vitamin2 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) ....og er hot i nesten et år. Så er det på tide å skifte igjen.Mens på konsoll blir spillene bare bedre og bedre. Det blir liksom helt omvendt. Mens på pc er en garrantert at spillene som er ok idag, gir spill om et år som går hakkete eller med lavere settings. På konsoll ved vi at spillene vi får i dag er begynnelsen, og mot slutten er de langt forbi grafisk sett. Konsklusjonen min blir at pc og skjermkort blir som å kjøpe en sportsbil, og se den ruste over tid. Kjøpe konsoll blir som å kjøpe en tønne vin som bare smaker bedre og bedre etter som tiden går. (Når tønna er tom er det på tide å kjøpe en Next-next-gen-konsoll igjen. Altså en ny tønne). 5409616[/snapback] Mener dere at XBOX kan erstatte pc'en som spillplattform ? Ikke glem i så fall at spillene koster også vesentlig mer og at de pengene kan du heller bruke til oppgradering Endret 9. januar 2006 av vitamin2 Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Mener dere at XBOX kan erstatte pc'en som spillplattform ?5409854[/snapback] For meg har Xbox erstattet PC som spillplattform allerede lenge før Xbox 360 kom. En PC-oppgradering i året tilsvarer i kroner og øre fort en håndfull spill til Xbox 360. Heh - selv et bra skjermkort koster jo like mye som en hel konsoll, så da hjelper det lite at PC-spill er en hundrelapp billigere Endret 9. januar 2006 av Doogle Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Mener dere at XBOX kan erstatte pc'en som spillplattform ?5409854[/snapback] For meg har Xbox erstattet PC som spillplattform allerede lenge før Xbox 360 kom. En PC-oppgradering i året tilsvarer i kroner og øre fort en håndfull spill til Xbox 360. Heh - selv et bra skjermkort koster jo like mye som en hel konsoll, så da hjelper det lite at PC-spill er en hundrelapp billigere 5410120[/snapback] Grafikken er bedre på pc'en allerede i dag. Tenkt hvor out of date grafikken blir om ett år Endret 9. januar 2006 av vitamin2 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Grafikken på Xbox 360 vil forbedre seg med tiden. Så å si at det bli out of date blir bare dumt. Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Grafikken på Xbox 360 vil forbedre seg med tiden. Så hardware oppgraderer seg selv ? Tror dessverre det ikke finnes noe slikt ennå Jeg merker derimot at det er enkelte som elsker XBOX sin og det er bra Men vennligst ikke forveksle dette med en pc og de mulighetene man har her. Da blir denne diskusjonen latterlig. Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Grafikken på Xbox 360 vil forbedre seg med tiden. Så hardware oppgraderer seg selv ? Tror dessverre det ikke finnes noe slikt ennå Jeg merker derimot at det er enkelte som elsker XBOX sin og det er bra Men vennligst ikke forveksle dette med en pc og de mulighetene man har her. Da blir denne diskusjonen latterlig. 5410893[/snapback] De spillene vi har sett til xbox 360 er ikke i nærheten i å untnytte all kraften i den. Lenke til kommentar
V3se7 Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Grafikken på Xbox 360 vil forbedre seg med tiden. Så hardware oppgraderer seg selv ? Tror dessverre det ikke finnes noe slikt ennå Jeg merker derimot at det er enkelte som elsker XBOX sin og det er bra Men vennligst ikke forveksle dette med en pc og de mulighetene man har her. Da blir denne diskusjonen latterlig. 