Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Underlig problem med oppkobling til internett

Anbefalte innlegg

Saken er slik: I over ett og et halvt år har jeg hatt et stabilt nett på PC'n min, delt fint mellom min Stasjonære og min Bærbare PC. Men plutselig en kveld i romjulen forsvant all funksjon av internett på min Stasjonære maskin.

Først tenkte jeg at det kanskje var nettet som var nede (som det av og til er), men det viste seg at den Bærbare fortsatt kunne logge seg på normalt.

Jeg har nå testet alle mulige løsninger (som jeg vet om) og er nå frustrert til vanvidd, for internettet er og blir borte!

Jeg har:

- Slått av og på ruteren flere ganger (har funket uendelig mange ganger før ;) )

- Byttet kabler og ruterportkombinasjoner med den bærbare (ingen suksess her heller, noe som kanskje tilsier at problemet ligger inni min Stasjonære PC)

- Sjonglert og endret på IP, brannmur og alt annet som normalt har ligget i veien for meg før...

Ingeting av dette har virket og jeg er helt uten peiling på dette punktet :dontgetit: .

Noe som også kan nevnes er at jeg har 2 nettverkskort (bestillingsfeil :p ), så sjangsen for at begge har gått kaputt på en gang er relativt liten... (Jeg har testet med begge).

Noen som vet noe om et slikt problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du 2 nettverkskort installert i pc'n?kan det være konflikt mellom de da?prøv og ta ut det ene og avinstaller det som er igjen og installer det på nytt..

5400124[/snapback]

Kanskje det er problemet... Men det har jo virket nå i over 1 og et halvt år, rart at det plutselig skulle skjære seg nå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...