Patience Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Emm.... tror du må instalere xp før ubuntu.. Ellers blir det berre krøll 5412249[/snapback] Nei. Han har helt rett. Sitter på ubuntu og xp i dualboot selv. Xp på installeres først. Ubuntu oppdager XP og deler bootloaderen med det. XP er et såpass selvgodt system at det ser ikke andre enn sine egne. Patetisk Sorry Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Skulle tru det var nok å boote med xp cd'n og slette alle partisjoner også opretter du partisjoner ved å trykke på P der du partisjonerer disken i den riktige størrelsen du vil ha Lenke til kommentar
Tøråsen Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Har lasta ned denne skal jeg bare brenne den på en cd og boote den i bios eller hva skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Regner med det er denne du mener? Eller er det Live CDen du mener? Uansett, så må du altså brenne den ut som et .iso (image) i ditt brenneprogram, så endre instilling i BIOS til å boote først fra CD (visst den ikke gjør det allerede) Lenke til kommentar
Tøråsen Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 (endret) Regner med det er denne du mener? Eller er det Live CDen du mener? Uansett, så må du altså brenne den ut som et .iso (image) i ditt brenneprogram, så endre instilling i BIOS til å boote først fra CD (visst den ikke gjør det allerede) 5416082[/snapback] Var den jeg mente, ikke live cd... Men hvordan lager jeg iso, med nero da?? Endret 10. januar 2006 av Tøråsen Lenke til kommentar
Palme Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Du velger å brenne ett fra ett image. Skal ikke være så vanskelig. Du skal altså _ikke_ brenne vanlig data cd eller pakke ut .iso'et! Du velger ganske enkelt å brenne ut ett image, så blar du deg frem til der du har lastet ned filen. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Hei tror jeg fikk det til nå :-) Installerte Windows på nytt, lagde partisjoner og installerte Ubuntu. Fikk melding om noe Swap memory/disk place eller noe? Men trykka meg bare videre uansett. Alt ser bra ut nå mangler bare å få kontakt med Windows hdd for å veksle filer mellom dem;) Takker til alle som hjalp;) Mvh Christian Lenke til kommentar
whom Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Det er liksom Ubentu som er den lettseste overgangen fra Windows. Dette er Lunux spill-os`et? eller trengs noe ekstra. Og mens jeg er i gang, kjøres spillene best på Win eller Lunux? Programkompatibilitet pleier det ikke være så farlig med. Alltids finne en erstatning. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Emm.... tror du må instalere xp før ubuntu.. Ellers blir det berre krøll 5412249[/snapback] Nei. Han har helt rett. Sitter på ubuntu og xp i dualboot selv. Xp på installeres først. Ubuntu oppdager XP og deler bootloaderen med det. XP er et såpass selvgodt system at det ser ikke andre enn sine egne. Patetisk Sorry 5412998[/snapback] Men helt objektivt sett er det ikke noe grunn til at XP skal programmeres til å finne linux-partisjoner. Tviler på at Mac OSX oppdager Linux-partisjoner, uten at jeg har prøvd det. Når det gjelder GNU/Linux "må" de nesten oppdage Windows fordi ikke alle tør å kvitte seg med Windows med en gang. Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Det er liksom Ubentu som er den lettseste overgangen fra Windows.Dette er Lunux spill-os`et? eller trengs noe ekstra. Og mens jeg er i gang, kjøres spillene best på Win eller Lunux? Programkompatibilitet pleier det ikke være så farlig med. Alltids finne en erstatning. 5417981[/snapback] Ubuntu, Fedora, SuSE eller Mandriva er brukervennlige distroer. Hvis du spiller spill laget for Windows så sier det seg selv at de fungerer best i Windows. Så med andre ord, hvis du spiller mye spill så bør du nok holde deg til Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå