xcv Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Hei, den ene rambrikka mi tok kvelden, og jeg har funnet ut at 512MB RAM er litt lite. Jeg tenkte jeg skulle fleske til med 2GB først som sist. Spørsmålet mitt da er hvilken RAM jeg skal velge. Jeg har MSI K8N Neo4 Plantium og AMD Athlon 64 3000+ Venice. Rammen som jeg hadde/har TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Jeg har planer om å overklokke prossesoren litt, må jeg klokka rammen da også? Jeg bruker PC-en til gaming (BF2), og en del design (Illustrator, Photoshop, InDesign). Jeg har hørt mye bra om OCZ men disse har bare cl3. Jeg har også sett på disse men de har verken livstidsgaranti eller kjøleribber. Hva anbefaler dere? Endret 7. januar 2006 av xcv Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Du skrev: "bare cl3" Er det mye?.... Jeg sitter med Kingston med cl4 Endret 7. januar 2006 av Zuckron Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Du må ikke overklokke RAMen i tillegg. Du kan f.eks. sette divider 3:4 osv. Disse klokker ganske bra, men høy pris. https://prisguiden.no/minne_ram/ocz_2048...info/34985.html Endret 7. januar 2006 av Pels Lenke til kommentar
xcv Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Du skrev: "bare cl3" Er det lite?.... Jeg sitter med Kingston med cl4 Ettersom jeg har hørt så er lav cl det beste. Jeg tenkte på at hvis jeg kjøper de med 3cl så vil jeg miste litt ytelse, men dette er kanskje ikke merkbart? Du må ikke overklokke RAMen i tillegg. Du kan f.eks. sette divider 3:4 osv. Disse klokker ganske bra, men høy pris. https://prisguiden.no/minne_ram/ocz_2048...info/34985.html Sa meg ikke så mye akkurat nå, men jeg tenkte jeg skulle lære meg å overklokke, snart så skjønner jeg det med divider 3:4 osv . Den rammen var nok litt i dyreste laget! Tenkte meg maks 2000kr Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hvor mye har cl å si egentlig? Siden ekstremoverklokkere og trådstarter mente at cl 3 var litt for mye? Lenke til kommentar
AkselJ Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 OCZ sine er vist ikke så overklokkbare xcv, men kom på irc så kan vi ta en prat Elensar kan også en del om dette emnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå