nordvest Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Har et problem etter at jeg satte inn et PCI USB-kort i går. Det er et usb 2.0 kort, og jeg kobler til en mp3-spiller som også er usb 2.0 kompatibel. Problemet er imidlertid at overføringen går like tregt som ved bruk av den gamle usb-porten min som er 1.1. Og når jeg sjekker i sisoft sandra så er ruktig nok mp3-spilleren koblet til med 1.1 overføringshastighet. Det merkelig er imidlertid at en Microsoft mus koblet til samme kort har en 2.0 tilkobling. Mp3-spilleren er en Packard bell AudioShare, og jeg har Windows XP Professionalmed sp2 installert. Er det noen som har en ide om hva jeg kan gjøre for å få 2.0 hastighet? Veldig takknemlig for all hjelp! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg hadde nøyaktig samme problemet som deg, dog med en ekstern disk. Hadde også WinXP Pro + SP2. Eieren av denne eksterne disken hadde også dette problemet da han kjøpte disken, men lastet ned en annen usb-driver fra nettet (usb.sys-fila tror jeg det var) og vips så fikk han USB 2.0. Jeg testa også dette, men måtte noen forsøk med forskjellige usb-drivere til før det funka hos meg også. Så du kan ta fatt om Google og se om du finner noen andre usb-drivere som kanskje kan gjøre samme mirkakel for deg også. Anebefaler dog at du tar backup av alle filer du vil overskrive/bytte ut, og triksing med drivere etc gjøres på eget ansvar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå