Gå til innhold

NOD32 - Drive A: not ready-popup

Anbefalte innlegg

NOD32 har jo ganske høy profil når det gjelder å score høyt i antivirustester i diverse store magasiner og nettsteder. Så etter å prøvd et par andre over lengre tid, installerte jeg NOD32 pånytt idag (Jada, det er en lovlig, betalt versjon).

Problemet mitt er at jeg har tatt ut diskettstasjonen (har ikke bruk for),

og får opp denne popupen ved hver oppstart + reboot

"Windows - Drive Not Ready: The drive is not ready for use; its door may be open. Please check drive A: and make sure that a disk is inserted and that the drive door is closed."

Denne kansellerer jeg så spretter den bare fram et par ganger til.

Det virker som om NOD32 desperat prøver å scanne diskettstasjonen som ikke eksisterer! Jeg er ikke kjempekeen på å bare avinstalle det og bruke noe annet, fordi jeg faktisk betalte 300kr for en ettårs-lisens for 1 time siden.

Jeg har vært i autoscan-instillinger og satt exception (unntak) for A:\

men det hjalp tydeligvis ikke...

Jeg husker å hatt dette "problemet" sist jeg brukte NOD32 også, derfor fant jeg noe annet etter ei stund.

Noen som har peiling her?

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, finner ikke noen løsning. Pokker så irriterende, windows vil ikke avslutte når den boksen popper opp hele tiden. Det skjedde med en gang NOD32 var installert.

*Snakker til PC'n* For pokker du HAR jo ingen diskettstasjon, så slutt å gnål om den da!!

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...