5410893[/snapback] Utviklerne lærer seg og optimalisere koden og utnytte maskinvaren på 360`en bedre med tida, så grafikken blir faktisk bedre og bedre Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Og jeg føler litt av det motsatte skjedde med datamaskiner. Tenk på hvor mye de presset ut av 64kb i Commodore. Tenk hvor mye de presset ut av 2 floppydisker på 2.8mb totalt til Amiga 500. De optimaliserte koden og gjorde alle rutiner og algoritmer så effektive som mulige. I dagens program og spillutvikling er det veldig lett å bare pøse på med textur og grafikk, for så å øke systemkravet til programmet. Jeg savner den spill og programutviklingen som optimaliserte alle rutiner og kommandoer som ble kjørt. Men problemet med pc er at det skal funke på Dell, til Nvidia, til ATI, til Pentium, til alle mulige skjermkort og lydkort. Der ligger styrken i utvikling til konsoll. Hvilken hardware som er tilgjengelig er lagt. Alt kan optimaliseres til akkurat DEN ATI-brikken, til den ram-en, til den cpu-en og den strukturen. Jeg har konsoller og pc. PC-en min er en Pentium 4 3GHz. 1GB SD-ram og et Radeon 9700pro. Liker veldig godt Flight Simulator. Nå viser det seg at Flightsimulator X (10) kommer til høsten. Det betyr massiv oppgradering av pc. Skjermkort for 2.500-3.000,- Må sikkert opp på en 3.4 GHz CPU 800FSB, sikkert skifte til RD-Ram. Mest sannsynlig behov for nytt hovedkort også. ------ Siden vi er Way off topic, kanskje en moderator kan skille ut diskusjonen fra Gold-abn og la denne leve videre. Det er jo en interessant diskusjon vedrørende levetid, pris, for- og bakdeler. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Så hardware oppgraderer seg selv ? Tja..oppgraderer ikke seg selv men det går snakk om at de fleste spillene til x360 utnytter bare 1/3 av prosessoren, dvs. èn kjerne. Spillen vil se bedre ut ettersom nye programmeringsteknikker blir utviklet og aktører får bedre tid på seg til å optimalisere spillene. Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Så hardware oppgraderer seg selv ?Tror dessverre det ikke finnes noe slikt ennå 5410893[/snapback] Vel, dette viser jo at du ikke har skjønt noe som helst når det gjelder konsoller. Sammenlign spill som kom når PS2 eller Xbox ble lansert med det som leveres idag til disse konsollene. Det kan ikke sammenlignes i det hele tatt - kvaliteten og grafikken er så utrolig mye høyere idag, og alikevel er hardwaren den samme. Merkelig det der... Toppspesifiserte PC'er idag (og da snakker vi minst 5x prisen av en konsoll) kan - i teorien - kjøre spill med heftig grafikk som sikkert matcher lanseringstitlene til Xbox 360 og PS3, men det hjelper jo lite når det kun er et par titler i året som virkelig maxer ut ny hardware. Med andre ord: Teoretisk nytelse har null å si hvis det ikke er noen som utnytter det fullt ut. De aller fleste spillprodusenter tar seg ikke tid til å bruke ressurser på optimaliseringer som bare kommer et par prosent av spillerne til gode da den virkelig store kjøpergruppen av PC-spill sitter på relativt 'dårlig' hardware i forhold til det siste nye. Man trenger ikke å se på annet enn titler som Project Gotham Racing 3 eller Fight Night til Xbox 360 for å se grafikk som man ikke er i nærheten av å få idag til PC. Endret 11. januar 2006 av Doogle Lenke til kommentar
Lokiboki Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Husker ikke helt hvor jeg leste det, men etter det jeg har lest så er grafikken på konsollen i dag 1/6 av hva som er mulig.. Man vil nok se Xbox 360 spill med helt utrolig grafikk etterhvert.. For min del er det allerede nå veldig bra Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) http://gamesfirst.com/?id=1132 sjekk ut nederst der, bildet som sammenligner azurik som er et tidlig spill til xbox 1 og far cry instincts som kom sent i 05 også til xbox 1. i say no more. Endret 21. januar 2006 av 2mass Lenke til kommentar
xstian Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 må dere betale extra får å spile online med xbox? i tillegg til prisen på xboxspillet, og internett? 5399156[/snapback] Bill Gates trenger mer penger 5399172[/snapback] Jeg tror ikke det er mange her som er klar over hvilken syk serverfarm som snurrer Live... Vi snakker et par milliarder dollar, folkens... 500 smækkers i året er billig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå