Solsviken Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jegh ar kjøpt meg bærbar der jeg fikk med en windows home edition cd. Kan jeg installere denne på min stasjonere også ? Noen som vet hvordan dette funker ? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 hvis du instalerer windows p åden stasjonære PCen din. så må du unistalle det fra Laptoppen, pga at en lisenskode kan kun brukes på en maskin samtidig. Hvilke bærbar er det forresten, vis det er Acer, så er det tvilsomt at du har en rein XP CD, sikkert noe Acer drit. og då er det vanskelig å bruke det på andre maskiner. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Som sagt, ein lisens per maskin, ergo du kan ikkje bruke same lisens på laptop og dekstop. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Som sagt, ein lisens per maskin, ergo du kan ikkje bruke same lisens på laptop og dekstop. 5399271[/snapback] JO en lisens kan bruke på alle maskiner i hele verden, MEN kun en sammtidig. altså windows må unnistalles på Laptoppen din hvis du skal ha den lovlig på den stasjonære. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 JO en lisens kan bruke på alle maskiner i hele verden, MEN kun en sammtidig. altså windows må unnistalles på Laptoppen din hvis du skal ha den lovlig på den stasjonære. 5399317[/snapback] Det er ikke tilfelle hvis det er en OEM lisens. Den kan kun brukes på maskinen den ble solgt med. Lenke til kommentar
roac Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 JO en lisens kan bruke på alle maskiner i hele verden, MEN kun en sammtidig. altså windows må unnistalles på Laptoppen din hvis du skal ha den lovlig på den stasjonære. 5399317[/snapback] Det er ikke tilfelle hvis det er en OEM lisens. Den kan kun brukes på maskinen den ble solgt med. 5399965[/snapback] Jeg er ikke så sikker på det, siden OEM-versjoner nå kan kjøpes uten hardware. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 JO en lisens kan bruke på alle maskiner i hele verden, MEN kun en sammtidig. altså windows må unnistalles på Laptoppen din hvis du skal ha den lovlig på den stasjonære. 5399317[/snapback] Det er ikke tilfelle hvis det er en OEM lisens. Den kan kun brukes på maskinen den ble solgt med. 5399965[/snapback] Jeg er ikke så sikker på det, siden OEM-versjoner nå kan kjøpes uten hardware. 5400730[/snapback] Jeg bare referer det som står på Microsoft sine sider, håper de ikke har feil info på sidene sine. Det jeg lurer litt på er om de OEM lisensene som nå kan kjøpes uten HW kan flyttes til ny maskin om den byttes ut. Fra: http://www.microsoft.com/resources/howtote...p2/default.mspx En OEM-lisens for Microsoft Windows er bare gyldig på maskinen den selges med. Du kan ikke bruke denne produktnøkkelen til å installere Windows på en annen maskin, uansett om du ikke lenger bruker den opprinnelige maskinen. Lenke til kommentar
roac Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Det er mye feil på Microsoft sine websider, jeg sender korrigeringer ukentlig eller så. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hva med å strekke regelverket litt? Kun ha en av pcene på samtdig, bryter ingen regler da. Kun et av osene som oprative om gangen . Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Trur ikkje dette går fordi lisensen blir identifisert via hardware eller noko sånt, andre får utfylle. Lenke til kommentar
roac Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Den vil ikke jeg gå for i hvert fall. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 OEM skal ikke selges uten hardware. Men hvilken PC du har musen (som du kjøpte med OEM) på spiller liten rolle siden ingen sjekker det allikevel Du KAN bruke CDen til å reinstallere WinXP Home på den stasjonære men det står tydelig i lisensavtalen at du kun kan bruke hver lisens (1 serial pr. lisens når det gjelder forbrukere) på en maskin av gangen. Btw. dersom du bruker andre CDer til å installere XP på DELL maskiner (og taster inn serial nummeret som står på maskinen) blir MS folkene utrolig skeptisk når du vil aktivere (fordi DELL og andre store firmaer ofte har egne lisensavtaler). Jeg ble stilt tildels ubehagelige og ledende spørsmål som hentydet at jeg drev med piratkopiering (selv om jeg bare brukte andre CDer). I og med at de garanterer at telefonsamtalen er anonym så tror jeg de prøver seg med skremselspropaganda (var forresten en fra den svenske MS sentralen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå