Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vanskelig internett problem!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et svært irriterende internett problem hjemme...Helt uten videre kan internettet kutte ut, og jeg må plugge ut strømmen av modemet, og sette den inn igjen etter 30 sek. Jeg kjører internett direkte inn i PC'en, uten router. Har bluecom, linjen er på 1.3-1.4 MB (skal den være). Men nettet er tregere enn dette, de gangene jeg tar tester, blir de sjeldent høyere enn 650 kbs.. Noen som vet hvordan dette kan fikses? Hvis du vil vite mer om linjen, bare spør, all hjelp er relevant for meg!

 

Takk for at du ihvertfall leste posten! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har et svært irriterende internett problem hjemme...Helt uten videre kan internettet kutte ut, og jeg må plugge ut strømmen av modemet, og sette den inn igjen etter 30 sek. Jeg kjører internett direkte inn i PC'en, uten router. Har bluecom, linjen er på 1.3-1.4 MB (skal den være). Men nettet er tregere enn dette, de gangene jeg tar tester, blir de sjeldent høyere enn 650 kbs.. Noen som vet hvordan dette kan fikses? Hvis du vil vite mer om linjen, bare spør, all hjelp er relevant for meg!

 

Takk for at du ihvertfall leste posten! :)

5399627[/snapback]

 

Har samme leverandør. bluecom. har problemer med at linjen detter ut å inn. har hatt dette problemet de siste ukene nå. mulig at det kan være bluecom

Lenke til kommentar

Har selv hatt BlueCom i noen år nå, og har ikke mista tilkoblingen en eneste gang uten forvarsel.

 

Problemet ligger vel i at du har telefoner som ligger før modemet på linja.

Sånn ser det sikkert ut hos deg:

 

---|---------|---------|------

telefon modem telefon

 

 

Sånn må det se ut.

---|---------|---------|------

modem telefon telefon

 

 

Litt vanskelig å forklare, men modemet må være først på linja som kommer inn i huset.

Er det en telefon før modemet på linja, så vil internetten dette ut hver gang noen rører den telefonen.

 

feilposta btw..

Lenke til kommentar
Har selv hatt BlueCom i noen år nå, og har ikke mista tilkoblingen en eneste gang uten forvarsel.

 

Problemet ligger vel i at du har telefoner som ligger før modemet på linja.

Sånn ser det sikkert ut hos deg:

 

---|---------|---------|------

telefon  modem  telefon

 

 

Sånn må det se ut.

---|---------|---------|------

modem  telefon  telefon

 

 

Litt vanskelig å forklare, men modemet må være først på linja som kommer inn i huset.

Er det en telefon før modemet på linja, så vil internetten dette ut hver gang noen rører den telefonen.

 

feilposta btw..

5404039[/snapback]

 

Ja, den er feilpostet, unnskyld.. Men linjen kutter ikke ut hver gang noen rører telefonen, jeg kan snakke i telefonen og surfe på internett samtidig, det går greit!

Lenke til kommentar
Hvordan er det koblet (fra føsrte punkt i huset og innover).

 

PS! Du har glemt å rette opp skrivefeilen i emnet.

5406770[/snapback]

 

Ja, jeg har det.. Men det funker ikke å bytte! Jeg lagrer det, men det funker ikke...

 

Først i huset går den inn i splitteren min, så i modemet, og så i PC'en...Mer vet jeg ikke...Telefonen går også fra splitteren og inn i en ISDN boks tror jeg...Men kan det hende at det er "dårlig kontakt" på nettverkskortet?

 

Mulig jeg har funnet det ut...At jeg er for langt unna sentralen og at kabelen her ute, er dårlig.

 

Men jeg lurer, jeg har Bluecom, og de leier kabel av Telenor. Hvis jeg skifter til Nextgentel, leier de også kabel av Telenor, eller har de en egen?

Lenke til kommentar
Men jeg lurer, jeg har Bluecom, og de leier kabel av Telenor. Hvis jeg skifter til Nextgentel, leier de også kabel av Telenor, eller har de en egen?

5411276[/snapback]

 

Alle som leverer ADSL leier seg inn på samme kablene mellom deg og sentralen.

Jeg ville kanskje ha bedt Bluecom om og sette ned hastigheten og se om det hjelper og kanskje bedt om få prøve ett nytt modem.

Lenke til kommentar
Men jeg lurer, jeg har Bluecom, og de leier kabel av Telenor. Hvis jeg skifter til Nextgentel, leier de også kabel av Telenor, eller har de en egen?

5411276[/snapback]

 

Alle som leverer ADSL leier seg inn på samme kablene mellom deg og sentralen.

Jeg ville kanskje ha bedt Bluecom om og sette ned hastigheten og se om det hjelper og kanskje bedt om få prøve ett nytt modem.

5411445[/snapback]

 

 

Det har jeg gjort før, farten ble satt ned til 512 kb/s, det hjalp ikke. Modemet er det heller ikke noe galt med, det samme skjedde på vårt gamle modem..

 

Men jeg har snakket med Bluecom, og de sa at kabelen ute hos meg er dårlig, den skal visst være i overkant av 4900 meter unna sentralen.. Håper ikke det tar lang tid, før de bygger ut.. :roll:

Lenke til kommentar

er 5 km de sier på arket skal fungere helt ok. Men det er ofte meget ustabilt i så lange strekk. Pleier å hjelpe med å sette ned hastigheten, men det har du prøvd så det kan være mye som er feil da, dårlig kvalitet på kabel i nettet. Problemer pleier å være inne (på veggen) på huset. Spørs jo om dere får kabelen via luft eller jord da.

 

 

Du får leve i håpet om at de bygger ut, men vist det ikke er maange som bor i nærheten som har problemer og så er det liten sjanse at de bygger ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...