Gå til innhold

Hjelp til optimal vifteplassering?

Anbefalte innlegg

Sjekk vedlagte bilde for en oversikt over kabinettet mitt med viftene(Chieftec Mesh).

Har 3 kabinettvifter, 1x 120mm bak, 1x 92mm på venstre side, og 1x 92mm på høyre side (Mist-vifter allihopan).

Alle viftene blåser luften UT av kabinettet. De små firkantene uten X er altså tomme vifteplasser der kabinettet suger luft INN.

Har også en Mist 500w PSU i toppen med vifta på undersiden (ned).

Det jeg lurte på er om noen kan komme med forslag for å få optimal kjøling med disse tre kabinettviftene, ved hjelp av å flytte dem evt å snu luftstrøm inn/ut.

Har et 7800gtx nært 120mm vifta samt 3 harddisker nært de to 92mm viftene som kanskje bør tas hensyn til?

post-4131-1136656045_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt forslag:

Venstre sideplate: Blokkere rillene ved harddiskene slik at disse er tette.

Venstre sideplate: Vifte blåse inn kald luft mot skjermkortet og prosessor.

Høyre sideplate: Vifta blåse inn kald luft for å kjøle ned harddiskene og videre inn i kabinettet (hullene på motsatt side er jo tettet/blokkert).

Bak: Vifte blåse ut varm luft fra kabinettet slik som viften i Poweret gjør.

Endret av Pingla
Lenke til kommentar
... Noen forslag om hva jeg kan bruke til å tette rillene?
Skumgummi som blir presset litt sammen når du setter på lokket/døra burde være bra nok. Evnt. vanlig pakketape på den siden av skumgummien som er mot lokket.

Burde ikke lage noe som er for permanent. Kan hende du skal montere vifter som blåser inn på den siden også eller at det ikke fungerer slik som jeg foreslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...