linnolano Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hei! Er helt nybegynner når det gjelder dette... Jeg har mange VHS filmer som jeg vil overføre til DVD, men noen av disse er blitt litt dårlige og slitte så jeg tenkte at jeg heller skulle overføre fra video 8-kassettene til dv-kassetter. Men jeg er usikker på hvordan jeg gjør dette. Har et JVC GRD-50 kamera med S-video og AV inn/utgang og det gamle analoge kameraet har en slags audio/videokabel (med to vanlige "pinner" og en liten "pinn" i midten..noen som forstår??). Problemet er at jeg ikke vet helt hvilke kabler jeg trenger for å få kontakt mellom disse to. Audio/video-kabelen har en antenne utgang i andre enden, så den passer jo da ikke inn i S-video eller AV. Jeg brukte en vanlig audio/videokabel, sånn med gul, rød og hvit på det analoge (tok ikke hvit inni fordi den passer ikke i der hvor den lille pinnen skal være) og tok den andre enden inni AV. Da får jeg både bilde og lyd på digitalkamera-skjermen + det går direkte inn på redigeringsprogrammet (pinnacle 9) på PC. Det eneste er at det kommer en irriterende, forstyrrende "stripe" helt nede på opptaket. Dette skjer også hvis jeg først spiller inn på DV-kassett og så overfører til PC. Vi har også en DVD-spiller som man kan overføre til og brenne dvd, men der er det få redigeringsmuligheter og det er jo litt dumt. Men kanskje det må bli løsningen? Jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre dette, og håper på noen tips. Håper dere forstår min dårlige forklaring.... Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Denne stripen må du bare leve med. Den finnes på alle vhs-avspillere, men vises ikke på tv fordi den kommer utenfor bildet. Du kan eventuelt maskere den vekk i videoredigeringen. Rød og hvit er henholdsvis høyre og venstre stereokanal for lyden, så du bør få koblet til begge kanalene for å få stereolyd. Lenke til kommentar
linnolano Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Okei. Prøvde å brenne en prøve-dvd og på to av våre 3 Tv'er kan man ikke se den stripen nederst. Tror ikke jeg gidder å stresse mer med det da..den får vel bare være der. Tusen takk! ps. når jeg prøvde å ta den hvite kontakten inn i kamera i stedet for den rød, så kom det ingen lyd..hm.. Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Flere som lurer. Les her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå