Gå til innhold

Samsung D500 og PC software

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Samme her, jeg har samsung shg-e730, og samtlige program på samsungmobile.com sine sider er udugelige for overføring av filer. Jeg er pent nødt til å bruke WinXP sin lettere tilbakestående "Send a file" (som vil si sende en og en fil over blåtann) funksjon for å få sendt filer til telefonen. Om noen har anbefalinger til blåtann-programmer som er å anbefale, ikke nøl å gi lyd.

mvh

Lenke til kommentar

Jeg har også samme problem, med omtrent samme telefon (D500E). Ikke det at jeg har kabel eller blåtannadapter ennå, men det skal skaffes. Jeg mener at det sto et eller annet sted i manualen hvilket program som kunne brukes, men jeg kan ikke finne det igjen.

Jeg trenger, som dere, et program til WinXP som kan både sende og motta filer over kabel/blåtann.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Vel, jeg installerte "BlueSoleil" som medfulgte mitt Cnet blåtannadapter, og det fungerer, men er et unødvendig tungt og lite brukervennlig program. Jeg nøt blåtann på en HP bærbar i julen, og det var en heeelt annen sak. Her fikk jeg opp telefonen som en hvilken som helst harddisk i explorer, og kunne utforske de forskjellige mappene og gjøre de endringene jeg ville. Det er noe slikt jeg ser etter nå. Skrik ut om noen finner et ok "blåtann-telefonutforsker-program".

edit: Jeg prøvde forøvrig dette programmet (MobilEdit), og det virket nokså kurrant ved første øyekast. Uheldigvis er ikke min telefon støttet. :hrm:

edit2: Jippidu! Sjekk ut Mobile Master (Shareware, 30 dager)

http://www.sharewareconnection.com/mobile-master.htm

Midt i blinken for min del iallefall. Endelig en real Mobile Explorer som funker

mvh

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Prøvde Mobile Master noen minutter nå, og får det ikke til å gjøre mer enn jeg har klart uten hittil. Hos meg har det fungert greit å overføre bilder/musikk til/fra D500E. Har bare installert driverene til bluetooth-dingsen og programmene som en får opp om en går inn på www.samsung.com og IKKE velger Norge.

"Mine BlueTooth-steder", virker som en ekstern harddisk, der en kan overføre filer frem og tilbake.

Men får fremdeles ikke installert javaprogram fra pc til mobil, kun ved wap.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
"Mine BlueTooth-steder", virker som en ekstern harddisk, der en kan overføre filer frem og tilbake.

Ettersom "Mine BlueTooth-steder" ikke finnes på min boks (av en eller annen grunn), og det faktum at WinXP sin "Send a File" er ekstremt tungvint og tidkrevende, så passet Mobile Master meg perfekt. Et annet program som kan testes er Mobile Navigator, og gjør stort sett det samme.

Når det gjelder å installere Javaprogrammer, mener jeg det alltid må taes over wap (?), men dette er jeg slettes ikke sikker på. Jeg prøvde å laste over .jar og .jad-filer (de programmene som medfulgte telefonen var i dette formatet), uten hell. Så hvordan å få dette til skikkelig er fortsatt et mysterium, men regner med noen her har råd.

mvh

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Prøvde Mobile Master noen minutter nå, og får det ikke til å gjøre mer enn jeg har klart uten hittil. Hos meg har det fungert greit å overføre bilder/musikk til/fra D500E. Har bare installert driverene til bluetooth-dingsen og programmene som en får opp om en går inn på www.samsung.com og IKKE velger Norge.

5406689[/snapback]

Jeg har et problem med at jeg ikke får satt opp telefonen for PIM & File Manager 2.0. Hvordan vet du om du har valgt riktig COM-port i programmet? Har CNET bluetooth adapter stappet i en USB-port. Denne BlueSoleil programvaren som medfølger adapteret er forresten noe skikkelig dritt spør du meg :ermm:

EDIT:

Jeg slo av "pairing" i Bluetooth softwaren, og plutselig fungerte ALT! Svarte yes på automatisk tilkobling av bluetooth COM4 til telefonen, og nå fungerer Samsung sin software. Kan browse filene på telefonen, sms/memo/telefonbok overføres til pc'en :):w00t: Jeg trodde "pairing" av devicene var smart ettersom jeg slapp å taste kode for å koble til PC'en da jeg ville sende bilder manuelt fra tlf. Men det viste seg at serietilkobling med telefonen da ikke var mulig å få til, og ingen programmer (Samsung software, Mobiledit ol.) klarte derfor å finne telefonen.

EDIT2:

Samsung softwaren er ubrukelig.

MobilEdit er greit nok, men lite versjonen (gratis) er det lite poeng i...

Og ble bekymret da jeg slettet filer på mobilen via Mobiledit, og filnavnene fortsatt lå på telefonen og tok 0kb plass. Disse forsvant imidlertidlig helt da jeg skrudde telefonen av/på.

Noen gode software der ute som er gratis?

Endret av mFaFa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...