Ken@th Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Heisann Lurer på om noen av dere kan gi meg en ca tid på hvor lang tid det vil ta og formatere exact 305 GB? Jeg får ikke formatert den i Quick format (kommer feil melding av formateringen mislyktes) så jeg må ta den lengste og beste metoden, men så har den stått og formatert i 16 timer nå, begynner og bli litt urolig for at den har klikket den også! 1 ting til er det slik med SATA disker at man må sette Jumper mellom master og slave ? jeg har ikke satt i noe jumper men den finner diskene som master og slave! Mvh Kenneth Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 16 timer høres ufattelig mye ut! Jeg hadde en 250GB som frøs under formatering, men da bootet jeg i sikkerhetsmodus, og fikk formatert den på en time +-. Lenke til kommentar
Trøtt Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Heisann Lurer på om noen av dere kan gi meg en ca tid på hvor lang tid det vil ta og formatere exact 305 GB? Jeg får ikke formatert den i Quick format (kommer feil melding av formateringen mislyktes) så jeg må ta den lengste og beste metoden, men så har den stått og formatert i 16 timer nå, begynner og bli litt urolig for at den har klikket den også! 1 ting til er det slik med SATA disker at man må sette Jumper mellom master og slave ? jeg har ikke satt i noe jumper men den finner diskene som master og slave! Mvh Kenneth 5398585[/snapback] Tiden det tar å formatere vet jeg ikke, men du trenger ikke tenke på Master/Slave, det er vel bare det kontrolleren "tenker" eller noe. Har selv formatert en 300 GB med Quick Format uten problem. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Jeg foreslår at du tester HDDen først og ser om den har noen feil. Gå til produsentens webside og last ned programvare. Det tok ca. 3 timer å teste min 300GB Maxtor for feil. Endret 7. januar 2006 av jokab Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Takker for svar! syntes selv at 16 timer er alt for mye! Kan være feil på harddisken! laster ned programvaren og tester for feil! Lenke til kommentar
roac Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) er det slik med SATA disker at man må sette Jumper mellom master og slave ? jeg har ikke satt i noe jumper men den finner diskene som master og slave! 5398585[/snapback] Nei, det er en enhet pr kanal, dermed ingen behov for dette. Edit: Tyrkleif Endret 7. januar 2006 av roac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå