Gå til innhold

År 2006 under Jens Stoltenberg og co


Anbefalte innlegg

Den forrige regjeringen fikk mer positiv omtale?! Har vi glemt en viss forsvarsminister alt?

 

Djupedal har driti på draget, rett og slett. Han fortjener å bli kritisert, og dømt nord og ned. Det samme gjelder store deler av regjeringen og regjeringspartiene ellers også.

5322167[/snapback]

 

Synest han er tøff jeg,tør ha egne meninger, dog skal det sies at han også er blitt feilsitert,for som han sa selv på tv så var han selv i kontakt med en av jornalistene og hun var klar over at hun hadde feilsitert og at det ikke var det han mente, men siden hun hadde det på bånd måtte hun bruke det da hun måtte tenke på lesertallene :)

 

Den forrige regjeringen fikk mer positiv omtale?! Har vi glemt en viss forsvarsminister alt?

 

Nei hun er ikke glemt,men hun var da heller ikke hele regeringen akkurat som Djupedal heller ikke er hele denne regeringen.

Dog er det jo bare ord han har brukt menst hun brukte milliarder av skattekroner :D

 

God Jul.

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo faktisk er det riktig å bruke disse, eksperter sier jo at næringslivet har reagert mye mere positivt på den nye regeringen enn forventet, dette har vel med at forandringene ikke er så dramatiske som enkelte ville ha det til.

5322100[/snapback]

Ja, heldigvis har de ikke fulgt opp det de lovte i valgkampen. ;)

 

Hvilke "eksperter" forresten?

Lenke til kommentar
Jo faktisk er det riktig å bruke disse, eksperter sier jo at næringslivet har reagert mye mere positivt på den nye regeringen enn forventet, dette har vel med at forandringene ikke er så dramatiske som enkelte ville ha det til.

5322100[/snapback]

Ja, heldigvis har de ikke fulgt opp det de lovte i valgkampen. ;)

 

Hvilke "eksperter" forresten?

5322389[/snapback]

 

Det er jo nettop det de har,de har jo blandt annet styrket kommuneøkonomien noe enormt, dette er faktisk med på å gjøre at arbeidsledigheten synker, bare for å ta et eksempel.

 

Bla nrk`s eksperkommentator sa vel det senest i går :hmm:

 

God Jul.

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar
En annen ting som er verdt å merke seg er medias kjør, noen regeringer får nesten ingen oppmerksomhet,menst andre får mye positiv oppmerksomhet som feks den forrige regeringen og så er det noen som blir fulgt med argusøyne som feks denne.

5322011[/snapback]

Kan du dokumentere dette? Jeg antar det føres statistikk over slike ting, men jeg har ikke evnet å oppdrive noe.

5322074[/snapback]

 

Som jeg sier så hørte jeg dette i et radioprogram,der det var diskusjoner om bla tabbene til djupedal, men nei har det ikke skriftlig noe sted enda.

5322090[/snapback]

 

Tja Djupedal slipper nå billig unna i forhold til Bondevik sin mentale tilstand (som forfulgte han i media fra hans første regjering), Devolds ukentlige slakting(og kallenavnet "milliardsprekken), Høybråten som ble døpt til "mørkemann", Erna som ble døpt til "jern-Erna", Jan Petersen som ble regelrett latterligjort og sist men ikke minst Valgerd og hvordan media slaktet henne.

 

Å hevde at den forrige regjeringen ble fremstilt positivt, mens denne regjeringen blir fulgt med argusøyne er for meg langt fra virkeligheten(Om jeg da har forstått deg riktig). Mer riktig er det å si at begge blir fulgt med arusøyne, dog slipper AP altid lett unna, etter at Jagland ble dolket i ryggen. Mens borgerlige politikere fikk negativ ladede "kallenavn" ble Stoltenberg omtalt som "Pikenes Jens". Det sier nå sitt. Stotlenberg ble da også "forgudet" av de fleste "valgeksperter" under valgkampen.

 

At media som består av 70% journalister som stemmer SV og AP gjør nok sitt for at de borgerlige ble fulgt med minst like mye argusøyne.

Lenke til kommentar
Å hevde at den forrige regjeringen ble fremstilt positivt, mens denne regjeringen blir fulgt med argusøyne er for meg langt fra virkeligheten(Om jeg da har forstått deg riktig). Mer riktig er det å si at begge blir fulgt med arusøyne, dog slipper AP altid lett unna, etter at Jagland ble dolket i ryggen. Mens borgerlige politikere fikk negativ ladede "kallenavn" ble Stoltenberg omtalt som "Pikenes Jens". Det sier nå sitt. Stotlenberg ble da også "forgudet" av de fleste "valgeksperter" under valgkampen.

 

Nå tenkte ikke jeg på hvilke kallenavn de "stakkars" politikerne får, men på politikk, dagen regering ble jo kritisert før de kom i regeringsstolen og blir fortsatt kritisert for at ting ikke er kommet igang, dette til tross for at alle vet at deres budsjett først starter den 1.1.06 :ermm:

Det de har kunnet gjøre frem til nå er å gi ekstrabevildninger for å lappe igjen de største sårene i de borgerliges budsjett, et budsjett som vistnok ble forandret av de borgerlige etter at de visste at de tapte kampen :hmm:

 

God Jul.

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar
Det er jo nettop det de har,de har jo blandt annet styrket kommuneøkonomien noe enormt, dette er faktisk med på å gjøre at arbeidsledigheten synker, bare for å ta et eksempel.

5322465[/snapback]

Man kan ikke vedta arbeidsplasser. Hvis det ikke er økonomisk grunnlag for det så vil det bare medføre større utgifter i kommunal sektor, og man vil på sikt få et tilbakeslag med i første omgang nye innstramminger for å unngå oppsigelser. Og dette vil ramme de som trenger de kommunale tjenestene. Dette er en negativ spiral.

 

Det positive de har gjort i forhold til næringslivet er at de ikke kom med "skatteskjerpelser til de rike" som de lovte på forhånd. Og på den måten har de ikke vanskeliggjort forholdene.

 

Eksperter fra NRK tar jeg for øvrig med en klype salt. NRK er ikke akkurat den mest nøytrale institusjonen i dette samfunnet. :lol:

Lenke til kommentar
Man kan ikke vedta arbeidsplasser. Hvis det ikke er økonomisk grunnlag for det så vil det bare medføre større utgifter i kommunal sektor, og man vil på sikt få et tilbakeslag med i første omgang nye innstramminger for å unngå oppsigelser. Og dette vil ramme de som trenger de kommunale tjenestene. Dette er en negativ spiral.

 

Det var varslet innstramminger og oppsigelser i skolene og i eldreomsorgen + at nye bygg ikke kunne tas i bruk da det ikke var penger til lønninger, alt dette pga den borgerlige regerings innstramminger og det vet du meget godt.

Dette har den nye regerin forhindret ved å gi ekstra penger til kommunene.

Synest selv ikke du at det var betenkelig at den borgerlige regeringen strammet konsekvent inn på kommunene med den følge at skoler , gamle og syke fikk det dårligere ja enkelte fikk heltuverdige forhold, i tillegg tok de ca 28 000 kr fra hver arbeidsledig.

DETTE gjorde de Samtidig som de ga store skatteletter til de som hadde mest :hmm:

Den som er istand til å forsvare slikt kan ikke ha mye solidaritet for sin neste :nei:

 

 

 

Det positive de har gjort i forhold til næringslivet er at de ikke kom med "skatteskjerpelser til de rike" som de lovte på forhånd. Og på den måten har de ikke vanskeliggjort forholdene.

 

Dette blir forhåpentligvis rettet opp i neste statsbudsjett, jeg betaler gladelig noen % mer i skatt om dette hjelper på å rette opp sjevhetene i sammfunnet og demper den grådighetskulturen vi i dag ser på høyresiden 8som forøvrig var en av grunnene til at jeg skiftet side)

 

Eksperter fra NRK tar jeg for øvrig med en klype salt. NRK er ikke akkurat den mest nøytrale institusjonen i dette samfunnet.

 

Tror dette er tredje eller fjerde eksperten jeg nevner i div diskusjoner her på forumet og alle har vært fra forskjellige steder, men svaret er det samme hver gang ser jeg.

Så neste gang får jeg vel finne en fra Høyres partiontor,da tenker jeg han blir "godkjent" :D

 

God Jul.

mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar
Det er jo nettop det de har,de har jo blandt annet styrket kommuneøkonomien noe enormt, dette er faktisk med på å gjøre at arbeidsledigheten synker, bare for å ta et eksempel.

 

Dette er nå fullstendig irrelevant. Regjerinen har ikke gitt en øre i ekstra bevilgninger som trer ikraft i år, de pengene kommer først neste år(fra 1.1.2006).

Det som er relevant for arbeidsplasser idag og de neste par uker er det som økonomien bygger på nå, og det er budsjett anno 2005, innført av Bondevik regjeringen i samarbeid med FRP.

 

Nå tenkte ikke jeg på hvilke kallenavn de "stakkars" politikerne får

Det var ikke det jeg heller tenkte på. Det er en grunn til at man fikk de kallenavnene ;) . Den forrige regjeringen ble slaktet daglig i media, enkelte ble kjeppjagd ut av kontorene (Norman f.eks.)

Det eneste partiet som slipper lett unna er AP. Men hva annet kan man vente etter Tønne saken. Under Jagland ble AP jevnlig kritisert( noe helt enormt til tider), men etter at VG løp Stoltnbergs ærend og Jagland ble dolket i ryggen og "sendt ut" så har media sakte men sikkert jobbet med å bygge opp AP sitt renomee. Noe de tjente enormt på i valgkampen. Samtidig ble SV slaktet, noe som igjen tjente AP. Ap politikere var jo midlt sag de som angrep SV mest under valgkampen og angrepene fikk gå relativt lett for seg uten at SV (turde?) svare på de.

 

Selv etter at Bondevik regjeringen gikk av blir de jo kritisert (Ref Devold).

 

Ingenting tilsier at dagens regjering har det tøffere i media enn den forrige. Snarere tvært imot. Stoltenberg selv sier det har gått lettere enn forventet.

 

Dog er SV sammen med KRF nok de som får gjennomgå mest i media. Med FRP på en "3. plass".

 

Hvilke "eksperter" forresten?

 

Gjerne referer til noen navngitte "eksperter" og hva de bygger dette på.

Lenke til kommentar
Man kan ikke vedta arbeidsplasser. Hvis det ikke er økonomisk grunnlag for det så vil det bare medføre større utgifter i kommunal sektor, og man vil på sikt få et tilbakeslag med i første omgang nye innstramminger for å unngå oppsigelser. Og dette vil ramme de som trenger de kommunale tjenestene. Dette er en negativ spiral.

 

Det var varslet innstramminger og oppsigelser i skolene og i eldreomsorgen + at nye bygg ikke kunne tas i bruk da det ikke var penger til lønninger, alt dette pga den borgerlige regerings innstramminger og det vet du meget godt.

Dette har den nye regerin forhindret ved å gi ekstra penger til

 

Innstramminger? Senest i sommer ble budsjettet innenfor helse økt med 700 millioner etter krav fra FRP. Dette i tillegg til de over 1 mrd som ble påplusset under budsjettforhandlingene ifjor, også det etter krav fra FRP.

 

Angående skole så har jeg ingen tall i hukommelsen. Men dog går det nok haugevis med fremtidige arbeidsplasser tapt ettersom dagens regjering fjernet godkjenningen til en drøss friskoler.... :whistle:

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Man kan ikke vedta arbeidsplasser. Hvis det ikke er økonomisk grunnlag for det så vil det bare medføre større utgifter i kommunal sektor, og man vil på sikt få et tilbakeslag med i første omgang nye innstramminger for å unngå oppsigelser. Og dette vil ramme de som trenger de kommunale tjenestene. Dette er en negativ spiral.

 

Det var varslet innstramminger og oppsigelser i skolene og i eldreomsorgen + at nye bygg ikke kunne tas i bruk da det ikke var penger til lønninger, alt dette pga den borgerlige regerings innstramminger og det vet du meget godt.

 

Dette har den nye regerin forhindret ved å gi ekstra penger til kommunene.

Synest selv ikke du at det var betenkelig at den borgerlige regeringen strammet konsekvent inn på kommunene med den følge at skoler , gamle og syke fikk det dårligere ja enkelte fikk heltuverdige forhold, i tillegg tok de ca 28 000 kr fra hver arbeidsledig.

DETTE gjorde de Samtidig som de ga store skatteletter til de som hadde mest :hmm:

Den som er istand til å forsvare slikt kan ikke ha mye solidaritet for sin neste :nei:

5323742[/snapback]

Nei, dette vet jeg ikke meget godt. Dette høres kun ut som svartmaling og repetering av valgpropaganda.

 

Men det har ikke noe å si. Mer penger til kommunene løser ikke noe som helst. Det skaper som sagt problemer på sikt. Skal man bedre økonomien så må man legge til rette for økt verdiskapning i privat sektor, samtidig som man sørger for at mindre midler sløses bort i verdens største offentlige sektor i forhold til folketallet.

 

Å pøse penger på et strukturelt problem løser ingen ting. Det er bare kortvarig lindring. Men på sikt skaper det bare større problemer. Og det er forferderlig vanskelig å gjøre noe med dette systemet, ettersom det er veldig vanskelig å si opp folk i dagens Norge. Det blir som regel store overskrifter, ramaskrik og LO på nakken.

 

Det man gjør med å ansette enda fler folk, og bruke enda mer penger på det offentlige, uten å gjøre noe med de strukturelle probleme, det er bare å grave hølet enda dypere.

 

Den forrige regjeringen forsøkte å gjøre noe med dette. Økonomien i landet var i ferd med å snu til det bedre. Men nå .... kortsiktig glede, flere ansatte og større pengesluk. Mer problemer på sikt.

 

 

Dette blir forhåpentligvis rettet opp i neste statsbudsjett, jeg betaler gladelig noen % mer i skatt om dette hjelper på å rette opp sjevhetene i sammfunnet

5323742[/snapback]

Det hjelper kanskje på skjevhetene, men det kveler produktiviteten og ingen får det bedre.

 

 

Tror dette er tredje eller fjerde eksperten jeg nevner i div diskusjoner her på forumet og alle har vært fra forskjellige steder, men svaret er det samme hver gang ser jeg.

Så neste gang får jeg vel finne en fra Høyres partiontor,da tenker jeg han blir "godkjent"  :D

5323742[/snapback]

Løse referanser til eksperter, appell til autoritet, er generelt lite verdt uansett.

Lenke til kommentar
i tillegg tok de ca 28 000 kr fra hver arbeidsledig.

Bra. Hvis de er arbeidsledige så bør de få en grunn til å skaffe seg jobb.

 

DETTE gjorde de Samtidig som de ga store skatteletter til de som hadde mest  :hmm:

Du tar feil. Alle fikk skattelettelser. Særlig middelklassen.

 

Nok en gang lyver du.

 

Den som er istand til å forsvare slikt kan ikke ha mye solidaritet for sin neste  :nei:

Det er solidaritet å stjele fra de som er produktive og gi til de som ikke gidder å gjøre noe?

Lenke til kommentar

Vel siden jeg er alene her som gidder å svare en hel gjeng med høyrefolk så får jeg blande dere litt sammen, men det skulle vel ikke bety så my da det meste er samme suppa :D

 

Innstramminger? Senest i sommer ble budsjettet innenfor helse økt med 700 millioner etter krav fra FRP. Dette i tillegg til de over 1 mrd som ble påplusset under budsjettforhandlingene ifjor, også det etter krav fra FRP.

 

Hvor mye det ble økt betyr lite,da det har vært en innstramming i flere år og økningen har vært alfor liten, heldigvis klarte FRP å presse de borgerlige,ellers hadde vel helsenorge blitt helt rasert.

Synest faktisk det er merkelig at dere er uenige og prøver å bestride dette, da det er noe alle vet og det har vært oppe i media gang på gang.

Virker på megsom det er viktigere for dere å være uenige enn å diskutere fakta .

 

 

Angående skole så har jeg ingen tall i hukommelsen. Men dog går det nok haugevis med fremtidige arbeidsplasser tapt ettersom dagens regjering fjernet godkjenningen til en drøss friskoler....

 

må du slutte å tulle,det du sier her er at uten friskolene så må elevene sitte hjemme, dette vet du er pisspreik.

Elevene vil uansett være på skole uansett om den er privat eller offentlig og dermed trenger de lærerne også .

 

 

"Innstrammingen" av offentlig sektor øker også mulighetene for private aktører å komme på banen, iallefall fra den borgeliges regjerings side. Men den sosialistiske fløyelen hater jo alt som er privat.

 

Vet du hva vi snakker om her??

Vi snakker om reduserte bevildninger til feks skoler og eldrehjem, hvordan skal de private få bedre innpass da??

Så vidt jeg vet er de private kun inntrisert om det kan drives med overskudd, når så kommuner i dag må drive dette med underskudd brister vel argumentet ditt ganske så kjapt.

Her er det snakk om å bevilge penger nok til å drive forsvarlig uavhengig av om aktøren er privat eller offentlig.

 

Men det har ikke noe å si. Mer penger til kommunene løser ikke noe som helst. Det skaper som sagt problemer på sikt. Skal man bedre økonomien så må man legge til rette for økt verdiskapning i privat sektor, samtidig som man sørger for at mindre midler sløses bort i verdens største offentlige sektor i forhold til folketallet.

 

Du får det til, så mere penger har ingenting å si :D

her har kommuner måttet ta opp store lån eller solgt sine rettigheter/aksjer i feks kraftverk for å kunne gjennomføre LOVPÅLAGTE tjenester og så presterer du å si at mere penger betyr ikke noe. :nei:

Hvordan kan du si noe slikt?? Om regeringen pålegger en kommune oppgaver som koster feks 2 millioner og så får de 1 mill til å betale dette med, har ikke det noe å si?? Vis meg det regnestykket du.

Derfor har kommuner måttet ta opp lån eller selge aksjer de hadde som skulle sikre fremtidige inntekter, dette har gjordt at kommunene ble enda fattigere .

 

Det hjelper kanskje på skjevhetene, men det kveler produktiviteten og ingen får det bedre.

 

Så at vi som tjener fra en 7-800 000 og oppover må betale litt mere skatt vil kvele produktiviteten :hmm:

Vel da har du iallefall bekreftet hvor den lave arbeidsmoralen ligger og det er jo bra siden dere alltid hevder at den har ligget hos de arbeidsledige og de som var syk :

dontgetit:

 

Bra. Hvis de er arbeidsledige så bør de få en grunn til å skaffe seg jobb.

 

howzer dette blir bare for dumt og det vet du også, du mener altså at en som mister jobben fordi feks bedriften går konkurs skal i tillegg miste alt han eier og stå uten hus og hjem :cry::cry:

Det er sikkert noe som inspirerer til å starte jobbsøking :no:

Nei slutt med slik tullprat for du vet like godt som andre at de aller fleste som blir arbeidsledige gjør hva de kan for å få seg ny jobb, at det finnes unnasluntrere er det neppe tvil om men det gjør det over alt i samfunnet og i alle lag av samfunnet.

 

Du tar feil. Alle fikk skattelettelser. Særlig middelklassen.    Nok en gang lyver du

Nei, jeg lyver ikke,men nok en gang fordreier du det jeg sier og nok en gang kaller du meg for løgner.

Hvor har jeg sagt at IKKE alle fikk skattelette?

Vis meg det eller GI FAN i å vri på det jeg sier og å kalla meg LØGNER.

Jeg sa følgende "DETTE gjorde de Samtidig som de ga store skatteletter til de som hadde mest " og det er tilfelle for de som hadde mest fikk størst skattelette.

 

Det er solidaritet å stjele fra de som er produktive og gi til de som ikke gidder å gjøre noe?

 

Er du virkelig så ensporet og usoledarisk som du gir inntrykk av??

Alts en som er syk eller mister jobben er etter ditt syn en tyv og en kjeltring

Hva sier du om næringstopper som etter å nærmest har rasert en bedrift får X antall millioner for å gå av, det er vel helt ok, menst de som mistet jobben pga denne lederen er tyver og snyltere :cry::cry::cry:

 

God Jul.

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar
Innstramminger? Senest i sommer ble budsjettet innenfor helse økt med 700 millioner etter krav fra FRP. Dette i tillegg til de over 1 mrd som ble påplusset under budsjettforhandlingene ifjor, også det etter krav fra FRP.

 

Hvor mye det ble økt betyr lite,da det har vært en innstramming i flere år og økningen har vært alfor liten, heldigvis klarte FRP å presse de borgerlige,ellers hadde vel helsenorge blitt helt rasert.

Synest faktisk det er merkelig at dere er uenige og prøver å bestride dette, da det er noe alle vet og det har vært oppe i media gang på gang.

Virker på megsom det er viktigere for dere å være uenige enn å diskutere fakta .

 

Er jo ikke noe å bestride, for fakta er at bevilgningene til helsesektoren er økt, samtidig som man har åpnet for flere private.

 

Det som har spist mye av midlene er økte lønninger og økende etterspørsel etter helsetjenester. Store offentlige omstillinger har bl.a. ført til flere syke arbeidere.

I tillegg blir det stadig flere eldre.

 

Angående skole så har jeg ingen tall i hukommelsen. Men dog går det nok haugevis med fremtidige arbeidsplasser tapt ettersom dagens regjering fjernet godkjenningen til en drøss friskoler....

 

må du slutte å tulle,det du sier her er at uten friskolene så må elevene sitte hjemme, dette vet du er pisspreik.

Elevene vil uansett være på skole uansett om den er privat eller offentlig og dermed trenger de lærerne også .

Dette er klassisk eksempel på stråmann, ut over det akter jeg ikke å forsvare en mening jeg ikke har. Dog ber jeg deg slutte å bruke ord som "pisspreik", det er unødvendig :)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Er jo ikke noe å bestride, for fakta er at bevilgningene til helsesektoren er økt, samtidig som man har åpnet for flere private.    Det som har spist mye av midlene er økte lønninger og økende etterspørsel etter helsetjenester. Store offentlige omstillinger har bl.a. ført til flere syke arbeidere.  I tillegg blir det stadig flere eldre.

 

jeg har ikke benektet at bevildningene har økt sammenlignet med året før, men fint at du endelig er inne på det samme som meg,nemmelig at de har økt betydelig mindre enn det veksten/etterspørselen tilsier og tenk da om ikke FRP hadde klart å tvinge regeringen til denne økningen :ermm:

 

Dog ber jeg deg slutte å bruke ord som "pisspreik", det er unødvendig

 

I vårt språk/dialekt er det like vanlig å bruke i daglidagstale som dere bruker Tull/tøv. Ser derfor ikke noe galt i det,men om det virker støtende så skal jeg ta det til etteretning, håper bare det da også blir begrensninger på direktehennvemndelser der ord som "løgner" "jødehater" osv blir reagert på , personelig synest jeg det er mange ganger så drøyt å bruke selv om det ser ut til å være "godkjent" her ;)

 

God Jul.

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar
Snekker`n: Poenget her er at du slenger rundt deg med store fraser om de slemme og onde rikingene som får så mye skatteletter, men du utelater også viktige poenger som at alle fikk skatteletter. Men til gjengjeld fikk regjeringen inn mer enn før...

5325013[/snapback]

 

Om du skal poengtere hva jeg gjør hvorfor ikke poengtere deg selv og dine meningsfeller også

:hmm:

Dere går da ikke av veien for å slenge dritt om sosialister, dette er jo dobbelmoral så det oser av, kritisere andre og bruke det selv i stor stil :nei:

 

God Jul.

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar
Er jo ikke noe å bestride, for fakta er at bevilgningene til helsesektoren er økt, samtidig som man har åpnet for flere private.    Det som har spist mye av midlene er økte lønninger og økende etterspørsel etter helsetjenester. Store offentlige omstillinger har bl.a. ført til flere syke arbeidere.  I tillegg blir det stadig flere eldre.

 

jeg har ikke benektet at bevildningene har økt sammenlignet med året før, men fint at du endelig er inne på det samme som meg,nemmelig at de har økt betydelig mindre enn det veksten/etterspørselen tilsier og tenk da om ikke FRP hadde klart å tvinge regeringen til denne økningen :ermm:

Ja her er jeg enig med deg, også det jeg prøvde å påpeke. Å hevde at det er innskrenkinger på helsefronten er feil, dog kan det være mer riktig å påstå at økningen i bevilgninger ikke samsvarer med den økte etterspørselen og de økte kostnadene ifm ansatte. Presiserer kan, ettersom det er dokumentasjon som både støtter og avviser dette som kom frem under valgkampen.

 

Men det er for meg mindre relevant, hovedfokuset er at eldreomsorgen spesielt må bedres, noe både denne og den forrige regjeringen jobber for. Men man ønsker å gjøre det på forskjellige måter. Men begge regjeringer har vist vilje til å bruke mer penger. Men det er partier på høyresiden som har fremmet ønske om å øremerke pengene slik at de ikke forsvinner ut i andre mindre viktigere kommunale gjøremål.

 

Å overlate flere ekstra milliarder til lokale kommunepolitikere uten sterke føringer fra Stortinget anser jeg som uansvarlig. Lokale politikere har overhodet ikke kompetanse til å foreta de rette prioriteringer, slik jeg ser det, noe erfaringen vitner om.

 

Det blir for dumt når man bygger ishaller, fotballstadion og nekter å si ja til reklameintekter, ved å tillate reklame i busskur, når gamle får kald ferdigmat på sine siste dager.

 

Dog ber jeg deg slutte å bruke ord som "pisspreik", det er unødvendig

 

I vårt språk/dialekt er det like vanlig å bruke i daglidagstale som dere bruker Tull/tøv. Ser derfor ikke noe galt i det,men om det virker støtende så skal jeg ta det til etteretning, håper bare det da også blir begrensninger på direktehennvemndelser der ord som "løgner" "jødehater" osv blir reagert på , personelig synest jeg det er mange ganger så drøyt å bruke selv om det ser ut til å være "godkjent" her ;)

Det var ikke med moderatorhatten på jeg sa dette(burde vel presisert det). Men jeg kan si såpass (med moderatorhatt på) at enkelte bør skille mellom å si "nå tar du feil" og å si "du bedriver løgn". Man beveger seg på en vag grense og slike anklager tjener ikke diskusjonen. Men videre diskusjon om akkurat det får man ta på pm fremover.

Lenke til kommentar
Å overlate flere ekstra milliarder til lokale kommunepolitikere uten sterke føringer fra Stortinget anser jeg som uansvarlig. Lokale politikere har overhodet ikke kompetanse til å foreta de rette prioriteringer, slik jeg ser det, noe erfaringen vitner om.

 

Helt enig og jeg har jo flere ganger tatt til ordet for at pengene må øremekes til bestemte formål og sogar bør kommunene pålegges å betale pengene tilbake med renter om de brukes til noe annet .

for når det kommer til bruken av pengene viser det seg at det betyr lite hvilken farge det er på partiskjorten, de bruker pengene til det de synest er best uansett .

 

God Jul.

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar
Det er jo nettop det de har, de har jo blandt annet styrket kommuneøkonomien noe enormt, dette er faktisk med på å gjøre at arbeidsledigheten synker, bare for å ta et eksempel.

Det er ikke nødvendigvis sikkert.

 

Når en skal styrke kommuneøkonomien for å ansette flere byråkrater og hjelpeomsorgsarbeidere må en øke skattene. Når en øker skattene synker den private kjøpekraft, og bedrifter selger og produsere mindre enn de ellers ville ha gjort. De har dermed ikke like stort behov for arbeidskraft, og folk mister jobben.

 

Problemet her er at det er nyttesløst å se på kun den åpenbare og synlige effekten av et vedtak, uten å tenke på de langsiktige og mindre synlige konsekvensene. Private arbeidsplasser som legges ned eller ikke opprettes er tross alt langt vanskelige å få øye på.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...