ZtilongZ Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Jeg har hatt videokameraet mitt en liten stund nå, og nå har kvaliteten på videoen jeg fører over til PC blitt dårligere syns jeg... Den er veldig kornete og dårlig. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Kameraet bruker Min-DV og jeg har aldri bytta kassett, men bare spolt tilbake til begynnelsen for hver gang jeg har laget noe nytt... Kan det ha noe med at kassetten begynner å bli sliten? Kan det være noe på kameraet/programmet som jeg har stilt på? Det er dette kameraet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309546 Endret 7. januar 2006 av ZtilongZ Lenke til kommentar
Tore Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) USB eller Firewire.? USB-kabel gir en utrolig dårlig kvalitet i Forhold til FireWire. Dette fordi FireWire er den eneste du får lagre som DV .mpeg, eller hva man egentlig skal kalle det, man får i allefall lagret i mye bedre kvalitet en med USB. FireWire kabler koster fra 89kr å får i alle elektrobutikker, kan sikkert koste 400kroner også.) Om tapen er brukt VELDIG mye så kan det jo være en god ide å bytte den. Så du ikke risikerer dårligere kvalitet, deffekt tape i dit livs beste filming eller at kameraet spiser tapen osv osv....... Edit : ellers så kan du se over innstillingene på kameraet, i dag filmet jeg ute uten at jeg viste at Lightening - Inndoor sto på, hele opptaket ødelagt.... (Bare et hint, men du har sikkert mere erfaring en meg i menyen der.) Edit 2 : FireWire forklaring : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=493658 Endret 7. januar 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Ny kassett og en runde med rensebånd er ikke av veien. Mini-DV (hvis du mener den minste standarden) har dårligere tape enn vanlig DV. Dette skyldes bl.a. smalere og kortere bånd. Med dagens priser på taper forstår jeg ikke at man på død og liv skal gjenbruke tapene. Greit med testtaper - men de andre? Og hvorfor ødelegge nye spennende opptak med dårlig tape? Lenke til kommentar
ZtilongZ Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Scorpioen84: Det er USB... Men poenget er ikke at det er dårlig kvalitet, men DÅRLIGERE kvalitet enn før... PerB: Det er foreløpig bare til test... har ikke kommet lenger. Når jeg kommer skikkelig i gang så blir det selvfølgelig bytte av tape til nye ting Med Firewire så regner jeg med at jeg må ha et eksternt firewire pci-kort. Edit: Tror jeg fant ut litt av det... tror rett og slett at det er oppløsningen på PC'en (1280x1024) i forhold til å spille på f.eks. TV hvor det så helt ålreit ut! Men hva trenger jeg for å få spilt over fra PC til DV-kamera? Regner med ettellerannet kort, men hvilket? Endret 8. januar 2006 av ZtilongZ Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) 1. Kjøp DV taiper..de koster ikke mye. Hold deg til ETT merke da de har forskjellige kjemiske belegg på taipene og blander du de lager det møkk i kamera. Kjøp også rense taip. Og dette er din nye mantra: En taipe er en orginal og spilles ALDRI over. 2. Kjøp deg et firewire kort og firewire kabel så vil du få en "a-ha" opplevelse hva hva slags video kamera ditt kan levere. Les denne for fullstendig informasjon: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=493658 Velger du å overse eller ignorere disse tipsene har du kjøpt deg et kamera som du bruker rundt 50% av mulighetene til og kunne fint klart deg med et kompakt kamera som også kan filme litt. Dette er også måten kamera var ment å brukes på. Et firewire kort koster ikke mange hundre kronene. Det billigste jeg fant kosta 195 kr. https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k AKIRA Endret 8. januar 2006 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
ZtilongZ Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 Hva trenter jeg for å spille fra PC'en og tilbake til DV-kassetten? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Firewire kort og kabel. HVIS kamera ditt støtter for å ta opp via firewire tilbake til Taip. Mener å huske at europeiske kameraer kan ha begresninger på slikt. AKIRA Endret 8. januar 2006 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå