Beatnut Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg kjører SuSE 10.0 og håper noen kan hjelpe meg med å fortelle hvordan jeg skal sjekke om ALSA-driveren er installert og eventuelt finne ut hvilken versjon. Jeg har en Hercules Dj Console MkII som jeg håper å få til å fungere. Har lastet ned Ultramixer og håper å få kontakt med denne og bruke den som midi-kontroller opp mot Ultramixer. Tra gjerne i mot råd hvis noen har erfaringer med disse to. Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hadde hatt apt/aptitude og Debian skulle du fått det detaljert, men SUSE bruker yast til pakkehåndtering såvidt jeg vet: $man yast sjekk først hvordan du søker etter en pakke, så søker du etter alsa, og finner ut hva pakken heter (eks. alsa-base). Dernest: $man yast Så finner du ut hvordan du kan sjekke versjon og hvorvidt den installert. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Kunne du berre ha gitt det detaljert til dei som har apt og debian? (A) Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jepp, det er det jeg bruker selv, skjønte ikke helt spørsmålet ditt da. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Missforstod eg svaret ditt eller kunne du gi ei detaljert forklaring til dei som hadde Debian med apt? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Missforstod eg svaret ditt eller kunne du gi ei detaljert forklaring til dei som hadde Debian med apt? 5428703[/snapback] Forklaring på hvordan sjekke om du har ALSA "installert" og hvilken versjon? alsamixer i terminal. Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Perl's motto, there's more than one way to do it, bøyer meg, alsamixer er enklere løsning, og uavhengig av pakke system. Uansett, i Debian og Ubuntu kan du sjekke versjon av pakker med $apt-cache policy pakkenavn Pakken med alsa driverne heter alsa-base. Evt. bruk aptitude som nå er anbefalt, f.eks. $aptitude show alsa-base Edit: rettet opp litt. Endret 14. januar 2006 av Del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå