Gå til innhold

Ny Spill pc til max 9000,- uten skjerm

Anbefalte innlegg

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2769,-

DFI NF4 SLI INFINITY 995,-

OCZ Premier DDR400 1024 MB (2x512) 878,-

Point Of View GeForce 7800 GT 2495,-

Western Digital Raptor 36,7 GB 888,-

Rimeligste totalsum 8025,-

Min Handlevogn

Regner med å bestille fra netshop, hvor jeg også vil bestille et kabinett som ikke lå i prisguiden. Kabinettet koster 495,- med 400w strømforsyning Kabinett

Rimeligste totalsum fra netshop: 8315,-

Er det noen av dere som har noen kloke ord å komme med om dette oppsettet?

Pris, ytelse osv.

Skal helst ikke overskride 9000,- inkludert kabinett og frakt!

Takker for svar.

Endret av CroX_Er
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående prosessor: Dagens spill støtter ikke dobbelkjerneprosessorer. Den dagen spill gjør det, så vil nok prosessoren være for gammel til å yte godt i nye spill. Nyere skjermkortdrivere støtter dobbelkjerne, men dette gir bare litt bedre ytelse, og om du legger pengene som en dobbelkjerneprosessor koster i forhold til enkeltkjerne i skjermkortet i stedet, så vil du få mye bedre ytelse.

Angående harddisk: Raptor(37GB og 74GB) gir ikke noe serlig bedre ytelse enn andre nyere harddisker. Etter min mening er det bortkastede penger.

Angående strømforsyning: 400W kan bli litt lite til en så kraftig maskin. Jeg anbefaler minst 450W.

Lenke til kommentar
Uenig med efikkan ang. hvorvidt 400W blir for lite. Men, en viss enighet er der da jeg er usikker på den egentlige kapasiteten til strømforsyningen som følger med. Kjøp heller en Fortron Source 400W og det kabinettet uten strømforsyning.

5400779[/snapback]

Vel 400W er i grensesonen. Det vil nok i 99% av tiden være nok, men til tider kan det føre til at maskinen blir ustabil. Fortron Source 400W er kraftigere og bedre enn den som følger med i kabinettet. Det er veldig mange som har angret bittert på at de kjøpte litt for svak strømforsyning, og som derfor må legge ut ekstra for en ny. Så da mener jeg at det er lurere å kjøpe en litt kraftigere og være på den sikre siden.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...