KingCamel Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hei. I gårkveld hørte jeg at den ene disken min mista forandra rpm et par ganger. Tenkte ikke noe mer på det og gikk for å finne senga. Når jeg våknet i dag å skulle sjekke hvordan det gikk med nedlastingene mine, så sto det en error av noe slag på skjermen og harddisken er sporløst forsvunnet både fra windows og bios. Disken er en WD 200gb s-ata disk. Hva kan være feil? mvh Lenke til kommentar
streeter Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hei. I gårkveld hørte jeg at den ene disken min mista forandra rpm et par ganger. Tenkte ikke noe mer på det og gikk for å finne senga. Når jeg våknet i dag å skulle sjekke hvordan det gikk med nedlastingene mine, så sto det en error av noe slag på skjermen og harddisken er sporløst forsvunnet både fra windows og bios. Disken er en WD 200gb s-ata disk. Hva kan være feil? mvh 5397934[/snapback] Lenke til kommentar
streeter Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Kan jo høres ut som at den gikk inn for kræsjlanding... Samme skjedde med en av mine gamle 40 GB disker i går. Finner den, men mesteparten kan ikke leses. Detekteres den i BIOS? Kablene har ikke på mystisk vis glidd ut? Lenke til kommentar
KingCamel Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Kan jo høres ut som at den gikk inn for kræsjlanding...Samme skjedde med en av mine gamle 40 GB disker i går. Finner den, men mesteparten kan ikke leses. Detekteres den i BIOS? Kablene har ikke på mystisk vis glidd ut? 5398081[/snapback] Bios finner den ikke. Tenkte jeg skulle flashe bios, men når jeg kom hjem nå så hadde det vært strømbrudd.. Og simsalabim, nå finner jeg disken igjen. Hva som har skjedd veit ikke jeg Edit: hører at det smeller i disken av og til. Veit ikke om det kan ha noe med saken å gjøre? Endret 7. januar 2006 av KingCamel Lenke til kommentar
KingCamel Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 (endret) Nå er den borte igjen. På erroren står det: Device Unplugged ! location: <controller 0, channel 0, master> Kommer også opp ei "windowsboble" nede i høyre hjørne som det står: Windows - Forsinket skriving mislyktes Windows kan ikke lagre alle dataene for filen XXXXXXXX. Dataene har gått tapt. Denne feilen kan skyldes en feil på maskinvaren eller nettverkstilkoblingen. Prøv å lagre filen et annet sted. Hva kan jeg gjøre for å få det i orden igjen? Har også et problem med en annen partisjon. Navnene på mappene er borte. Hva skyldes det? mvh Endret 8. januar 2006 av KingCamel Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 WD disken din er på vei til å ta kvelden. Lagre det du har bruk for og kjøp en ny disk. (ikke kjøp WD denne gangen da, ikke heller maxtor) Lenke til kommentar
KingCamel Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2006 WD disken din er på vei til å ta kvelden. Lagre det du har bruk for og kjøp en ny disk. (ikke kjøp WD denne gangen da, ikke heller maxtor) 5402823[/snapback] Er det lang garanti tid på wd disker? Denne er 10mnd gammel Lenke til kommentar
A_R_J_90 Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Eg har problem med at den eine partisjonen av hardisken min forsvant etter att eg satt inn einannan harddisk samtidig. Kva kan ha skjedd. Eg har ein gammal pc, men hardisken skal funke. Ver så snill og svar. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Er det lang garanti tid på wd disker? Denne er 10mnd gammel Det er litt forskjellig etter hvilke modeller det er snakk om. tror de veksler imellom 1 , 3 og 5år. Du er uansett dekket når disken ikke er et år gammel engang!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå