Gå til innhold

Ditt Gold-abn. utløpt - Lag ny account

whom

Anbefalte innlegg

Ble nedgradert til "Silver" etter 30 dager, men til min overaskelse, ble jeg nok en gang introdusert til en ny Gold-måned, ved opprettelse av ny Live-account.

Her kan du spare noen kroner, helt til Microsoft kommer med en fix. ;)

*spiller videre - Quake 4 multiplayer*

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klart, det er mye bedre å betale, men har du ikke ørene til spare, så er vel multiplayer uten rep. bedre enn intet. Tar uansett bare 2 min å mekke ny Live! bruker.  :)

5398993[/snapback]

Du får jo Silver abb. gratis, dvs. du kan spille online i helgene.

må dere betale extra får å spile online med xbox? i tillegg til prisen på xboxspillet, og internett?

Vel, for at Microsoft kan videreutvikle Live-tjenester og vedlikeholde driftskostander så må man betale litt. Syntes det er helt fair at de krever Gold abb. hvis du vil spille på hverdagene. Silver abb. har du jo gratis så du får jo spilt online i helgene. Man ser ikke mange solm klager på WoW, som koster adskillig mer enn det Live gjør.

Bill Gates trenger mer penger
Det koster å vedlikeholde systemet. Silver er gratis, Gold koster penger. Du velger, uansett så får du spilt Live i helgene.
Lenke til kommentar
Det koster å vedlikeholde systemet. Silver er gratis, Gold koster penger. Du velger, uansett så får du spilt Live i helgene.

Online spill på pc-rom er som regel gratis å bruke på nettet når du har kjøpt spillet. Forklaring din holder derfor ikke helt.

Jeg tror XBOX er designet som en pengemaskin for Microsoft.

I motsetning til pc'en har Bill full monopol på BÅDE software og hardware :cool:

Det ligger veldig mye penger i monopoler som vi vet så altfor godt i Norge :D

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar

Online spill på pc-rom er som regel gratis å bruke på nettet når du har kjøpt spillet. Forklaring din holder derfor ikke helt.

I motsetning til pc'en har Bill full monopol på BÅDE software og hardware :cool:

5400044[/snapback]

Vel, om du kjøper et PC-spill med online-mulighet bidrar ikke det firmaet med servere til alle som har kjøpt spillet. Battlefield 2 er et eksempel, der 99,9999% av serverne er private. På XBOX kjører de serverne selv.

WoW blir som Xbox Live, der Blizzard har serverne selv, derfor koster dette også penger.

Lenke til kommentar
Vel, om du kjøper et PC-spill med online-mulighet bidrar ikke det firmaet med servere til alle som har kjøpt spillet. Battlefield 2 er et eksempel, der 99,9999% av serverne er private. På XBOX kjører de serverne selv.

Microsoft har altså monopol ?

Slipp løs de private slik som i Call of Duty på pc-rom :love:

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar
Online spill på pc-rom er som regel gratis å bruke på nettet når du har kjøpt spillet.

5400044[/snapback]

Det er stort sett fordi du snylter på noen andre som er så snille at de lar serveren sin - som de enten drifter selv eller betaler dyrt for å leie - være tilgjengelig for alle. Se på prisene på f.eks. Gameserver.no og jeg tror du vil bli rimelig sjokkert siden du tydeligvis tror det er 'gratis' å spille på nett... Et par tjuekroner i måneden for å spille alle Xbox Live-spill virker som musepiss i havet i forhold, ikke sant?

Spillprodusentene selv står kun for en veldig liten del av tilgjengelige servere på nett i de fleste onlinespill. Unntakene her er f.eks. WOW hvor spillprodusenten drifter alle serverne (og videreutvikler spillet), men da koster det også deretter.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Microsoft har altså monopol ?

Slipp løs de private slik som i Call of Duty på pc-rom :love:

5400542[/snapback]

Men kjære deg, et system som global ranking i PGR3 ville ikke fungert om det var hundrevis av private servere. Du måtte også rote med ipadresser for å finne en server du kan spille sammen med kamerater på. Det hadde heller ikke vært noen garanti for at det var servere å spille på 5-6 år etter spillet ble lansert.

Og hvor stor sannsynlighet er det at masse folk ville satt opp Xbox-servere privat.

Live hadde aldri fungert så bra som nå hadde det ikke vært for at microsoft sto bak tjenesten.

Dessuten er det ikke noe som heter pc-rom.

Lenke til kommentar
Klart, det er mye bedre å betale, men har du ikke ørene til spare, så er vel multiplayer uten rep. bedre enn intet. Tar uansett bare 2 min å mekke ny Live! bruker.  :)

5398993[/snapback]

Du får jo Silver abb. gratis, dvs. du kan spille online i helgene.

må dere betale extra får å spile online med xbox? i tillegg til prisen på xboxspillet, og internett?

Vel, for at Microsoft kan videreutvikle Live-tjenester og vedlikeholde driftskostander så må man betale litt. Syntes det er helt fair at de krever Gold abb. hvis du vil spille på hverdagene. Silver abb. har du jo gratis så du får jo spilt online i helgene. Man ser ikke mange solm klager på WoW, som koster adskillig mer enn det Live gjør.

Bill Gates trenger mer penger

5399337[/snapback]

Vel jeg har nå brukt opp min måned med xbox live godt og har silver.. og jeg får ikke spilt online med xbox live sliver og nå er det jo helg. noe jeg må gjøre for og få spilt i helgene eller er det bare tull at man får spilt xbox live gratis i helga?

Lenke til kommentar

5400044[/snapback]

Alle spill er designet som pengemaskin for de som har laget det. Enten de er til PC eller xbox360, ps2 osv... Utviklingskostnadene på spill er enorme. Distribusjon, reklame osv.. er det også. Og tillegg så lever faktisk folk inkludert i de forskjellige delene av spillbransjen av det de gjør og ønsker å tjene penger. Alle fra de som siter og taster kode, til de som pakker det ned i esker til han kvistete fjoritissen som er lørdagshjelp på EL-kjøp.

Monopoler er i utgangspunktet ikke så bra nei - det ødelegger for konkurranse.

Sammenligning med å spille gratis online med PC blir helt feil. Det har andre over meg forklart også. Husk at da er det folk selv rundt om som oppretter og driver servere av forskjellig kvalitet. Mens xbox-live er det Microsoft selv som holder rede på, vedlikeholder og driver. Er vel litt nærmere å sammenligne seg med online rollespill der også serverne drives av selskapene selv, f.eks WoW. Man betaler heller ikke til xbox-live for hvert spill - det er ca 500 kroner i året for å kunne spille SAMTLIGE xbox spill online, og det er ikke all verden.

Svært lite er gratis her i verden.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

....og er hot i nesten et år. Så er det på tide å skifte igjen.

Mens på konsoll blir spillene bare bedre og bedre.

Det blir liksom helt omvendt. Mens på pc er en garrantert at spillene som er ok idag, gir spill om et år som går hakkete eller med lavere settings.

På konsoll ved vi at spillene vi får i dag er begynnelsen, og mot slutten er de langt forbi grafisk sett.

Konsklusjonen min blir at pc og skjermkort blir som å kjøpe en sportsbil, og se den ruste over tid.

Kjøpe konsoll blir som å kjøpe en tønne vin som bare smaker bedre og bedre etter som tiden går.

(Når tønna er tom er det på tide å kjøpe en Next-next-gen-konsoll igjen. Altså en ny tønne).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...