Gå til innhold

Ny partisjonering uten datatap

Anbefalte innlegg

Hei!

Harddisken min er delt inn slik: C = 10gb, D = 40gb og E = 30gb.

Nå viser det seg at C er for lite. Kan man ta plass fra D eller E og utvide C, uten å miste data? Eventuelt, hvordan gjør jeg det?

Endret av holos84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan gjøres med partition magic. Først gjør du D: mindre, må bruke D: fordi den er nærmest C:, ved å trekke i siden på firkanten som forestiller D:. Så utvider C: ved å gjøre det samme. Du vil sannsynlifvis forsyå hva jeg mener når du er inne i programmet. Gjør gjerne bare en endring mellom hver apply. Apply får pm til å utføre de endringer du har satt opp.

Lenke til kommentar
Kan gjøres med partition magic. Først gjør du D: mindre, må bruke D: fordi den er nærmest C:, ved å trekke i siden på firkanten som forestiller D:. Så utvider C: ved å gjøre det samme. Du vil sannsynlifvis forsyå hva jeg mener når du er inne i programmet. Gjør gjerne bare en endring mellom hver apply. Apply får pm til å utføre de endringer du har satt opp.

5398865[/snapback]

Merk: Jeg ville ikke gjort dette uten å ha sikkerhetskopi av data, jeg kjenner flere som har hatt problemer med at dette ikke har fungert etter hensikten, og det er "litt" surt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...