ostenxx Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Hei! Kjøpte disse komponentene på netshop.no: Creative SB X-Fi Fatal1ty FPS PCI 64MB,EAX Advanced HD 5.0,Front Panel Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR PC3200 DDR Kit m/2stk CL2 (2-2-2-5-1) Logitech G5 Laser Gaming Mouse USB, 2000dpi Club3D GeFORCE 6600GT 128MB AGP Retail 128MB DDR/ TV-out/DVI Western Digital 250GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache Disse komponentene bruker jeg fremdeles: Saitek Gaming Keyboard Aspire 550W Strømforsyning Kit AMD XP 2500+@3200+ Gigabyte GA-7N400S-L Hovedkort, Socket A (kjøpt like før jul) Maxtor 80Gb 7200RPM IDE- disk Philips DVDR1640P Windows XP Pro Problemet er at grafikkytelsen etter en stund med spilling går i bunn (skjer gjerne etter et kvarters tid). Når jeg da går ut av spillet til skrivebordet står det en beskjed fra nvidia om at skjermkortet har stilt ned ytelsen fordi det ikke får nok strøm. Jeg har koblet til en stk (molex ?)- kontakt fra strømforsyninga og såvidt jeg kan se skal ikke flere strømkontakter tilkobles. Hva tror dere kan være årsaken til dette? Til opplysning må jeg må jeg skru av pc'en og skifte strømkontakt til skjermkortet for å få spilt spill igjen med normal ytelse. Ofte kan problemet oppstå hvis jeg skrur av pc'en og lar maskina stå uten strømkontakt tilkoblet over natta. Det selv om jeg ikke har fått beskjeden om "for lite strøm" før jeg skrudde av maskina. Noen som har forslag til løsning? PC'en kjører stabilt og funker knallbra ellers. Jeg får ikke beskjeden om strøm når jeg ikke spiller spill. Jeg bruker ForceWare 81.98. Mvh. Øystein Endret 7. januar 2006 av ostenXX Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 har du tilgang til et multimeter ? prøv å mål litt hvor mye strømforsyningen din leverer om du klarer.. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Har nok ikke det dessverre. Men burde ikke strømforsyningen takle disse komponentene? Mvh. Øystein Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Nå har jeg kjørt spill over lengre tid uten problemer. Eneste jeg har gjort er å koblet fra kabinettviften samtidig som jeg har kabinettdøra åpen. Merklig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå