Gå til innhold

Forslag til rolig klassisk musikk

knuthfk

Anbefalte innlegg

Så en tråd som omhandlet klassisk musikk av den mer pompøse typen, men er mer interessert i roligere klassisk musikk som f.eks. Grieg - Holberg suite for strings, Op.40, og Albinoni - Adagio. Noen som har gode anbefalinger? Gjerne forslag på gode innspillinger man får kjøpt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Air av Bach, Gabriels obo og den slags. De fleste klassiske konserter, dvs f.eks "Konsert for obo og orkester av ..." har en langsom mellomsats. Ellers kan du sjekke ut Metamorphosen for strykere av Richard Strauss, Adagio av Barber, el. Verklärte Nacht av Schönberg (sistnevnte er ganske heavy...).

Il Giardino Armonico - Christmas Concertos har mange fine konserter av bla. Vivaldi og Corelli.

Lenke til kommentar

Kjøpte et par CDer fra Naxos, klassifisert i bl.a. "musikk for natten" - "mesterverk" o.l. + Beethovens niende. Naxos høres for meg ut som en litt "enkel" produksjon, men jeg betalte bare 160,- for i alt 4 cder. Har allerede funnet et par verk som virker interessante, mulig jeg kjøper mer kvalitetsproduksjoner etterhvert som jeg finner ut hva jeg liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...