøvd å montere en gang til for å sjekke, se på avtrykket under kjøleren for å se om det har vært god kontakt. 5400344[/snapback] Thermaltake Xacer III. Masse vifter. Jeg tar av alt igjen og sjekker. Takk. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Demonterte vifta. Tjukt lag med goop der. Smørte på et tynt lag. Satte på vifta igjen. Synes det er litt rart festesystem som er vanskelig å få ordentlig nedi. Da det satt bra starta jeg igjen. Maskinen slo seg av hele tiden. Fant fort ut at det var fordi prosessoren nådde 90! grader. Sykt. Nå ga jeg opp. Har ingen ide. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Prøvde atter en gang. Den goopen som fulgte med var mektig hard. La på noe annet og temp gikk ned til 68-70 idle i bios. Fikk maskinen inn i Windows og la inn Hardware Sensor Monitor. Den viser kun 48-50 på CPU1 og CPU2, men hopper på 1 sekund til 66 grader på CPU1. Dette er rare greier. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Om du kan holde på ribba om tempen på CPU skrives til å være 80 grader, sier all fornuft meg at sensoren er gal. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Om du kan holde på ribba om tempen på CPU skrives til å være 80 grader, sier all fornuft meg at sensoren er gal. 5408482[/snapback] Snakket med Komplett. Ville jeg skulle sende inn CPU+hovedkort. Kan si at det ikke frister å være uten pc en god stund så lenge alt funker nå. Og de sa at CPU tåler 120 grader. Problem to er at BIOS resetter seg ved strømkutt så jeg må nok bite i meg ventetiden. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Bestilt Thermaltake Big Typhoon og Artic Silver pasta så da får vi se om det gjør susen. Ser at andre sliter på samme måte med Prescott prosessoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå