Kannath Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Heisann, jeg har hatt Telenor i flere år og var på den øverste hastigheten som skulle få 6mbit men fikk 14.12.05 en mail fra Telenor om at dette ikke var mulig pga stedet jeg bodde og at jeg skulle få spare 80kr mnd som jeg ikke synes er bra når de bare vil gi meg 3mbit. Bestilte da NTG fordi de sier de kan levere 6.5mbit (og jeg vet om MANGE ikke mer enn 50 meter unna som har 6.5mbit fra NTG). Jeg har ikke sagt opp mitt abbo hos telenor men i det siste har jeg opplevd trege hastigheter og fått 700kbs på tester så jeg sjekket på online.no og fikk ett sjokk. Det sto nemlig Din ADSL-hastighet er 700/160 kbit. Jeg hadde betalt for WebTV og den linja der funket ikke veldig bra for det jeg skulle se og jeg betalte bare for en uke. Men det jeg lurer mest på er hvorfor telenor setter ned linja så mye uten å spørre eller å gi beskjed. Synes dette virker veldig rart å kunne gjøre, det frister igrunn mest å si opp med en gang men jeg må ha nett til 19. Januar når jeg får nye linja (Er ikke helt bekreftet så får ikke sagt opp med en gang). Jeg vet også at det ikke er noen i huset som har sagt OK til å senke hastigheten. Sjekket fakturaen på nett men fant ingenting på internett der. Sikkert fordi de faktisk har gitt oss ADSL mini. Noen råd hva jeg skal si? Burde jeg bare si opp? ER jo liten vits å oppgradere igjen hvis jeg får ny om 12 dager men det lagger på wow edit: vet det står ks men fikk ikke mer plass står på NTG.no at forventet leveransedato er 19.01.05. Skal jeg bare avbestille telenor fra den datoen? Endret 7. januar 2006 av Kannath Lenke til kommentar
Sondre_t Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Heisann, jeg har hatt Telenor i flere år og var på den øverste hastigheten som skulle få 6mbit men fikk 14.12.05 en mail fra Telenor om at dette ikke var mulig pga stedet jeg bodde og at jeg skulle få spare 80kr mnd som jeg ikke synes er bra når de bare vil gi meg 3mbit. Bestilte da NTG fordi de sier de kan levere 6.5mbit (og jeg vet om MANGE ikke mer enn 50 meter unna som har 6.5mbit fra NTG). Jeg har ikke sagt opp mitt abbo hos telenor men i det siste har jeg opplevd trege hastigheter og fått 700kbs på tester så jeg sjekket på online.no og fikk ett sjokk. Det sto nemlig Din ADSL-hastighet er 700/160 kbit. Jeg hadde betalt for WebTV og den linja der funket ikke veldig bra for det jeg skulle se og jeg betalte bare for en uke. Men det jeg lurer mest på er hvorfor telenor setter ned linja så mye uten å spørre eller å gi beskjed. Synes dette virker veldig rart å kunne gjøre, det frister igrunn mest å si opp med en gang men jeg må ha nett til 19. Januar når jeg får nye linja (Er ikke helt bekreftet så får ikke sagt opp med en gang). Jeg vet også at det ikke er noen i huset som har sagt OK til å senke hastigheten. Sjekket fakturaen på nett men fant ingenting på internett der. Sikkert fordi de faktisk har gitt oss ADSL mini. Noen råd hva jeg skal si? Burde jeg bare si opp? ER jo liten vits å oppgradere igjen hvis jeg får ny om 12 dager men det lagger på wow edit: vet det står ks men fikk ikke mer plass står på NTG.no at forventet leveransedato er 19.01.05. Skal jeg bare avbestille telenor fra den datoen? 5398183[/snapback] Er vel litt oppsigelses tid? Vet at Canal Digital har 2 månders oppsigelsestid Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Fikk nu svar fra kundeservice. Han fyren sa at det mest sannsynlig var tull at jeg ikke skulle få 6mbit fra telenor siden han sa det ikke sto noen historie på test om jeg kunne få det. Han forsto heller ikke hvorfor jeg hadde fått ADSL mini fordi de hadde ikke fått beskjed om å sette ned og ingen fra telenor hadde vistnok beordret dette så han forsto godt at jeg skulle bytte til NTG. Bad news er jo at jeg ikke får snakket med abbo tjenesten eller hva det var før til mandag for å få 3mbit igjen. Han sa det at det sto at jeg skulle ha 3mbit på deres sider men når han testet hastigheten var det Mini så han sa at han forsto meg veldig godt og var enig i at jeg burde si opp om de ikke leverer det de skulle. Første gang jeg har møtt en kundeserviceperson som var så på forbrukerens side Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 blablabla 5398183[/snapback] Er vel litt oppsigelses tid? Vet at Canal Digital har 2 månders oppsigelsestid 5398260[/snapback] Nope, har hatt det så lenge at jeg ikke er bundet og da er det bare å si opp på dagen fikk jeg beskjed om at NTG (og telenor forsåvidt) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Fra Telenors sider ang. oppsigelse. "5. Oppsigelse Oppsigelsestiden er det resterende av den måned oppsigelsen leveres pluss en måned. Oppsigelse må gjøres skriftlig. Faste avgifter påløper som normalt i oppsigelsestiden." D.v.s hvis du sier opp nå, må du jo betale neste måned også. Så si opp med en gang du. Edit: Sorry, så ikke siste posten din. Da er jeg ikke sikker lenger. Endret 7. januar 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Fra Telenors sider ang. oppsigelse. "5. Oppsigelse Oppsigelsestiden er det resterende av den måned oppsigelsen leveres pluss en måned. Oppsigelse må gjøres skriftlig. Faste avgifter påløper som normalt i oppsigelsestiden." D.v.s hvis du sier opp nå, må du jo betale neste måned også. Så si opp med en gang du. Edit: Sorry, så ikke siste posten din. Da er jeg ikke sikker lenger. 5398284[/snapback] Hmm, nå ble jeg i tvil og. Får ringe NGT og Telenor igjen edit: Ringte kundeservice på NGT men kom sånn telefonsvarer som ba meg ringe opp igjen senere :s Kan jeg forresten bruke det at de har satt ned hastigheten til min fordel? altså at de ikke leverer sin del og at jeg sier opp pga det? edit 2: Hva er egentlig det å si for noe? At de ikke kan motta mitt anrop. Må vite det nå og ikke senere jeg skal jo sende oppsigelsen nu edit 3: Snakka med NGT nå, de sa de kunne fått fullmakt av meg til å ordne det men det ble ikke jeg opplyst om så det er for sent men skal få dato fra telenor om hvor lang tid de bruker til å koble ned linjen og sånn. Men tenkte på en ting, koster jo 299kr i mnd for ADSL mini så da lar jeg den stå slik til jeg sier opp. så sparer jeg evt. penger på oppsigelse Endret 7. januar 2006 av Kannath Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hvordan lagger det i wow med adsl? Det funker jo knirkefritt med 2 brukere på isdn Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Vet ikke, internetten varierer veldig plutselig. Må ofte restarte modemet og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå