mETraX Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Hvordan spiller man war craft 3 og andre spill på linux uten å laste ned emulatorer som kosteter mer en hva jeg har i min lommebok? Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 for å spille warcraft 3 på en linux maskin så trenger du den siste versionene av wine (is not an emulator..), som du kan laste ned gratis på winehq samt en ferdig no-cd cracket kopi av warcraft3 på cd eller en tilgjengelig hd i linux. NB. Les manualen til wine og følg prosedyrene der til å installere/oppgradere til siste version! for å fjerne evt. eksisterende wine installasjon så gjør du følgende: grep | WINE grep | wine har du ikke wine inne på maskinen så vil du ikke få noen treff, men derimot har du det installert på maskinen, så vil det bli listet opp Wine-20012108.rpm (eksempel) og da må du fjerne den med rm Wine-20012108.rpm når du har fått inn siste wine og konfigurert den rett så er det forsåvidt bare og kopiere inn warcraft 3 inn på systemet ditt og starte det med kommandoen 'wine /path/to/war3.exe -- -opengl' og er du heldig så starter opp warcraft i linux :smile: etter det jeg har prøvt så er det ikke alltid warcraft vil starte opp, så da er det bare å prøve igjen.. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: Den 2002-09-09 16:12, Prelude skrev:...samt en ferdig no-cd cracket kopi av warcraft3 på cd eller en tilgjengelig hd i linux. Jeg tror nok det strider mot retningslinjene å fortelle folk hvordan de fikser feil i programvare, for på lovlig vis å kjøre den på operativsystem eller avspillingsmaskiner som produsentene "ikke liker". LeD Lenke til kommentar
mETraX Skrevet 9. september 2002 Forfatter Del Skrevet 9. september 2002 er jeg nødt til å cracke det når eg har en orginal copi av spillet? (kansje litt domt spørsmål, menmen =P) Lenke til kommentar
LeD Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: Den 2002-09-09 16:57, mETraX skrev:er jeg nødt til å cracke det når eg har en orginal copi av spillet? (kansje litt domt spørsmål, menmen =P) Dersom det er en feil på en audio- eller data-CD du har kjøpt, som gjør at den ikke kan avspilles på alle operativsystemer eller avspillingsenheter, kan du med god samvittighet fikse feilen. Du skal imidlertid være oppmerksom på at slike feil ofte kalles "kopibeskyttelse", og at man ikke bør snakke for høyt om dem på dette forumet. LeD Lenke til kommentar
anarchima Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Har også hørt om WineX, selv gidder jeg ikke å prøve spill på Linux siden dette egner seg best på Windows (foreløpig da). Er ikke dette en mer spill-orientert versjon av Wine (mener å ha lest no om dette i LXF)? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: anarchima skrev (2002-09-09 17:09):Har også hørt om WineX, selv gidder jeg ikke å prøve spill på Linux siden dette egner seg best på Windows (foreløpig da). Spill egner seg veldig godt for linux, faktisk bedre enn for Windows. problemet er at det ikke produseres spill til Linux. Eneste jeg kommer på i farten er Quake(1,2,3). Quake 3 gir faktisk bedre resultat i Linux enn i Windows. Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Her er en beskrivelse på hvordan du skal sette opp wine så det skal fungere i linux. Ptomania Lenke til kommentar
anarchima Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 olsen: helt enig, Linux kan definitivt bli en super spill-platform, men ikke enda. Ingen standarder er definert (slik som i Windows med DirectX) og Linux utgjør et relativt lite marked (med tanke på at 90-95% av alle "desktop-PCs" kjører en form for Windows). Kombinert betyr det at spill-utviklere med små marginer ikke kommer til å være noe særlig interessert i Linux enda (Loki gikk jo konkurs for litt siden). Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Siden Linux ikke har DirectX vil det vel bli en gigantisk omkodings-prosess å konvertere WC3 til linux..blir vel neppe å skje offisiellt.. Lenke til kommentar
