Øssa Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hei! Lurer litt på hvilken dobbelpedal jeg skal velge til trommesettet mitt, så hvilken ville dere gått for? Tama Iron Cobra eller Pearl eliminator powershifter dobbelpedal? Har ikke råd til Axis for øyeblikket så får ta det senere. Dette skal være min første dobbelpedal. Øssa Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Kunne vel tatt opp dette i den store tromme-tråden, er vel der alle "tromme-folka" på forumet her er uansett... Når det er sagt, så har jeg Iron Cobra selv (riktignok 2 single, men er ikke store forskjellen fra doble, som jeg også har testet ut), og de er utrolig gode, masse instillinger osv. Fordelen med Eliminators er å kunne bytte ut cams'a om du ønsker en annen feel på pedalen, er mer tungvint å få til dette på IC. Men om man først venner seg til å bruke noe, så trenger man vel ikke å bytte disse i grunn. Men det er egentlig helt opp til deg selv, må finne ut hvilke du foretrekker. Begge er gode og profesjonelle pedaler... Endret 7. januar 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Hvis jeg ahdde tatt det opp i trommetråden hadde jeg sikkert ikke fått et eneste svar før et anne spørsmål hadde komt på banen Siden Dette blir min første pedal blir det ikke så lett å finne ut hvilken jeg liker når jeg ikke ahr prøvd noen av dem. Lenke til kommentar
Rayban Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Har, i likhet med ZprMario, to single Iron Cobra pedaler (Flexi Glide-versjonen). Iron Cobra er en kjempepedal, utrolig bra feeling og veldig responsiv. De er også ekstremt solide og justerbare. I tillegg får du en koffert med, som er kjempepraktisk når du skal frakte pedalene. Ellers så er Eliminator-pedalene også veldig gode, men de er en anelse dyrere. Og personlig synes jeg Iron Cobra er bedre pedaler. Men det er litt smak og behag. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Problemet ditt er jo også at det finnes 3 forskjellige IC dobbelpedaler (flexi, power og rolling) og ulike typer cams til Eliminator. Hvem som passer best for deg, blir vanskelig for oss å vite... Som Rayban sa, IC er flotte pedaler, og har den fordelen av at de som regel er billigere enn Eliminators. Problemet blir vel å finne ut hvilken type som passer deg om du ikke har mulighet til å prøve de ut. Sånn sett er du litt mer sikret med Eliminator, da du bare kan kjøpe andre cams og bytte ut om du ikke likte den typen du fikk med først, koster ikke all verden. Så vidt jeg vet kan du også bytte til kevlar strap (i stedet for kjededrift) om du ønsker det, med Elim. Men, det er tross alt en fare for at du ikke liker feelen til Elim. i det hele tatt, og da hadde det jo vært smartere med IC som er billigere... get my point? Begge er proff pedaler som sagt, kun individuelle valg som avgjør... Sjekk ut linken her hvis du er ute etter litt mer info, en veldig flink fyr der som har testet flere toppmodeller: http://www.pearldrummersforum.com/showthread.php?t=60291 Endret 7. januar 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Hvordan er Axis-pedalene i forhold til disse da? Blir vel kanskje en del styr med å få tak i ekstra deler hvis noe går istykker i og med at det ikke er noen som selger den i Norge. Ivertfall ikke som jeg vet. Edit: Takker ZprMario! Linken din var veldig nyttig Endret 7. januar 2006 av Øssa Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 For å si det sånn, jeg ville aldri kjøpt Axis pedaler om du ikke har prøvd de først og vet du liker de mye bedre enn de andre, da de koster såpass mye. Har selv prøvd Longboards modellen, og selv om de var raske og slikt, så likte jeg ikke "feelen" av de. Litt for smooth for min smak, om det gir noen mening. I tillegg synes jeg de ser nokså simple ut i oppbyggingen i forhold til IC o.l., ikke det at jeg har hørt noen har klart å ødelegge Axis-pedalene sine... men mitt inntrykk er hvertfall at de er mindre "robust" oppbygd enn f.eks. IC, som ser ut til å tåle det aller meste... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå