Gå til innhold

ESI quatafire 610 og lyd i windows

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått lyd og alt sånn nå, men kan fortsatt ikke bruke micen til headsettet. Jeg har prøvd ¨å sette gitaren i, og på f.eks. TS hører man gitaren men ikke microfonen hvis jeg plugger den i. Hvordan kan jeg få brukt microfonen på lydkortet?

Lenke til kommentar
Har fått lyd og alt sånn nå, men kan fortsatt ikke bruke micen til headsettet. Jeg har prøvd ¨å sette gitaren i, og på f.eks. TS hører man gitaren men ikke microfonen hvis jeg plugger den i. Hvordan kan jeg få brukt microfonen på lydkortet?

5404031[/snapback]

Har du innstallert programvaren som følger med, altså kontrollpanelet til mikseren. Der setter du inngangsnivå og utgangsnivå på de forskjellige inn/utgangene. I tillegg må du være klar over at mic'en har et vesentlig lavere signal enn gitaren (kommer litt an på hvilken elektronikk som er i gitaren). Her kommer mic pre ampene inn i bildet.

Jeg forutsetter at du bruker en xlr/xlr kabel. Skru mic pre ampen på fullt, så sjekker du inngangsnivået på softwaremikseren som følger med kortet.

Dersom du ikke registrerer noe innsignal sjekker du kabelen, event reinnstalerer driver og software

Lenke til kommentar
nei jeg mener en vanlig jack 3,5 plugg som jeg gjør om slik at den passer inn i mic. inngangen. Det er et headset mikrofonen er på...

5416371[/snapback]

Da anbefaler jeg at du prøver med en vanlig mic med xlr kabel. Du må eliminere feilkilden(e). Hvis kortet funker greit med en vanlig mic og xlr kabel, da vet du at headset-mic'en har for lavt signal til at kortet kan gaine opp signalet, evnt at du har feil med den mic'en.

Lykke til

Lenke til kommentar

Hvis micen i headsettet er laget for "plug in power", slik som en finner i 3,5mm microfoninnganger på billige lydkort o.l, er jeg redd du ikke kan få lyd i den ved bruk av ESI quatafire. Plug in power er på 10v, mens phantomspenningen på ESI-kortet er på 48v. Dessuten har det tre tilkoblingspunkter, mot to på plug in power.

Jeg tror at det vil være billigere med en ny dynamisk mic enn å prøve å skaffe en plug-in-power-forforsterker, men hvis du har ditt gamle lydkort ennå, kan du bruke det til å drive mikrofonen, mens du spiller av lyder via ESI-kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...