anarchima Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Fra winehq.com: "Wine is an implementation of the Windows Win32 and Win16 APIs on top of X and Unix. Think of Wine as a Windows compatibility layer." De prøver vel å få directX til å fungere noe på Linux, men det kommer jo ikke til å være 100%, det er jo klart. Lenke til kommentar
zadaz Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Warcraft 3 funker "neste" ;D du trenger WineX installer det... på vanlig måte... så skal du flytte/slette filman.. fra Movie mappa kanskje du også må bruke en cracka exe fil... Btw... Sof II og Jedi Knight II Outcast... funker bare fett med wineX og Lenke til kommentar
LeD Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Quote: Den 2002-09-09 17:53, anarchima skrev:Ingen standarder er definert (slik som i Windows med DirectX). DirectX er slett ingen standard. Det er et produkt fra Microsoft. Problemet er at så mange bruker Windows at alt Microsoft lager blir "standarder". At Microsoft hemmeligholder "standardene" sine, for å gjøre livet surt for dem som prøver å implementere dem under andre OS, gjør selvsagt ikke saken bedre. Forøvrig finnes det jo skikkelige standarder. F.eks. OpenGL for 3D-grafikk. Spill som benytter disse standardene kan svært enkelt portes til Linux. LeD Lenke til kommentar
anarchima Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Hehe, slapp av LeD. DirectX er jo like mye en standard som andre programmerings-språk, som f.eks C++. Forskjellen er at det finnes masse variasjoner på C++ siden den er mer åpen for utvikling (forskjellige kompilere), mens DirectX er lukket og Microsoft er den eneste som kan utvikle det. Derfor kan man lett si at DirectX er en standard, aka det finnes bare en versjon (okei da, innenfor DirectX 8, 7, 6, osv.). Sier ikke at det er en bedre standard i forhold til slike som OpenGL, tvert imot, syns at OpenGl er mye bedre siden den kan portes mellom platformer (ikke Xbox, noe som tvinger utviklere til å lage spill i DirectX hvis de vil ha dem på både windows og xbox)...Huff den blei lang..Jaja. Tror vi er enige om det meste anyways. :smile: Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Quote: Den 2002-09-10 09:58, LeD skrev:Forøvrig finnes det jo skikkelige standarder. F.eks. OpenGL for 3D-grafikk. Spill som benytter disse standardene kan svært enkelt portes til Linux.LeD Og det fine med standarer er at det finnes så mange å velge mellom. f.eks. har vi egene kodebiter som fungerer på nivia-kort og som fungere på ATI kort og noen som fungerer på begge, er det da ikke fint at utviklerene kan sjøl velge hvilket kort som det skal se finast ut med? Så du ikke får utnytta alle de kule effektene det überleete kortet du akkurat kjøpte på de nye heftige spillet som blei gitt ut samme dag...(?) Synes det er best med en sentral utvikler som andre utvikler rundt(ie DirectX, men også os som bsd), i motsetning til der man utvikler det samme men ikke er kompitable med det andre har gjort for det samme(ie openGL, men også os som linux)... sklei kansje litt ut der....hmmm....weird Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Ikke bruke vanlig Wine til og spille spill på linux, bruke WineX istede, spesialdesignet for DirectX og OpenGL spill. http://www.transgaming.com/ Står faktisk noe om Warcraft 3 litt nede på hovedsiden der: " If you were one of the millions who rushed to buy Warcraft III a few weeks ago, TransGaming's WineX 2.1 makes it possible to play Blizzard's hottest title as well as Grand Theft Auto 3, Civilization III, and Black and White on Linux today. Learn more about WineX 2.1 features. " Sådesså! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 linux folk kan ijallefall trøste seg med at det kommer client versjon av ut2003 for linux :smile: Lenke til kommentar
LeD Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Quote: Den 2002-09-10 14:24, Civilix skrev:Og det fine med standarer er at det finnes så mange å velge mellom. Noen "standarder" er definitivt ikke fine. Det er de lukkede "standardene" som holdes hemmelig, for å unngå at de f.eks. implementeres på andre operativsystem. LeD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå